Jouni Rasmussen

Miten voi raivata puita?

12 viestiä aiheessa

Olisiko jotain systeemiä miten voi puita raivata kentän tieltä pois? Jos teen vain afcadilla jonkun kentän jonnekin metsään esim. josta haluan puut pois?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko jotain systeemiä miten voi puita raivata kentän tieltä pois? Jos teen vain afcadilla jonkun kentän jonnekin metsään esim. josta haluan puut pois?

Exclude pitäisi poistaa puut. Kannattaa kuitenkin tehdä enemmän pieniä exclude-ruuuja kuin iso alue niin saa rajattua tarkemmin mistä niitä puita lähett poista ja mistä ei.

AVSIMissä on esim. excbuilderv2.zip jolla saa kätevästi tehtyä exclude tiedostoja. Ei ole ehkä FSX:lle mutta jos kyseessä on xml-koodilla tehty exclude niin fsx ja FS2004 koodi taitaa olla aikalailla samaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testailin tässä tuota Excbuilderia mutta ei se tee mitään vaikka oon kokeillut .bgl filua .../addon scenery/scenery kansiossa. Minä nimittäin käytän afcad filua uusimmasta hesan kentän versiosta pelkästään enkä käytä hesan muita osia kun pätkii se hesan kenttä mulla sen verran, niin minulle riittää että portit jne.. on vain kohdillaan. Se on vaan kivä lähteä 22R:ltä nouseen niin on motivaatiota nousta lentäjänä ennen reilusti ku kiitotie loppuu ku kiitotien päässä on puita kiitotien päälläkin. :) Olisihan ne puut kuitenkin kiva jotenkin saada pois siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testailin tässä tuota Excbuilderia mutta ei se tee mitään vaikka oon kokeillut .bgl filua .../addon scenery/scenery kansiossa. Minä

...

Huomasitko, että niiden desimaalipilkkujen pitää olla pisteitä?

Tuossa Excludebuilderissa on pieni "bugi". Se olettaa, että käytetään anglosaksista näppistä eikä osaa muuttaa skandinaavisen asettamia pilkkuja pisteiksi. Ne pitää manuaalisesti muuttaa desimaalipisteiksi. Minä en ole huomannut mitään muuta keinoa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomasitko, että niiden desimaalipilkkujen pitää olla pisteitä?

Joo, en mä pilkuilla ole edes kokeillutkaan.. :)

EDIT: niin kysymys sitten tuohon exbuilderiin liittyen.. siis mihin se .bgl sit pitää laittaa ennen kuin alkaa vaikuttaan? ja voiko sitä kun valmiinahan siinä on osittain jo defaulttina ihan tasasta maastoa jne... niin voinko mä tehdä just niin että rajaan vain sen alueen minkä haluan defaultin lisäksi raivattuna?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se pitää laittaa maiseman scenery-kansioon. Voi olla, että toimii Addon Sceneryn scnery-kansiostakin tai vaikka simun pää-scenery-kansiosta. En ole kokeillut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ja voithan tehdä sille maisemallesi(-millesi?) oman kansion ja sinne scenery-kansion, johon voit laittaa kaikki maisemaa koskevat bgl:t(myös se afcad-tiedosto), niin pysyy järjestyksessä. Sitten vaan lisäät sen Scenery Libraryyn ja homma on selvä. Mutta pitäisi tosiaan toimia ihan tuolla Addon Sceneryn -kansiossakin.

En ole ihan varma, mutta jos tuo kenttäsi on tehty ihan vaan pelkällä afcadilla, niin tuo tekemäsi exclude saattaa samalla poistaa myös ne kiito- ja rullaustietkin.(?)

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, noh olisiko jollain antaa muita keinoja sitten? Esim. Miten saisin toimimaan SBuilderin? Sillä vissin pystyy myös tekemään mut mä saan koko ajan käynnistyksessä erroria ja sit se ei käynnisty koko ohjelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

En ole ihan varma, mutta jos tuo kenttäsi on tehty ihan vaan pelkällä afcadilla, niin tuo tekemäsi exclude saattaa samalla poistaa myös ne kiito- ja rullaustietkin.(?)

Minä olen tehnyt muutamia kenttiä ihan pelkällä afcadillä (omaksi huvikseni) ja käyttänyt niissä excludea saman maiseman scenery-kansiossa. Ei se ainakaan minulla poistanut mitään muuta kuin oletusmaiseman osia. Nuo ovat vanhoja sotakenttiä täällä Joensuun liepeillä. Ne on kuitenkin tehty varsin huitaisemalla, joten en ole laittanut enkä laita niitä jakoon. Menisi hurjan paljon enemmän aikaa tehdä niistä sen tasoisia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään