Mikko Kartano

Poll: Uskaltaisitko lähteä avaruuteen?

26 viestiä aiheessa

Niin, eli tulipa tuosta tämänpäiväisestä laukaisusta mieleen, notta uskaltaisitko itse lähteä avaruuteen? Riskit on touhussa kuitenkin aika suuret, mutta maisemat olis komiat! ;D Ite lähtisin, jos mahdollisuus olisi. Varmaan kyllä jännittäis niin paljon, että laukaisua jouduttais lykkäämään vessassa ramppaamisen takia jatkuvasti... :P

-m

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En eikä edes kiinnostaisi. Maapallolla on ihan tarpeeksi näkemistä, avaruudessa ei ole mitään. Muutenkin avaruusmatkailu olisi liian hankalaa ja epämukavaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisihan tuo ihan uniikki kokemus sinänsä, mutta ei minulla ehkä uskallus riittäisi tuohon. Kyyti saattaa nimittäin olla hurjempaa kuin Space Shotissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähtisin kumman tahansa tekniikalla, ja vielä mahdollisuuksien mukaan voisin maksaakin siitä..

Edit: ja sukellusveneeseenkin menisin jos ilmaiseksi pääsisi, mutta maksamaan en alkaisi :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ikinä lähtisi avaruuteen enkä sukellusveneeseen...

Lähtisin mielummin avaruuten kun olisin sukellusveneessä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähtisin mielummin avaruuten kun olisin sukellusveneessä!

Tuosta lauseesta saa sellaisen kuvan kuin Ilkka olisi sanonut lähtevänsä mieluummin sukellusveneeseen avaruusmatkan sijasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta lauseesta saa sellaisen kuvan kuin Ilkka olisi sanonut lähtevänsä mieluummin sukellusveneeseen avaruusmatkan sijasta.

Eihän saa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vastasin en nykytekniikalla, ehkä tulevaisuudessa.

Avaruudessa oleminen on varmasti kokemisen arvoinen teko. Nykyisin tekniikka on mielestäni liian epävarmaa ja siksi en lähtisi vielä.

Jos olisin 90 vuotias niin lähtisin heti jos mahdollista. Olen liian nuori muuttumaan avaruudessa tähdeksi......... ;D

Cathy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olisin 90 vuotias niin lähtisin heti jos mahdollista. Olen liian nuori muuttumaan avaruudessa tähdeksi......... ;D

Heh, mahtaisi olla mukavaa 90-vuotiaana kokea ~5G:tä laukaisussa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kai siitä nyt ainakin 10G:tä tulee?

Ei.. 4-5, kertoo internet. Onko sinulla mitään kokemuksia suurista G-voimista?

10G kohdalla tai yli jos meinaat lentää avaruussukkulaa, niin onnea matkaan.

Edit: typo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole. Ajattelin vaan kun oon kuullu testeistä joissa mennään ympäri ja siinä tulee 10G:tä?.

10:tä tarkoittaa sitä muistaaksini että jos olet esim. 100kg niin 10G:llä olet 1000kg?.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole. ajattelin vaan kun oon kuullu testeista joissa mennään ympäri ja siinä tulee 10G:tä?

Varmaan tarkoitat sentrifugia, jossa testataan kuinka hyvin astronautti kestää g-voimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo 4-5G on varmastikin oikea määrä laukaisun aikana, mutta ainakin oman muistikuvani mukaan Astronauttien pitää kestää 10G:tä varmuuden vuoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo 4-5G on varmastikin oikea määrä laukaisun aikana, mutta ainakin oman muistikuvani mukaan Astronauttien pitää kestää 10G:tä varmuuden vuoksi.

Ja nuo Geet mitä tulee laukaisussa on oikeastaan "helpompia" kuin esim. hävittäjässä tiukan kurvin aikaan. Kun siinä laukaisussa ne geet painaa penkkiä vasten vaan eikä koita siirtää verta päästä pois niin ei ole tajunnan menettämisen vaaraa sillä tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta kai ! Laikaksi, Laikan paikalle  ;D

Käy niin Soijjutsi kuin Columbiakin  :P Jälkimmäinen tosin olisi ehkä hitusen turvallisempi.

Tosin olisi aika hianoa käydä edes siinä 110 kilometrin korkeudessa... ei nyt ihan ulkoavaruuteen asti tarvitsisi mennä

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HETIHETIHETI LÄHTISIN JA MILLÄVEHKEELLÄ VAAN, JUKOLAUTA!!!!!!!!!

ASTRONAUTTI-LASSI

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähtisin kumman tahansa tekniikalla, ja vielä mahdollisuuksien mukaan voisin maksaakin siitä..

Edit: ja sukellusveneeseenkin menisin jos ilmaiseksi pääsisi, mutta maksamaan en alkaisi :P

Samoilla linjoilla.Olisi kiva päästä mukaan 3 kuukauden purjehdukselle nykyaikaiseen ydinsukelluspaattiin .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään