Tero Ekholm

USB-portit reistailevat

13 viestiä aiheessa

Tervehdys taas oi gurut!

Ongelmani on seuraavanlainen: koneeni ei enää tunnista digikameraani kun tökkään sen koneeseen kiinni kuvien purkua varten. Kameran näyttö kertoo että USB-yhteyttä valmistellaan mutta mitään ei tapahdu.

USB-muistin kanssa tilanne on hieman erilainen. Kun tuikkaan muistin porttiin, XP ilmoittaa että "uusi laite löydetty" ja alkaa asentaa ajureita. Pian tulee kuitenkin ilmoitus siitä että ajureita ei voi asentaa koska ne ovat järjestelmän kanssa yhteensopimattomia.

Joystick ja ratti toimivat samoissa porteissa moitteettomasti. Pari viikkoa sitten sekä kamera että USB-muisti pelasivat ongelmitta. Samoihin em. ongemien kanssa alkoi myös koneen käynnistys hidastua selvästi. Epäilin virusta ja haittaohjelmaa mutta tutkat (Norton, Ad-Aware, Spybot) eivät ole löytäneet mitään hälyttävää. Palomuurina on Zonealarm.

Hyviä ideoita otetaan vastaan. En millään viitsisi lähteä formatointi- ja uudelleenasennus rumbaan.

Kiitoksia jo etukäteen.

-Tero E.-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

USB-hiiren kanssa olen joskus joutunut painimaan (heh, siis tietokonehiiren, en elävän) samantapaisissa ongelmissa, mutta siinäkin taisi olla vain ajuriongelma, joka ratkesi valmistajan ajurilla. Jos sulla useampi USB-laite alkoi renata yhtäkkiä, niin veikkaanpa itse USB-ajureita. Koitapa poistaa ne ohjauspaneelista, ja käynnistä kone uudelleen kaikki usb-laitteet irti. Kun kone on asentanut USB:n, ala tärkkiä vehkeitä takaisin yksi kerrallaan rauhalliseen tahtiin niin, että yhden asennus tulee valmiiksi ennen seuraavan kytkemistä. Tuosta saattaa olla iloa, mutta en lupaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia esa neuvoista. Niiden avulla onnistuin paikallistamaan vian massamuistilaitteen ajuriin. Poistin vanhat ajurit ja kytkin laitteen uudelleen, muuten meni hyvin mutta:

[ attachment removed ]

Koitin asentaa uusia ajureita sekä suoraan koneelta ja XP:n levykkeeltä mutta kumpikaan ei toiminut. Lisäneuvoja kaivataan...

-Tero E.-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asenna oikea ajuri "väkisin" asennuslevyltä ja tyrkkää sitten vehje kiinni. Näyttäisi sillä olevan joku väärä ajuri käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni löytyy myös ongelma usb-porttien kanssa. Kameran kortinlukija, joka kytketään usb:llä, toimii koneella kuin myös mp3 soitin. Kytkiessäni joystickkia kone ei tunnista, vaikka olen hakenut ohjaimeen oikeanlaisen ajurin. Olen kokeillut kahdella erilaisella toimivalla joystickillä ja molemmissa on sama homma, ei tunnista. Usb:n johdot olen kiskaissut emolevystä pois ja laittanut uudestaan, sekä poistanut laitehallinnasta usb ohjaimet, eikä toimi. Vieläkö keksitte ongelmaan ratkaisua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä ainakaan muuta syytä tuohon keksi kuin rikkinäinen joikkari.

Ei voi olla kun toinen on otettu melkein suoraan paketista kaverin luota toimivana ja omanikin on toiminut.  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeileppa kytkeä joikkari koneen ollessa seis, ja sitten käynnistä..... josko...

Testasin tuon, mutta kone ei silti ruvennu kirjoittamaan yhteistyösopimusta joystickin kanssa. Tein jopa myös niin, että poistin usb-ohjaimet, sammutin koneen, laitoin joystickin kiinni ja käynnistin, mutta ei silti. Vieläkö keksitte keinoja?  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa laittaa joystick kortinlukijan tilalle, pitäisi tunnistaa toimivassa portissa....ja yksi mikä tulee mieleen on USB-hubit, ne toimii vähän miten sattuu, eli onko sellainen käytössä?, jos on niin kytke suoraan keskusyksikön liittimiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitappa laittaa joystick kortinlukijan tilalle, pitäisi tunnistaa toimivassa portissa....ja yksi mikä tulee mieleen on USB-hubit, ne toimii vähän miten sattuu, eli onko sellainen käytössä?, jos on niin kytke suoraan keskusyksikön liittimiin.

Etupaneelin kaksi porttia missä mm. kortinlukija toimii, siinä ei toimi joystick niinkuin ei myöskään takana olevissa usb-porteissa. Tarkennatko hieman usb-hubeista?

Laitehallinnasta kun katsoo, niin näyttää olevan 3 kpl USB Root Hub ja 2 kpl SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller ja yksi SiS PCI to USB Enhanced Host Controller.

Olen saanut muuten lisättyä Logitech Extreme 3D Pro joystickkini Peliohjaimet listaan, mutta kohdassa lukee "Ei yhteyttä", enkä pääse katsomaan ohjaimen ominaisuuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Etupaneelin kaksi porttia missä mm. kortinlukija toimii, siinä ei toimi joystick niinkuin ei myöskään takana olevissa usb-porteissa. Tarkennatko hieman usb-hubeista?

Laitehallinnasta kun katsoo, niin näyttää olevan 3 kpl USB Root Hub ja 2 kpl SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller ja yksi SiS PCI to USB Enhanced Host Controller.

Olen saanut muuten lisättyä Logitech Extreme 3D Pro joystickkini Peliohjaimet listaan, mutta kohdassa lukee "Ei yhteyttä", enkä pääse katsomaan ohjaimen ominaisuuksia.

Kone käväs huollossa ja syy löyty: Vaihtoivat virtalähteen ja sen jälkeen joystick toimi jokaisessa portissa. Kummallista..  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään