Guest oldmanpilot

Level-D 763 Airacit

12 viestiä aiheessa

Tässä taannoin luin täältä jonkun topicin missä oli mainostettu Level-D 763 airaceista, että SID-STAR saa ladattua navdata.at osoitteesta. Kävinpäs sitten lataamassa ja ennen asentamista tarkastelin noita tiedostoja. Nehän ovat kaikki ikivanhoja. Eli uusimpia SID-STARREJA ei sitten ole sielläkään? Eli moiseen koneeseen niitä ei sitten saa päivitettyä? Olenko ymmärtänyt jotain väärin vai onko näin todellakin?

Ja paljonko nuo muuttuu, uskaltaako noita vanhoja käyttää virtuaalilennossa? Niiden nimethän on muuttuneet, eli joutuu arpomaan mikä SID tai STAR on kyseessä saadessaan Airac 0804 version nimen..

TT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ikivanhoja ovat suurimmalle osalle kentistä. Joillekin kentille esim. saksaan, löytyy hieman tuoreempia. Itse toimin niin, että jos vertaan vaikka star karttoja ja ne eivät näytä mätsäävän datan kanssa ja itse reitti vaatii isompaa syöttämistä kuin waypointteja ja suuntia (esim dme-arc), pyydän vektoreita.  Esim. dublinin fly-in tapahtumassa laitoin plaaniin, että ei sid star fmc dataa, jolloin ljohto antoin direct-to ohjeita. Odotuskuviothan on helppo ohjelmoida käsineenkin.

Toivotaan, että jossain vaiheessa navigraph julkaisee AIRACIN mukana terminal proseduurit myös level-d:lle :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh ei saa navigraphilta Level-D:lle Airaceita.. Sieltä mä maksulliset olen hakenut Wilcon bussiinkin. Mulla on myös tuo nDac 3.0 josta mä karttoja latailen joten mulla on noita maksu krediittejä tuolla Navigraphilla aina käytössä.

Eli odotellaan sitten vain tyytyväisenä joskos tuohon bojongiinkin sais uudet Airacit. Sillee se ihmetyttää kun on niin kehuttu ja mainostettu kone ja paljon käytössä, ettei juuri tuohon niitä saa! Se on kyllä outoa:)

Siis Airacit kyllä saa mutta ei SID - STAR:eja.. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein kaikille isoimmille kentille nuo ovat muuten up to date, mutta SIDin nimestä on muuttunut loppuosa, esim DOBAN 1H -> DOBAN 2H vaikka SIDissä ei itsessään olisikaan muuttunut mikään joten kannattaa karttaa vasten tarkistaa aina ennen lähtöä/lähestymistä EHSIltä plan-modella.

EDIT: Tosiaan oletin, että käytät navdata.at:ista saatavia SID/STAR filejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuh mitä minuun tulee niin minulla on nuo navdata.at sid starrit bojongissa ja käytän niitä ja nimenomaan katselen kartoista pitävätkö paikkansa:) Mutta joissain kentillä on muutoksia.

TT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
No enivei, navdata.at-sivusto ainakin tarjoaa SID/STAR -paketteja ilmaiseksi tuolle lisäosalle. Mutta siitä en tiedä onko noi ajantasalla?

Suora linkki noihin latauksiin: http://navdata.at/php/sidstar/dl_states.php?addon=LDS767

- Aki

Tuossa linkkaamassasi sivussa ei ole mitään download-linkkejä?

Olisin erittäin kiinnostunut saamaan LDS763:een uusimman mahdollisen ilmaisen SID/STAR-paketin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joko muisti pitäkii tai tästä tais olla vastikään juttua kun muistan jotain vastanneeni?

Timohan mainitsi itsekin tuon keskustelun ja navdatan... en huomannu pikasella silmäilyllä että kukaan sitä mainitsi :-[

Tuossa linkkaamassasi sivussa ei ole mitään download-linkkejä?

Olisin erittäin kiinnostunut saamaan LDS763:een uusimman mahdollisen ilmaisen SID/STAR-paketin.

Katos joo, suora linkki ei toimikaan.

Eli mene sivun ylälaidasta SID/STAR ja vasemmalta download ja sitten valitset oikean lisäosan ja haluamasi kentän/maan ja sieltä löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei, nyt löysin. Mihinkähän kansioon nämä SID/STAR-tiedostot menevät LDS763:n tapauksessa? Katsoin piruuttani pari SIDiä EFHK:lle läpi, ja näyttivät kyllä nimiä lukuunottamatta (niissä hiukan lyhentämiseroja) olevan ihan ajan tasalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään