Jari Varje

EFHK päivitys 1.5 julkaistu

69 viestiä aiheessa

Helsinki-Vantaan sceneryn julkaisusta tulee kohta kolme vuotta täyteen. Aikanaan tarkoituksena oli jatkaa kehitystä aktiivisesti, mutta syystä tai toisesta jäi homma taka-alalle. Kentällä on tullut melkoisesti muutoksia, pari asematasoa, rullausteitä, halleja yms. Erityisesti verkkolentämisessä tuo on muodostunut ongelmaksi, kun maisema ei vastaa karttoja.

Olen jonkun aikaa jo julkaissut pieniä kehityspäivityksiä omalla sivullani, ja nyt on tullut aika kasata nuo yhteen. Päivitys sisältää mm.

• Asematasot 8 ja 9
  • Rullaustiet päivitetty
  • Terminaalin laajennuksen työmaa
  • Blue1:n halli
  • Hilton-hotelli (Mikko Lindström)
  • Talvitekstuurit (Geoff Cooper)
  • Asematason valot (Mikko Lindström)
  • AFCAD-tiedosto (Mikko J Köykkä)

Paljon vielä puuttuu, mutta tämän päivityksen myötä maisema alkaa olla taas operoinnin kannalta ajan tasalla. Toivottavasti kehitys jatkuu tästä aktiivisena. Jos ketä vaan kiinnostaa osallistua projektiin, laittakaa yksityisviestiä tulemaan, kaikenlaisia tehtäviä löytyy. :)

Tuoreimmat kehitysversiot löytyvät taas jatkossa sivuiltani. Lisään pikapuoliin ainakin tämän kesän WIP-työmaapäivitykset.

...Ja pakettihan löytyy kirjastosta tuttuun tyyliin heti kun kirjastotäti sen näkyville naksauttaa. Päivitys sisältää aiemmin julkaistut talvitekstuurit ja valopäivityksen.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, hieno juttu! Vielä kun toimisi FSX:ssä niin saisi siihenkin paremman HK:n.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa että EFHK taasen ajantasalla simussakin ja kiva oli huomata että Jarin sivuilta löytyi myös pieni päivitys EFKU sceneryyn eli tuo uusi lennonjohtotorni. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se kivaa että joku jaksaa tällaisia väsätä.  :thmbup:

Tuli vaan vastaan tuossa testeilessa yksi ongelma.  :-

Sceneryn AFCAD on hieman laginen, nimittäin näyttää tältä:

[ attachment removed ]

Eli koneet on parkeerattu vähän miten sattuu.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienolta tosiaan näyttää! :thmbup: Itsekkin testasin juuri äsken.

Mutta eikö noi valotekstuurit ole vähän epäaidon kirkkaat päivälläkin vai kuvittelenko taas? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suuri kiitos Jari sinulle ja tiimille. Pitkästä aikaa päivitystä maisemalle ja vielä plussaa että Hilton hotelli on pistetty pakettiin mukaan. Tiedän millasta on lisätä rakennusta rakennuksen perään ja pysyä kehityksessä mukana, kun esim oma painajainen on Miamin keskusta alueen mallinnus, kun jatkuvalla syötöllä pukkaa uutta condoa ja toimisto rakennusta tuonne keskusta alueelle, niin ei saa vielä oikein kunnon pakettia kasaan. Jonkin sortin paketin pistän jossain välin nettiin taas jakoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoxia taas pojat!

Katsotaan, kun se ilmestyy kirjastoon, niin taidanpa ladata sen ja sitten istallerata sen, sikäli kun taas onnistun, suuremmilta töhelöinniltäni.

p.s.  Kävin jo kirjastossa. Saas kattoo kuinka tässä sitten eteenpäin kulkee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

p.s.  Kävin jo kirjastossa. Saas kattoo kuinka tässä sitten eteenpäin kulkee.

Kannattaa vaan suoraan purkaa paketti sinne edellisen EFHK kansioon ja korvata uusilla edelliset tekstuuri ja bgl tiedostot ja afcad tiedosto sitten sinne missä nykyinen on ja korvaa myös sen vanhan uudella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kellään käsitystä, paraneeko framerate uudella päivityksellä?

yES

Lisää rakennuksia => lisää polygoneja = vähemmän framea....

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää rakennuksia => lisää polygoneja = vähemmän framea....

T: Mika

Jos näin on, tuskin tulen asentamaan uutta päivitystä, vaikka on mukavaa että uusi päivitys on tehty. Ne, jolla on tehokkaampi tietokone kuin minulla, voivat siitä nauttiakin hyvällä fps:llä.

Lähetin Jarille toiveen hänen tehdessään tuota päivitystä,  että hän tekisi jotakin fps:n parantamisen suhteen. Tällainen on kait sitten osoittautunut mahdottomaksi tehdä (FS 2004:een), etenkin jos rakennuksia on lisätty samalla.

Hyvä ruudunpäivitys on kaikkein tärkein asia kotisimussakin. Ammattisimuissa ruudunpäivitys on "täydellisen hyvä" ja tekee aimo osan niiden suuresta realistisuudesta.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo itselläni palaa myös valot kentällä. Pistää pahasti kyllä silmään kun kotimaantermiinaalin porttien edessä rullausvalot palavat porteille asti (näyttää melkoiselta valomereltä) ja 04R/22L kiitoradan puolessa välissä palaakin yht'äkkiä rullausteiden valot (kääntyen kiitoradalta rullausteille). Itse en henk. koht. ymmärrä miksi meidän pitäisi itse väsätä niiden valojen kanssa, eikö sitä voisi joku asian osaava tehtä kun postittaa pakettia filukirjastoon? Siitä seuraa vaan harmia kun lähtee omin päin niitä poistamaan, kun poistaa vahingossa vääriä tiedostoja. (En nyt puhu kuin murto-osan puolesta, itse mukaani lukien :-[) Mitä tulee 1.5 päivitykseen itse en näe siinä juuri muuta eroa kun uusia rakennuksia ja "Aasian lentojen terminaalilla" uusia portteja. Vähän AFCAD muuttunut, mutta ei paljoa... Jäin odottamaan jotain hieman parempaa. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... Jäin odottamaan jotain hieman parempaa. :-\

Mitä parempaa siinä pitäs olla kun ei IRL:kään ole kenttä mihinkään sen enempää muuttunut? :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jäin odottamaan jotain hieman parempaa. :-\

Yritäs itse tehdä freewarena "jotain hieman parempaa" ja mieti uudestaan kuinka paljon aikaa ja vaivaa tällaisen projektin tekeminen vaatii.

Hattua pitää tekijätiimille nostaa  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo itselläni palaa myös valot kentällä. Pistää pahasti kyllä silmään kun kotimaantermiinaalin porttien edessä rullausvalot palavat porteille asti (näyttää melkoiselta valomereltä) ja 04R/22L kiitoradan puolessa välissä palaakin yht'äkkiä rullausteiden valot (kääntyen kiitoradalta rullausteille). Itse en henk. koht. ymmärrä miksi meidän pitäisi itse väsätä niiden valojen kanssa, eikö sitä voisi joku asian osaava tehtä kun postittaa pakettia filukirjastoon? Siitä seuraa vaan harmia kun lähtee omin päin niitä poistamaan, kun poistaa vahingossa vääriä tiedostoja. (En nyt puhu kuin murto-osan puolesta, itse mukaani lukien :-[) Mitä tulee 1.5 päivitykseen itse en näe siinä juuri muuta eroa kun uusia rakennuksia ja "Aasian lentojen terminaalilla" uusia portteja. Vähän AFCAD muuttunut, mutta ei paljoa... Jäin odottamaan jotain hieman parempaa. :-\

Pelihän tämä vain on, vain kasa bittejä yms. Ei se ole niin tärkeää, että palavatko ne valot nyt ihan tismalleen niin kuin oikeasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tarkoituskeni ei ollut loukata ketään varsinkaan tekijää. Jos itse rupeaisin tekemään niin siitä ei tulisi mitään, sen tiedän 100% itsekin.  :-[ Tiedän myös sen että tuo vie aikaa, vaivaa ja kaikkea ja siitä suuri hatun nosto minunkin puolesta tekijälle.  :thmbup: Emme me ihmiset ole täydellisiä koskaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en henk. koht. ymmärrä miksi meidän pitäisi itse väsätä niiden valojen kanssa, eikö sitä voisi joku asian osaava tehtä kun postittaa pakettia filukirjastoon? Siitä seuraa vaan harmia kun lähtee omin päin niitä poistamaan, kun poistaa vahingossa vääriä tiedostoja.

Siis noi valot on ihan tarkoituksella jätetty käyttäjän ohjailtavaksi NAV1-radiolla. Ei tarvii mitään tiedostoja alkaa poistelemaan. ;)

Lisätietoja löydät Readmestä...

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis noi valot on ihan tarkoituksella jätetty käyttäjän ohjailtavaksi NAV1-radiolla. Ei tarvii mitään tiedostoja alkaa poistelemaan. ;)

Lisätietoja löydät Readmestä...

Oskari.

Moro!

Mikä on se jaksoluku jolla valot sammuu sillä 1.5 update readme:ssä ei ole mitään mainintaa?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ei kannata luulla sillä en viitsi ladata v.1.0 vain lukeakseni millä valot sammuu kun sitä ei ole ennen tarvittu.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään