Guest TimoP

VATSIM: "Pilot In Command 2008" lentokilpailu

6 viestiä aiheessa

Tervehdys!

 

SVIL ry:n kesäleiri Cavok järjestetään taas tulevalla viikolla Jämijärven hienoissa maisemissa! Leirille on suunniteltu paljon ohjelmaa, ja myös ne jotka eivät pääse paikan päälle, voivat osallistua "etänä"!

 

Pilot In Command lentokilpailussa tarkoituksena on kerätä pisteitä vierailemalla mahdollisimman monella Suomen/Euroopan kentällä virtuaalisesti! Viikon aikana kilpailijat ympäri maailman voivat osallistua omilta kotikoneiltaan tähän kilpailuun ja käytännössä tämä tarkoittaakin virtuaalisten liikennemäärien kasvua Suomen ja Euroopan kohteiden välillä! Nyt on myös lennonjohtajille hyvä viikko olla aktiivisena ja toivottaa niin kotimaiset kuin ulkomaalaisetkin kilpailijat tervetulleiksi Suomen kentille! Mikä tärkeintä, kilpailussa on myös hyvät palkinnnot! Kaikillehan aina ilmainen lisäosa Flight1:lta kelpaisi? Tule siis mukaan!

 

Tutustu sääntöihin ja palkintoihin sekä ilmoita itsesi kisaan osoitteessa www.cavok.fi/pic08. Huomioi myös, että nyt on aika virittää kone lentokuntoon, sillä pisteitä voi alkaa keräämään jo heti maanantaina 14. heinäkuuta! Cavok-sivuilla myös lisätietoa leiristä ja muusta ohjelmasta, vielä mahtuu sinnekin mukaan ja kaikki ovat tervetulleita! Ensi viikko tulee olemaan makkaranpaistoa ja armotonta lentämistä! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi,

 

selvennätkö kilpailun ideaa sen verran, jotta saako Suomen sisässä lentämällä esim. EFHK-EFTP yhteensä neljä pistettä, eli kummastakin kaksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Kiitos kommentista, selkeytetään asiaa!

 

1. Lento: EFHK-EFTP

+ 2 pistettä koska kohdekenttä on Suomessa

+ 0 pistettä koska Tampere ei ole "Dangerous airport"

+ 0-2 pistettä riippuen sääoloista laskeutumisajankohdan Metarin mukaan.

YHTEENSÄ: Max 4 pistettä, Min 2 pistettä.

 

2. Lento: EFTP-EFHK

Laskenta tapahtuu samalla tavalla kuin edellä, mutta!

Nyt et voi enää tämän jälkeen lentää Helsinki Tampere väliä mihinkään suuntaan, millään koneella, koska se on jo käytetty.

Seuraava hyvä vaihtoehto on esim. EFHK-EFTU-EFTP (läpäri ei riitä vaan fpl pitää päättää kohteeseen), koska tähän ei sisälly suoran EFHK-EFTP legiä.

 

Miksi tämä on tehty näin hankalaksi? Noh, periaatteessa jos joku on oikein palkintojen perään, irtoaa lisärit helpolla EFHK-EFHF pomppimisella aika nopeasti. Ja sehän ei todellakaan ole tarkoitus, vaan liikennemäärien lisääminen Suomen sisällä ja Euroopan kohteiden välillä. Tässä kilpailussa voi tietysti vähän taktikoidan valitsemalla juuri huonon sään kenttiä ja Dangerous-kohteita ja sitten lentämällä Suomesta niihin. Tosin, jos lento Madeiralle kestää 6h, niin ehkä olisi fiksumpaa sahailla pitkin Suomen pikkukenttiä!

 

Jokainen valitkoon tyylinsä, lentämättä ei kuitenkaan voi jättää! :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei,

 

Kiitos kommentista, selkeytetään asiaa!

 

1. Lento: EFHK-EFTP

+ 2 pistettä koska kohdekenttä on Suomessa

+ 0 pistettä koska Tampere ei ole "Dangerous airport"

+ 0-2 pistettä riippuen sääoloista laskeutumisajankohdan Metarin mukaan.

YHTEENSÄ: Max 4 pistettä, Min 2 pistettä.

 

2. Lento: EFTP-EFHK

Laskenta tapahtuu samalla tavalla kuin edellä, mutta!

Nyt et voi enää tämän jälkeen lentää Helsinki Tampere väliä mihinkään suuntaan, millään koneella, koska se on jo käytetty.

Seuraava hyvä vaihtoehto on esim. EFHK-EFTU-EFTP (läpäri ei riitä vaan fpl pitää päättää kohteeseen), koska tähän ei sisälly suoran EFHK-EFTP legiä.

 

Miksi tämä on tehty näin hankalaksi? Noh, periaatteessa jos joku on oikein palkintojen perään, irtoaa lisärit helpolla EFHK-EFHF pomppimisella aika nopeasti. Ja sehän ei todellakaan ole tarkoitus, vaan liikennemäärien lisääminen Suomen sisällä ja Euroopan kohteiden välillä. Tässä kilpailussa voi tietysti vähän taktikoidan valitsemalla juuri huonon sään kenttiä ja Dangerous-kohteita ja sitten lentämällä Suomesta niihin. Tosin, jos lento Madeiralle kestää 6h, niin ehkä olisi fiksumpaa sahailla pitkin Suomen pikkukenttiä!

 

Jokainen valitkoon tyylinsä, lentämättä ei kuitenkaan voi jättää! :)

 

Selvä, kiitän selvennyksestä. Nyt selvää kun pässinliha minulle. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kilpailu on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin suomalaisjohtoisesti. Henri Lehtinen ja Aleksi Lindén ovat olleet kärjessä, joskin tsekkiläiset ja Kiinan edustus on pitänyt tehokkaasti puolensa.

 

Ohessa vielä kuva liveseurannasta täällä Jämijärvellä, minä (vas.) ja Timo seuraavat tilannetta.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään