Jens Åberg

Bangkok Airways Helsinkiin?

27 viestiä aiheessa

Kuulin juuri (luotettavan?) huhun/tiedon että Bangkok Airways olisi ensi vuonna suunnittelemassa BKK-HEL -lentoja ensimmäisenä kohteena Euroopassa kun saavat uudet A330-200 -koneensa. Onkohan jollain muulla tietoa tällaisesta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta kyllä tuo Helsingin valinta ekaksi eurooppalaiseksi kohteeksi tuntuisi hieman oudolta :o

Ei oikeastaan. Kyllähän tietty joku Heathrow tai Frankfurt varmaan kiva ois, mutta eipä taida slotteja saada kovin helpolla.

Itse tosin uskon vasta siinä vaiheessa kun on pressiriliisiä yhtiöltä että tulee Hesaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman epäilyttää tuo luotettava tieto.

Sitten voisi jotenkin ymmärtää tuon PG:n tulon jos lentäisi johonkin muuhunkin kaupunkiin kuin vain Helsinkiin, sillä pelkkä Helsinki-Bangkok ei elätä yhtään yhtiötä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman epäilyttää tuo luotettava tieto.

Sitten voisi jotenkin ymmärtää tuon PG:n tulon jos lentäisi johonkin muuhunkin kaupunkiin kuin vain Helsinkiin, sillä pelkkä Helsinki-Bangkok ei elätä yhtään yhtiötä.

Jospa tulevat aamulla kello 06:35 ja lähtevät illalla kello 23.30, niin voivat sopivasti syödä Finnairin jatkomatkustajat. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jospa tulevat aamulla kello 06:35 ja lähtevät illalla kello 23.30, niin voivat sopivasti syödä Finnairin jatkomatkustajat. ;D

 

Heh, silloinhan se vasta kallista matkustusta olisikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PG itsessään ei ole mikään halpa yhtiö. Yksinoikeudella eli monopolilla vetää reittiä Bangkok-Samui, koska omistaa Samuin kentän, ja hinnat Samuille ovat sen mukaiset Utapaosta sekä Bangkokista.

 

Tytäryhtiönä on Siam Riep Airways joka lentää Cambodiaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman epäilyttää tuo luotettava tieto.

Sitten voisi jotenkin ymmärtää tuon PG:n tulon jos lentäisi johonkin muuhunkin kaupunkiin kuin vain Helsinkiin, sillä pelkkä Helsinki-Bangkok ei elätä yhtään yhtiötä.

 

Jaa, kummasti ne Finnairin koneet Bangkokiin (lento joka päivä, parhaina kaksi) ovat koko ajan täynnä. Suomalaiset ovat tunnetusti kovia Thaimaan kävijöitä. Ja saisihan PG myytyä samalla jatkolentonsa muualle Thaimaahan / lähimaihin omille kentilleen. Vielä, mitä tekee suomalainen jos tarjotaan halvempaa vaihtoehtoa - ostaa tietysti heti vaikkei hintaeroa olisi paljoakaan ja tarvetta sitäkin vähemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PG itsessään ei ole mikään halpa yhtiö. Yksinoikeudella eli monopolilla vetää reittiä Bangkok-Samui, koska omistaa Samuin kentän, ja hinnat Samuille ovat sen mukaiset Utapaosta sekä Bangkokista.

 

Tytäryhtiönä on Siam Riep Airways joka lentää Cambodiaan.

 

Jep, ota näistä sit selvää. Vasen kylki:

 

aew.sized.jpeg

 

..ja oikea:

 

aev.sized.jpeg

 

::)

 

Kimmo: Joo samaa olen kuullut, pari finskin työntekijätuttua on kanssa sanonut että siellä jos lentää firman työntekijä-standby-lipulla niin voi joutua odottelemaan _kauan_ paikkaa paluulennolle.. ilmeisesti kone tulee lähes aina täyteen.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, kummasti ne Finnairin koneet Bangkokiin (lento joka päivä, parhaina kaksi) ovat koko ajan täynnä. Suomalaiset ovat tunnetusti kovia Thaimaan kävijöitä. Ja

 

Paitsi että Finnairin Bangkokin lennoilla suomalaiset ja Helsingistä lähtevät/Helsinkiin jäävät ovat vähemmistönä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin juuri (luotettavan?) huhun/tiedon että Bangkok Airways olisi ensi vuonna suunnittelemassa BKK-HEL -lentoja ensimmäisenä kohteena Euroopassa kun saavat uudet A330-200 -koneensa. Onkohan jollain muulla tietoa tällaisesta?

 

Vielakos liikennelupia riittaa?

Eikos Ilmailulaitos kevaalla jakanut

kayttamattomia lupia kun Thaimaan

suunnalta ei ollut tanne halukkaita

liikennoijia???

 

Muistaako joku Suomen ja Thaimaan valisen sopimuksen

sisaltoa ? Eikos siina ollut jotyain etta kumpikin maa saa

antaa luvan yhdelle yhtiolle ja eikos sen toisen saanut

sitten Air Finland kun toisessa paassa ei ollut kiinnostusta???

Vai kuinka homma meni?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulin juuri (luotettavan?) huhun/tiedon että Bangkok Airways olisi ensi vuonna suunnittelemassa BKK-HEL -lentoja ensimmäisenä kohteena Euroopassa kun saavat uudet A330-200 -koneensa. Onkohan jollain muulla tietoa tällaisesta?

 

Onko jossain faktaa näistä tulevista PG:n A330-200-koneista?

 

Muistaako joku Suomen ja Thaimaan valisen sopimuksen

sisaltoa ? Eikos siina ollut jotyain etta kumpikin maa saa

antaa luvan yhdelle yhtiolle ja eikos sen toisen saanut

sitten Air Finland kun toisessa paassa ei ollut kiinnostusta???

Vai kuinka homma meni?

Molemmista maista 2 operoijaa. Koneen koko on muuten rajattu max. MD-11.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paitsi että Finnairin Bangkokin lennoilla suomalaiset ja Helsingistä lähtevät/Helsinkiin jäävät ovat vähemmistönä.

 

Sama kai se on onko ne matkustajat suomalaisia vai aasialaisia?  :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sama kai se on onko ne matkustajat suomalaisia vai aasialaisia?  :D

 

 

Niin, pointti oli se, että vaikka suomalaiset olisivat kuinka kovia Thaimaan matkaajia niin sillä matkustuksella ei elä mikään lentoyhtiö.

Ja nimenomaan ne turistit, jotka lentää reittikoneilla eikä millään Aurinkomatkojen "mahtuisiko tänne vielä pari penkkiriviä" - 757-eläinkuljetuksilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, pointti oli se, että vaikka suomalaiset olisivat kuinka kovia Thaimaan matkaajia niin sillä matkustuksella ei elä mikään lentoyhtiö.

Ja nimenomaan ne turistit, jotka lentää reittikoneilla eikä millään Aurinkomatkojen "mahtuisiko tänne vielä pari penkkiriviä" - 757-eläinkuljetuksilla.

 

Toki. Vaikka kyseinen yhtiö liikenteen aloittaisikin, tuskin se nyt päivittäistä olisi. Voihan sitä yksi kone imuroida viikon aikana vaikka seitsemän eri Euroopan pääkaupunkia jos vaan saavat luvat kuntoon. Mutta sen näkee sitten aikanaan..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep.

Edelleen etsin infoa PG:n A330-200 koneista. Eipä ole vielä tullut juttua vastaan missä olisi mitään puhetta tuollaisesta tilauksesta. A320:aa kyllä löytyy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen muistan lukeneeni paristakin paikasta (olisikohan justplanes.com tai jokin sen kaltainen) että PG on hankkimassa 5 laajarunkokonetta nimenomaan avatakseen uusia kohteita Euroopassa. Sain sen käsityksen että Thaimaan hallitus on jotenkin sekaantunut asiaan; haluavat että Thai ei ole ainoa thaimaalainen lentoyhtiö pidemmillä reiteillä. Itsekin vähän varauksella suhtaudun huhuun mutta tarkemmin ajateltuna ei kuullosta ihan mahdottomalta..

 

Mutta tosiaan, laajarunkokoneita ovat hankkimassa, viimeksi vain ei ollut konetyyppi selvillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Sain sen käsityksen että Thaimaan hallitus on jotenkin sekaantunut asiaan; haluavat että Thai ei ole ainoa thaimaalainen lentoyhtiö pidemmillä reiteillä

 

No nyt menee vielä mielenkiintoisemmaksi.  :D

Siis valtio haluaa, että valtion omistama Thai ei ole ainoa pidemmillä reiteillä? Nyt ei ymmärrä...mutta Thaimaassahan kaikki on mahdollista...

 

Mutta PG ei ainakaan vielä ole mitään laajarunkotilausta tehnyt, eivät ainakaan itse mitään ole asiasta tiedottaneet tai uutisoineet. Eli tulisi vähän kiire ensi vuodeksi aloittaa sitä Helsingin reittiä.

 

 

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kun oikein Googlea rasittaa, niin löytyy Justplanesin historiasta muutaman rivin juttu asiasta:

 

Bangkok Airways looks at expansion Jul 15

Bangkok Airways is looking to add up to 18 aircraft to its fleet and expand its network to include additional international destinations. The airline fleet plans include the possibility of placing an order for around 6 long range aircraft including the Airbus A350 or Boeing 787. Bangkok Airways expects to make an announcement about this by the end of the year.

http://64.233.183.104/search?q=cache:RFFJ9JMvBr8J:www.justplanes.com/frame_c.htm+%22bangkok+airways%22+A330&hl=fi

 

Kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta idikseltä tuo. Bangkok Airwaysin paikallinen kilpailija Thai Airways on jo vuosia pähkäillyt Helsingin reitin uudelleenavaamista. Tuo aikaisempi kommentti siitä että HEL-BKK-väliä saisi lentää max. MD-11-kalustolla selittäisi sen, miksi Thai ei Helsinkiin lennä. Jumboja kai olisi vapaana, mutta Airbusin kalustosta on pulaa. Thai onkin uusimmassa jenkkeihin ja euroopan 'kakkoskentille' lentävää kalustoaan A340-sarjalaisiksi. Tulevaisuudessa siis tuo kaavailtu BKK-HEL-OSL -reitti saattaisi jopa olla mahdollinen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Airbus A350 or Boeing 787

 

No jos noita koneita on ensi vuonna PG:n väreissä Helsinki-Vantaalla niin lupaan syödä yhden lippalakin tiilikasalla. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, pointti oli se, että vaikka suomalaiset olisivat kuinka kovia Thaimaan matkaajia niin sillä matkustuksella ei elä mikään lentoyhtiö.

Ja nimenomaan ne turistit, jotka lentää reittikoneilla eikä millään Aurinkomatkojen "mahtuisiko tänne vielä pari penkkiriviä" - 757-eläinkuljetuksilla.

 

Ainakin Bangkokiin monet matkatoimistojen valmismatkat lennetään just tolla Finnairin reittilennolla. Suoraan Phuketiin jne sitten "karjalennolla" :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen huhu ja toivottavaa toki olisi kilpailun lisääntyminen Helsinki - Bangkok -välillä, mutta en henk.koht. kyllä usko ihan heti PG:n tänne tuloon noin vain. Aiempaan Thai Airwayssin reittiuudistukseen olisi sisältynyt Oslo - Helsinki - Bangkok -lento, eli olisi Helsingin lisäksi muualtakin porukkaa haettu, koska ei tuo Helsinki yksinään riitä ilman kunnollista syöttöliikennettä. Norjahan olisi siitä otollinen maaperä, että sieltä joutuu ihmiset tälläkin hetkellä menemään Arlandan tai Kastrupin kautta vähintään. Noh, katellaan, melkein voisi yhtyä Ilkan mielipiteeseen siitä hatullisen syömisestä, mutta taidanpa passata hetkeksi tuon lupauksen, ettei tarvitse tosiaan sapuskoida sitä sitten.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin Bangkokiin monet matkatoimistojen valmismatkat lennetään just tolla Finnairin reittilennolla. Suoraan Phuketiin jne sitten "karjalennolla" :)

 

//Tuomas

 

 

Kun otetaan tuosta suoria lentoja käyttävistä matkatoimistoista pois Aurinkomatkojen asiakkaat, niin eipä jää jäljelle kovin montaa toimistoa reittilentoja käyttäviksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneen koko on muuten rajattu max. MD-11.

 

Mistäs tuo johtuu, yritetäänkös tuossa olla tasa-arvoisia suomalaisia yhtiöitä kohtaan, joilla ei ole isompia koneita?

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään