Jari Varje

EFHK päivitys 1.5 julkaistu

69 viestiä aiheessa

No se 1.0 versio kuitenkin sinulla on oltava jotta koko muu maisema edes toimisi.... Koska tuo 1.5:hän on vain päivityspaketti.

Ja siellä readmessa tuo on sanottu että ILS-jakso NAV1:ssa kontrolloi lähestymisvaloja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Yleensä poistan kaiken ylimääräisen kun olen lukenut ja muistaakseni siellä sanottiin vain kuinka ne saa päälle. Mutta lataan sen että voin tarkastaa kiitos.

Edit:Muistin oikein ne saa 100% teholle asentamalla NAV.1 ILS jakson kullekkin kiitotielle ja 33 VOR jakso, nyt se on tarkastettu. Minulla oli molemmissa NAV-radioissa 114.20 defaulttina joten RWY33 ja sen puolisen apronin valot paloivat kirkkaasti myös päivällä. Joten muutin NAV1 jakson niin homma korjaantui eli kaikki kunnossa. Anteeksi jos jotain ärsytin joskus sitä ei vaan huomaa kaikkea.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihme muuten, että FS-historiassa vasta yksi payware-kehittäjä on tehnyt EFHKn. Ehkäpä, jos joku sen kekkaisi, saisimme vihdoin FSX-versiionkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihme muuten, että FS-historiassa vasta yksi payware-kehittäjä on tehnyt EFHKn. Ehkäpä, jos joku sen kekkaisi, saisimme vihdoin FSX-versiionkin.

Tiedätkö mikä tai kuka on Dhaka? Niin, ei sitä moni muukaan tiedä etenkään Yhdysvalloissa, josta kai enin osa paywaren tekijöitä tulee. Dhaka on Bangladeshin pääkaupunki. Bangladeshissä on paljon enemmän asukkaita kuin Suomessa ja Dhakassakin paljon enemmän (n. 7 milj.) kuin koko Suomessa. Näillä luvuilla Dhaka on merkittävämpi kuin Helsinki ja Bangladesh merkittävämpi kuin Suomi. Jos kysyt keskivertoamerikkalaiselta mikä on Helsinki, saattaa hän muistaa sen Neuvostoliiton ajoilta (ja mahdollisesti yhdistää sen sinne ;-), jos on vanhempaa sukupolvea kuten minä. Nuoremmat tuskin tietävät sen paremmin kuin Dhakaakaan. Vielä vähemmän ne tietävät mikä ihme on Suomi (tai Finland).

Ei se siis ole ihme.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kenttänähän Hesa on tunnettu ja palkittu...

Öh... Luuletko silti, että keskivertojenkki on koskaan kuullut EFHK:stä (saati mistään palkinnoista tuohon liittyen ?) :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öh... Luuletko silti, että keskivertojenkki on koskaan kuullut EFHK:stä (saati mistään palkinnoista tuohon liittyen ?) :P

Keskivertojenkithän luulee, että USA on koko maailma, eikä viitsi edes vaivautua kuulemaan muista maista.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu ei liene ollut ensimmäinen (eikä viimeinenkään) kerta, kun taannoin Vatsimissa KJFK:lta selvitystä pyytäessä lennonjohtaja kysyy, jotta missä osavaltiossa EFHK sijaitsee...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaan nyt sama tännekin kuin tuonne vacc.fi:n foorumille, eli 1.5 päivityksen jälkeen simu kaatui EFHK:lla g3d.dll -modulin virheeseen, mitä se ei ole ennen tehnyt. Tosin vasta yhden kerran, mutta seurataan tilannetta ja tänne voisi kerätä kokemuksia jos muilla ilmenee samaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostavaa. Mulla on suuri osa Suomen (ja parin muunkin maan) lentokenttä sceneryitä ja kaiken näköisiä lisäosia ja -tekstuureita. Silti on tuolle uudellekkin HK:lle lennetty jo reilu 20 lentoa, joissa yhdessäkään ei ole esiintynyt mitään onglemia (paitsi suuren konemäärän (RealOps) iskiessä, loppuosalla ja rullatessa, kun koneet näkyy, tippuu FPS alle kymmenen.  ;D Kaikille kiitoteillellekkin (paitsi 33) olen laskeutunut ilman ongelmia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kanssa kaatui kun olin laskeutumassa kiitotie 15. 5nm ennen kiitotietä :(

Minulla kaatui myös viimesellä versiolla 15 finaalissa tai maassa kun kääntyy 15lle. Ei tapahtunut kun minulla oli nVidia Kortti mutta sitten tämän ATI kortin kanssa kaatui melkein joka lento (ei yöllä). Ongelma hävisi kokonaan kun poistin FiSD Malmin kenttä...

Testissä vielä kaatui (ilman mitään ilmoituksia) kun scenerykirjastossa oli vaan Vantaa, Finnmesh, Finnclass, FiSD Library ja Malmi (uusi versio)...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä uudesta päivityksestä toinen kysymys:

Enkös minä nähnytb jossain kuvakappauksia jossa oli terminaalissa yötextureita? Minä asensin eilen tämä 1.5 paketti ja vielä on surullisen pimeä...

Oliko se sitten unelma (tai joku vanha versio)??

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne eivät ole vielä valmiit, vaan ne ovat keskeneräiset. Tuliko nyt selväksi?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Jonin yötekstuurit ovat tosiaan vielä työn alla, eiköhän niistä tule julkaistua päivitys erikseen kun valmistuvat.

Uudet kirkkaammat rullaustievalot pistävät kirkkaassa päivänvalossa kieltämättä pahasti silmään, täytyy varmaankin säätää ne syttymään vain öisin, ja ILS-taajuudet vaikuttavat ainoastaan kiitoteiden valaistukseen.

Kaatumistapaukset kuulostavat vähän huolestuttavilta, tuossa päivityksessä ei pitäisi (taaskaan :P ) olla mitään uutta ja erikoista, mikä saattaisi aiheuttaa kaatuilua, enkä ole itse testatessani törmännyt kertaakaan. Eihän taustalla ole päällä Helsinki-sceneryä (maamerkit yms.), joka saattaa silloin tällöin kaataa simun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaatumistapaukset kuulostavat vähän huolestuttavilta, tuossa päivityksessä ei pitäisi (taaskaan :P ) olla mitään uutta ja erikoista, mikä saattaisi aiheuttaa kaatuilua, enkä ole itse testatessani törmännyt kertaakaan. Eihän taustalla ole päällä Helsinki-sceneryä (maamerkit yms.), joka saattaa silloin tällöin kaataa simun?

Jos on aikaa mä testailen enemmän - muistaakseni se ongelma kyllä hävisi kun Malmi oli poistettu... En kyllä tätä uutta päivitystä testanut vielä Malmin kanssa - ilmoitan tänne jos vielä kaatuu...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun tapauksessani Helsinki-scenery on jo valmiiksi pois päältä.

Korostetaan nyt sitä että tuota g3d.gll -virhettä alkoi esiintyä vasta päivityksen jälkeen, ennen sitä kaatumisia ei ollut, eli en nyt sotke mitään aiempia kaatumistauteja tähän  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt lisätään omaa lusikkaa soppaan, niin ennen 1.5:a on _todella_ useasti kaatanut g3d.dll:ään, muttei kertaakaan 1.5:n jälkeen  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla sama ongelma, eli tää 1.5 kaatuu joka kerta, esim kuvakulmaa vaihtaessa ruutu menee mustaksi ja tulee toi fs2004:sen virheilmoitus ja se että haluunko restartata fs2004:sen.

Muilla kentillä ei ko. ongelmaa ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt lisätään omaa lusikkaa soppaan, niin ennen 1.5:a on _todella_ useasti kaatanut g3d.dll:ään, muttei kertaakaan 1.5:n jälkeen  :)

Vedetääs omiakin sanoja hiukan takaisin, eli itselläkin nyt muutamat lennot kaatuneet kun kääntyy kenttää kohti. G3D.DLL siis syypäänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään