Sami Puro

Tapahtumia VATSIM:ssa

112 viestiä aiheessa

Stellan jäi taannoin eläkkeelle SASin A330/340-ryhmästä. Tyypejä kerkesi olla DC9, MD80, A330, 340. Omien sanojensa mukaan kyllä inhosi busseja...

 

Yes that is quite correct! Stellan retired as captain for SAS 330/340 few years ago! A very nice man indeed!

I met him in person in Malmö and Copenhagen about 4 years ago as Scandinavian VA had an gathering in Malmö (Nordic ATC school) and the day after in Copenhagen flying full moving MD-82 simulator. I flew ESGG-EKCH as FLP and made a sweet kiss landing on EKCH rwy 22L. Not every day you hear an experienced retired captain say:" Good landing" ;D !

 

So it´s rather nice to se SAS093 in Vatsim sky!

 

Magnus

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tällainen kysymys: Onko VATSIM säännöissä sanottu kun lentää valvomattomassa ilmatilassa niin lentopintojen muutoksia ei saa tehdä,pitää lentää sitä lentopintaa joka on plaanissa? Näin minulle väitti saksalainen herra kun huomautin hänelle Espanjan ilmatilassa että hänen pitäisi lenttää parittomia lentopintoja kun lentää etelään. Oli läheltä piti hommeli.

 

Edit: Juuri silloinhan kun lennonjohtoa ei ole on tärkeää lentää oikeilla pinnoilla.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tällainen kysymys: Onko VATSIM säännöissä sanottu kun lentää valvomattomassa ilmatilassa niin lentopintojen muutoksia ei saa tehdä,pitää lentää sitä lentopintaa joka on plaanissa? Näin minulle väitti saksalainen herra kun huomautin hänelle Espanjan ilmatilassa että hänen pitäisi lenttää parittomia lentopintoja kun lentää etelään. Oli läheltä piti hommeli.

 

jukka

 

Kyllä niitä saa muuttaa lennon ajassa!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottakai saa tehdä step climbejä valvomattomassa, mutta nekin tietysti oikeille pinnoille eli jos airway on pariton niin voi tehdä stepin FL350->FL370, mutta ei F350-F360, ellei sitten lentopintojen parillisuus/parittomuus muutu, tähän pätee yleisesti RVSM ilmatilan säännöt, mutta poikkeuksiakin on. Jos taysin varma haluaa olla niin eurocontrollin EADsta löytyy helposti kaikille euroopassa oleville lentoreiteille nuo säännöt. .

 

PS: Ei taida alue olla ihan oikea. Kuuluisi ehkä ennemmin tuonne kysymyksiä verkkolennosta -topicciin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HIS_blue_2_summer.jpg

 

HELSINKI IN SIGHT

 

 

For some time, Helsinki-Vantaa (EFHK) has been a rather quiet place on VATSIM. VATSIM-Scandinavia is about to put an end to this and get a finnish party started, by welcoming you all to our reccuring event: Helsinki In Sight

 

 

 

This event will be taking place every  Thursday from 17-2000z. You can expect great ATC coverage at Helsinki-Vantaa, and EFES_CTR will provide enroute ATC services in and out of Helsinki.

 

 

 

We are looking forward to welcome you to the major airport of Finland. What is in it for you as pilot? A fun night with lots of traffic and busy frequencies, and you are contributing to getting some action back to the finnish airspace, which means: yet another great airport you can fly from and to and in the future!

 

 

 

See you Thursday!

Charts and scenery --> http://vatsim-scandinavia.org/?page_id=1204

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos vaan kotona ollaan niin pitää tulla lentelee  :thmbup:

Aina mukava jos on esim. suomalaisia lennonjohtajia, eilen sai puhua ihan suomea kans  ;D

 

-N

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään