Guest noplamodo

Tango AI-taivaalle (Oli: Bongauksia FS2004:sen AI-taivaalta ja...)

40 viestiä aiheessa

Mutta missäs viipyy AI-plaanit?

Kappas, ei ole enää siellä...ennen olisi ollut lentoplaanitkin kaivettavissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas, ei ole enää siellä...ennen olisi ollut lentoplaanitkin kaivettavissa.

Harmi että ei ole enää plaaneja, mutta nopeastihan ne tekee...  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos poistan Air Ålandin osuuden Flightplans-, Airports- ja Aircraft-tiedostoista, lentelisikö silloin pelkkä Wingo simussa? Meinaan vaan mulla on WoAI:n Air Åland asennettu.

Jep. Riittää kun poistat Flightplans- ja Aircraf tiedostoista. Airportit voi jättää rauhaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Riittää kun poistat Flightplans- ja Aircraf tiedostoista. Airportit voi jättää rauhaan.

Siis vaikka siellä olisi sellaisia lentokenttiä joille Wingo ei lennä ??? (EFHK, EFMA, ESSA?)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Airports*.txt-tiedostossa voi olla vaikka kuinka paljon kenttiä. Ei haittaa. Tiedoston saa helposti tekaistua vaikkapa oletusliikenteen Airports*.txt-tiedostosta kopioimalla. Sen tekstitiedoston taas saa aikaiseksi (ellei sitä jo ole olemassa), kun käyttää Decompile-toimintoa TToolssissa liikenteen bgl-tiedostolle. Ainoastaan uudet kentät, joita oletusliikennekään ei tunne kuten vaikkapa Thaimaassa Bangkokin Suvarnabhumi (VTBS), pitään manuaalisesti lisätä Airports*.txt-tiedostoihin.

Pekka

Edit: Edelleen olen sitä mieltä, että AI-liikenteen teossa kaiken maailman AI-koneiden ja niiden paintien etsiminen ympäri maailmaa on koko homman työläin ja hitain vaihe. Tätä ei ainakaan helpota se, että monissa flightplan-paketeissa tarjotut linkit ovat syystä tai toisesta vanhentuneita. Googlata saa miltei yhtenään ja usein on lopulta tyydyttävä lähimpään korvikkeeseen, vaikka ei ole edes sota-aika.

Kyllähän minä ymmärrän sen, että tekijänoikeuksia pitää kunnioittaa, mutta silti monesti tulee mieleen miten paljon helpompaa ja etenkin nopeampaa olisi, jos pakettiin saisi panna kerralla kaiken mukaan eli nuo kolme txt-tiedostoa sekä tarvittavat koneet painteineen. Näinhän nämä "suuret tuottajat" kuten PAI ja WoAI tekevätkin. Installerikaan ei ole välttämätön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen olen sitä mieltä, että AI-liikenteen teossa kaiken maailman AI-koneiden ja niiden paintien etsiminen ympäri maailmaa on koko homman työläin ja hitain vaihe. Tätä ei ainakaan helpota se, että monissa flightplan-paketeissa tarjotut linkit ovat syystä tai toisesta vanhentuneita. Googlata saa miltei yhtenään ja usein on lopulta tyydyttävä lähimpään korvikkeeseen, vaikka ei ole edes sota-aika.

Kyllähän minä ymmärrän sen, että tekijänoikeuksia pitää kunnioittaa, mutta silti monesti tulee mieleen miten paljon helpompaa ja etenkin nopeampaa olisi, jos pakettiin saisi panna kerralla kaiken mukaan eli nuo kolme txt-tiedostoa sekä tarvittavat koneet painteineen. Näinhän nämä "suuret tuottajat" kuten PAI ja WoAI tekevätkin. Installerikaan ei ole välttämätön.

No WOT:n systeemihän on sillä tavalla hyvä, että he ovat etsineet plaanit ja niiden koneisiin parhaat koneet ja texturet ja ne voi ladata siitä sivulta. ja osoite on http://www.worldoftraffic.de.ki/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No WOT:n systeemihän on sillä tavalla hyvä, että he ovat etsineet plaanit ja niiden koneisiin parhaat koneet ja texturet ja ne voi ladata siitä sivulta. ja osoite on http://www.worldoftraffic.de.ki/

Asensin juuri niiden liikenteen KaiTakille ja kyllä tuossakin sai koneita ja paintejä etsiä sieltä sun täältä, kun linkki ei toiminut tai koneen kohdalla sanottiin suoraan, että sitä ei ole. Käytännössä kaikki aika meni tähän. Itse asennus oli "piece of cake".

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensin juuri niiden liikenteen KaiTakille ja kyllä tuossakin sai koneita ja paintejä etsiä sieltä sun täältä, kun linkki ei toiminut tai koneen kohdalla sanottiin suoraan, että sitä ei ole. Käytännössä kaikki aika meni tähän. Itse asennus oli "piece of cake".

Pekka

Se riippuu Lentoyhtiöstä. Joillakin ei löydy yhtään painttia, kun taas joillakin on monen monta painttia ja kaikki löytyvät. Tosin joissakin on virheitäkin. Esim. Alohalla oli johonkin painttiin kirjoitettu, Painttia ei ole, mutta se painttipas löytyi avsimista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se riippuu Lentoyhtiöstä. Joillakin ei löydy yhtään painttia, kun taas joillakin on monen monta painttia ja kaikki löytyvät. Tosin joissakin on virheitäkin. Esim. Alohalla oli johonkin painttiin kirjoitettu, Painttia ei ole, mutta se painttipas löytyi avsimista.

Pari samanlaista tilannetta oli tämänkin paketin kanssa. Paintia ei mukamas ollut, mutta se oli Avsimissa eri nimellä tai sitten se mukamas oli siellä jollain nimellä, mutta ei ollutkaan, vaan eri nimellä. Joku noista saattoi olla kirjoitusvihrekin, mutta sellaista on vaikea löytää tiedostojen koodinimistä.

Kerran eräissä plaaneissa oli aircraft-tiedostossa ylimääräistä tekstiä ja ihmettelin pitkään, kun koneet eivät näy, vaikka "kaiken pitää olla kunnossa". Testaavatkohan nämä plaanien tekijät itse lainkaan tuotteidensa toimivuutta?

Lennettävien freeware-koneiden ehkä tavallisin puute on se, että joku mittari puuttuu. Se lienee koneen tekijän omalla levyllä gauges-kansiossa, mutta paketista se on unohtunut tai sitten se on paywarea, mutta maininta siitä on unohtunut. Yksittäisten mittarien metsästys on vieläkin turhauttavampaa kuin kokonaisten koneiden tai paintien. Minä käytänkin yleensä suosiolla jotain korviketta puuttuvan tilalla.

Tätä ei kuitenkaan pidä lukea valitusten joukkoon. Hienoa, että jotkut viitsivät väsätä kaikenlaista ilmaistakin lisuketta tähän simulaattoriin. "Lahjahevosen suuhun ei passaa kurkkia".

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään