Olli Talso

VATSIM vs. IVAO -taistoa (Oli: Vanhoina HYVINÄ aikoina...)

99 viestiä aiheessa

Tulee ensi viikon alkupuolella.

Tätä odotan kuin kuuta nousevaa!   ;)

Ilman turhia selityksiä, VATSIMissa on aktiivisempaa ja ystävällisempää porukkaa ja lämmin meininki.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No edelleen Eurooppa on Ivao-voittoinen, joten koittakaa nyt tosissanne keksiä kunnon perustelut. Eikö kenelläkään ole mielipidettä tuosta mitä ehdotin tuossa ylempänä?

Onko sulla jokin järkevä lähde, tilasto tjsp millä todistat ton?  :P

Toi idea on huono. Jos tommonen päivä  järjestetään, niin tottakai LJt yrittää olla mahdollisimman ystävällisiä jne., näin tulisi lentäjille väärä kuva verkosta.

P.S. Taitaa tämänkin keskustelun taso johtua siitä että on lauantai ilta!  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä syystä IVAO:ssa on loistava tehdä lentoja eurooppaan, kun lennonjohtoa ja liikenntte löytyy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä syystä IVAO:ssa on loistava tehdä lentoja eurooppaan, kun lennonjohtoa ja liikenntte löytyy

En ole koskaan tehnyt lentoa Eurooppaan VATSIMissa, jossa ei olisi puuttunut johtoa eikä koneita. Varsinkin Saksan, Hollannin ja Engalnnin jaksot ovat täynnä lentäjiä!  :P Eli en näe syytä miksi VATSIM muka häviäisi täss ivaolle. Sitten mun mielipid eon se, että VATSIMin lennon johtajat ovat mukavaa porukkaa, samoin suurin osa lentäjistäkin, softa on kevyempi, ku nei travitse pitää sataa eri ohjelmaa auki, jotta pääsee verkkoon, ivaon MTL paketti vie yli gigan tilaa koneelta, VATSIMin VIPpi vain murto-osan, VATSIm lennonjohto softat sitten. Ne on ihan eri luokkaa kun ivaon! Uutta EUS:ia ei voi mitenkään verrata mikä se ivaoin lennonjohto softa ikinä olikaan. Mun myöhäis illan mielipide: VATSIM ei todellakaan häviä ivaolle. Asia on aivan toisin päin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No edelleen Eurooppa on Ivao-voittoinen, joten koittakaa nyt tosissanne keksiä kunnon perustelut. Eikö kenelläkään ole mielipidettä tuosta mitä ehdotin tuossa ylempänä?

Keskusteluhan lähti Ivao-Finlandista, joten miksemme vertaisi VATSIM vs. IVAO - aktiivisuutta nimenomaan Suomessa.

TADAA!

Sieltähän se tuli; V-vaihtoehdossa on Suomessa melkoisesti enemmän liikennettä, joten miksi lentää IVAOssa ja runkata "Eurooppa-voittoisuudella", jos Suomen päässä ei ole johtoa tarjolla läheskään samaa määrää, mitä "suuressa ja mahtavassa, pelkkiä vittuilijoita täynnä olevassa" VATSIMissä?

Nyt varsinkin, kun Virtual Finnair on saanut jälleen aimo kasan tuoreita perämiehiä Embraeriin ja Wilco on julkaissut emppunsa, niin kotimaan ja varsinkin Skandinavian lentoja tykitetään melko paljon, niin, onhan se mukava, että Suomessa ja erityisesti Ruotsissa, joka on erittäin VATSIM-voittoinen maa, on johtoa tarjolla kun sitä tarvitaan.

E: Lisäksi minua suunnattomasti huvittaa, että suurimmat suunsoittajat tässäkin threadissa eivät ole joko

a) Koskaan lentäneet kummassakaan verkossa

b) Koskaan kokeilleetkaan VATSIMia, vaan boikotoivat, koska "kaveri sano, että se oli kuullu, et siellä vaan vittuillaan"

B-vaihtoehdosta sen verran, että allekirjoittaneelta löytyy melkoisesti tiimaa VATSIMistä, enkä koskaan aloittaessani verkkolentouraani ole saanut tätä kuuluisaa paskaa niskaan, enkä ole nähnyt muidenkaan jälkeeni tulleiden saaneen,  vaan on ohjattu ystävällisesti kädestä pitäen, miten tulisi toimia.

Ehkäpä nämä jotkut henkilöt eivät sitten kestä palautetta ja ohjeita ensi kertaa varten, vaan vetävät herneet ja siirtyvät IVAOon, "koska siellä kaikki on kavereita ja siellä saa olla just näin, eikä tartte olla niin realismiinpyrkivä!" EI HYVÄ

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten jopa kerrotaan miten pitäisi asiat tehdä eikä vain olla hiljaa ja katsota kun nyyppä ei osaa :o

Itse ainakin neuvon aloittelijaa miten asia kuuluisi oikeasti tehdä, jos homma menee persiilleen ja tiedän monta muutakin lennonjohtajaa, jotka neuvovat myös. Ja aivan tasa varmasti joka lennonjohtaja IVAO:ssa joiden kanssa en ehkä ole vaihtanut sanaakaan neuvoo myös...

Ehkä on syytä seurata foorumia hieman tarkemmin. http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,79155.0.html  Haulla löytyy lisää vastaavia.

Tyrkytinkö IVAOa?  ???

Sanoin, että hommaa kannattaa kokeilla verkossa, VAIKKA IVAO:ssa.

Ja sitten sanoin:

En halua tässä tyrkyttää, että verkoon lentämään, kun kysyit nimenomaan multiplayer lentoa. Halusin tämän kuitenkin tuoda ilmi, koska ihan oikeasti vaivaa ei tarvitse hirveästi siihen nähdä, että homma onnistuu verkossa! Ja verkossa voi puhua myös suomea. Ei tietenkään ulkomailla, mutta suomessa.

Tyrkyttämista? Ehkä sun Toni kannattais itte seurata foorumia vähän tarkemmin?

En ole koskaan tehnyt lentoa Eurooppaan VATSIMissa, jossa ei olisi puuttunut johtoa eikä koneita. Varsinkin Saksan, Hollannin ja Engalnnin jaksot ovat täynnä lentäjiä!  :P Eli en näe syytä miksi VATSIM muka häviäisi täss ivaolle. Sitten mun mielipid eon se, että VATSIMin lennon johtajat ovat mukavaa porukkaa, samoin suurin osa lentäjistäkin, softa on kevyempi, ku nei travitse pitää sataa eri ohjelmaa auki, jotta pääsee verkkoon, ivaon MTL paketti vie yli gigan tilaa koneelta, VATSIMin VIPpi vain murto-osan, VATSIm lennonjohto softat sitten. Ne on ihan eri luokkaa kun ivaon! Uutta EUS:ia ei voi mitenkään verrata mikä se ivaoin lennonjohto softa ikinä olikaan. Mun myöhäis illan mielipide: VATSIM ei todellakaan häviä ivaolle. Asia on aivan toisin päin!

Mun myöhäisillan mielipide: Joo se on totta, että IVAO:n softat on raskaampia, mutta esim. MTL on kyllä sen arvoinen. Eikä ne IVAO:n tarvittavat softat lentämiseen: IVAP + MTL , todellakaan ole niin raskaita, että jotenkin lentämistä haittaisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta esim. MTL on kyllä sen arvoinen. Eikä ne IVAO:n tarvittavat softat lentämiseen: IVAP + MTL , todellakaan ole niin raskaita, että jotenkin lentämistä haittaisi.

Minulle ainakin on melkeinpä yksi lysti, miltä muiden lentäjien koneet näyttävät, kunhan niistä erottaa koneen tyypin, johon VIP riittää vallan mainiosti.

Tuo "hienot modelit" kertoo ikävä kyllä aika paljon siitä, millaisiin asioihin siellä puolella enemmän keskitytään, joten kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa;

ivao_lol.jpg

Toivottavasti propellihatut eivät vedä kovin pahasti herneitä tästä humoristisesta kuvasta, vaan osaavat ymmärtää sen vitsin ja samalla piilevän totuuden siemenen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko sä nyt Niko (16v) iha tosissas  ;D ;D?

Mistä sä vedät tämmösen: IVAO:ssa parempi MTL = Että mihinkään muuhun ei keskitytä. EI JUMALIST  ;D ;D

Paljonkohan sullakin sitä IVAO tiimaa... 1H, 2H?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistä sä vedät tämmösen: IVAO:ssa parempi MTL = Että mihinkään muuhun ei keskitytä. EI JUMALIST  ;D ;D

Vedän sen ihan tuosta yhdistettynä tuohon "cleared to land, number 3" - juttuun, joka on oikeasti tapahtunut.

Ja itseasiassa en kylläkään todennut, ettei mihinkään muuhun keskitytä, vaan, että mihin keskitytään _enemmän_.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta nyt onkin vastapainoksi noussut kusi päähän? :thmbup:

Ei, vaan närkästys tuollaisia kaltaisiasi kohtaan on noussut uusiin ennätyslukemiin.

Täällä sinäkin paasaat aivan kuin olisit kokenutkin verkkolentäjä ja tiedät kaiken molemmista verkoista, vaikka totuus on jotain aivan muuta (yllättäen).

Kaiken lisäksi jeesustelet foorumin kirjoittajien tasosta ja samalla haukut Tonia molopääksi ja peeloksi, sekä minua kusipääksi? Way to go  :thmbup:

Jos nyt alkajaisiksi kokeilisit Vatsimia ja sen jälkeen arvostelisit "kusipäitä ja peeloja", kun olet osaksesi saanut "sitä vittuilua", jollaisen kuvan annat täällä kaikille muille, mahdollisille uusille tulokkaille, vaikket näytä ymmärtävän Tonin aikaisempaa kirjoittelua, että henkilöt tällä foorumilla eivät edusta VATSIMia millään lailla esiintyessään yksityishenkilöinä ja toiminta kyseisessä verkossa on kaikkea muuta kuin tätä "vittuilua" ja "uusien naamojen karkottamista"  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt alkajaisiksi kokeilisit Vatsimia ja sen jälkeen arvostelisit kusipäitä ja peeloja, kun olet osaksesi saanut sitä vittuilua, jollaisen kuvan annat täällä kaikille muille, mahdollisille uusille tulokkaille, vaikket näytä ymmärtävän Tonin aikaisempaa kirjoittelua, että henkilöt tällä foorumilla eivät edusta VATSIMia millään lailla esiintyessään yksityishenkilöinä ja toiminta kyseisessä verkossa on kaikkea muuta kuin tätä vittuilua ja uusien naamojen karkottamista  >:(

Siis ihan sama juttu multa sulle ja IVAO:lta VATSIMIlle. "Meillä" on sama määränpää kuin teillä ( yllätys ), joko lopetetaan, kun ei näytä mitään kongreettisia eroja verkkojen välillä löytyvän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sepä hienoa! Osaatko eritellä mitä ominaisuudet tarkalleen?

Eiks noi tullu tossa jo aika hyvin esille?

Aivan. Paasaan tasan sen verran minkä voin faktoihin perustaa.

Mutta kun sulla ei raukka ole mitään faktoja esittää, kun et ole koskaan kokeillut kumpaakaan verkkoa, ainoat esittämäsi faktat ovat "luotettavasta" wikipediasta ja vuodelta 2006, nekin koskien Vatsimin käyttäjämääriä.

Ei tietenkään, mutta varsinkin teillä kahdella tuntuu olevan pieni ymmärtämättömyys syy&seuraus -periaatteesta. Todellakin ne ketkä tätä foorumia seuraa, niin he varmasti kiinnittävät huomiota teidän kirjoituksiinne ja on se iso tekijä, mikä muokkaa ihmisten käsitystä vaikkeivat sitä itse tiedostaisikaan. Että ihan vaan tiedoksi. Eikä se todellakaan ole minun syyni, vaan kyllä te ihan itse annatte sen kuvan. Ihan btw ajattelin sen tässä kertoa..

Miksi vain meidän kirjoituksiin, siksikö, että täällä pari sinun nimittämääsi peeloa on tässä väittelyssä Vatsimin puolella ja vastailee esimerkiksi juuri sinun väitteisiisi, joilla ei ole mitään konkreettista faktaa takanaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sulla sit sen paremmin IVAO:a vastaan?

No eikös nekin ole tulleet jo aika selvästi esille näissä viimeisimmissä kirjoituksissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä oikeastaan.

Täällä sinäkin paasaat aivan kuin olisit kokenutkin verkkolentäjä ja tiedät kaiken molemmista verkoista, vaikka totuus on jotain aivan muuta (yllättäen).

Kaiken lisäksi jeesustelet foorumin kirjoittajien tasosta ja samalla haukut Tonia molopääksi ja peeloksi, sekä minua kusipääksi? Way to go  :thmbup:

Eikö vieläkään tule tarpeeksi selvästi, vai piirretäänkö seuraavaksi?

Onko sulla kenties ollut vaikea lapsuus tai jotain muuta yhtä kliseistä ja kivaa? Hieman vaikuttaa ettei ole nallekarkit menneet tasan kun näköjään ainoa tarkoituksesi täällä foorumilla on peeloilu™?

Jos olet ollenkaan viestejäni selaillut, niin ehkäpä voisit perustella tämän peeloilun hieman paremmin, vai lauotko taas näitä faktattomia juttujasi? Aika hauska taas lukea näitä tasokkaita viestejä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eikös nekin ole tulleet jo aika selvästi esille näissä viimeisimmissä kirjoituksissa?

Hmm.

Ainut on tää cleared to land, number three..

Tosiaan ainut syy miksi sä mollaat IVAO:a?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm.

Ainut on tää cleared to land, number three..

Tosiaan ainut syy miksi sä mollaat IVAO:a?  ???

Tuo ei ikävä kyllä ole ihan ainut tapaus, vastaavanlaisia juttuja on muitakin, en nyt ala listaamaan, mutta toivottavasti alat ymmärtää pointtiani pikkuhiljaa.

Erään henkilön kommentti tähän kysymykseesi:

"Se on nostettu lähinnä vertauskuvaksi kvuastamaan IVAO:n yleistä tasoa ja suhtautumista meininkiin."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo ei ikävä kyllä ole ihan ainut tapaus, vastaavanlaisia juttuja on muitakin, en nyt ala listaamaan, mutta toivottavasti alat ymmärtää pointtiani pikkuhiljaa.

En tosiaan... Jos vastaanlaisia on ollut, niin tuulet on kyllä nykyään muuttunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tosiaan... Jos vastaanlaisia on ollut, niin tuulet on kyllä nykyään muuttunut.

Toivottavasti ovat muuttuneet, mutta joka tapauksessa olen käsitykseni IVAOsta muodostanut ja omat päätökseni tehnyt (kuten moni muukin), joten luonnollista on, että toivon uusien tulokkaiden liittyvän juuri minun valitsemaani verkkoon, jolloin V-taivaat täyttyisivät sekä uusista, että vanhoista naamoista. Uskon ymmärtäväsi edes tämän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ovat muuttuneet, mutta joka tapauksessa olen käsitykseni IVAOsta muodostanut ja omat päätökseni tehnyt (kuten moni muukin), joten luonnollista on, että toivon uusien tulokkaiden liittyvän juuri minun valitsemaani verkkoon, jolloin V-taivaat täyttyisivät sekä uusista, että vanhoista naamoista. Uskon ymmärtäväsi edes tämän.

Haisee vähän V:n tyrkyttämiselle? Ilman minkään laista faktaa... Toki olihan tuossa noita sinun muitakin tapauksia, joita siis et alkanut listaamaan  ::)

Mutta joo ymmärrän sen, että haluat populaa V:hen, niin minkäkin tänne I:hin, mutta sitä en EDELLEENKÄÄN ymmärrä, että miten voit mollata IVAO:n moisilla historiallisilla syillä joita et edes ala listaamaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta sitä en EDELLEENKÄÄN ymmärrä, että miten voit mollata IVAO:n moisilla historiallisilla syillä joita et edes ala listaamaan..

Jos näin ajatellaan, niin en minäkään voi ymmärtää, miksi te muut boikotoitte Vatsimia, vaikkette ole kokeilleet? Nuo omat väitteeni ovat lähes yhtä huonoja, kuin nuo "kaverin mukaan siellä vittuillaan vaan" - jutut. Lisäksi erityisesti nuo Niemen jutut on saaneet verenpaineen vaarallisen korkealle noilla nimityksillä ja uskomattomilla väitteillä ilman faktoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos näin ajatellaan, niin en minäkään voi ymmärtää, mik te muut boikotoitte Vatsimia, vaikkette ole kokeilleet? Nuo omat väitteeni ovat lähes yhtä huonoja, kuin nuo "kaverin mukaan siellä vittuillaan vaan" - jutut. Lisäksi erityisesti nuo Niemen jutut on saaneet verenpainesien vaarallisen korkealle noilla nimityksillä ja uskomattomilla väitteillä ilman faktoja.

Hommahan lähti siitä, että Olli kysyi, että mikä V:ssä on parempaa kuin I:ssä, johon vastattii, että lista on pitkä.. Ei kukaan I:stä ole boikotoinut V:tä  ????

Siitä lähtien ollaan vaan väitelty teidän väitteitä vastaan... Niinkuin sanoin, en itse lähde V:tä mollaamaan ehkä 2-3H kokemuksella joskus vuosi sitten.. Ja ehkä ks. kaveri on asiaa liioitellut / muutenvaan puhunut shitaa noista v:ssä vittuillaan jutuista, mene ja tiedä kun itse en moista ole väittänyt..

Eli me I:set ei olla boikotoitu teitä V:sia vaan puhuttu faktoja oman verkkomme puolesta... Pliis Niko, jos tosiaan I on niin paljon paskempi kuin V, kun annat ymmärtää niin lyö nyt ees jotain realistisia faktoja tiskiin, thänks...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos tosiaa I on niin paljon paskempi kuin V, kun annat ymmärtää niin lyö nyt ees jotain realistisia faktoja tiskiin, thänks...

No yksi fakta, joka on ollut esillä jo monesti, on softat. Minulla ainakin on _huono_ kone, joten jokainen frame on kullanarvoinen ja tällä hetkellä pelkästään softat Ivaossa häviää niin reilusti Vatsimin omille, että sekin on jo painava syy. Ehkä palataan tähän listaukseen tosiaan alkuviikosta, jos sitä tosiaan kaivataan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi helkutti nyt täytyy oikeasti kysyä oletko oikeasti tyhmä vai esitätkö vaan? Turhapa tätä ketjua on jatkaa, kun näköjään et osaa muuta kuin provosoida.

Kukahan se on täällä provonnut jatkuvasti näillä peelo-jutuilla? Aivan oikein, Samuli Niemi.

Ihan vain siltä varalta että satut olemaan oikeasti tyhmä, niin lue tämä ketju kertaalleen läpi ajatuksella niin huomaat että tässä on loppujen lopuksi puhuttu ainoastaan sinusta ja herra Tihlemanista. Te olette se mikä tympii - peelot. Vatsimia vastaan minulla ei ole mitään, mutta te peeloilette sen verran riittävästi että tämä foorumin tuoma etäisyys teihin on ihan tarpeeksi. Ehkä kokeilenkin Vatsimia. Varmistan kyllä että se on sellaisena päivänä jollain kumpikaan teistä - peeloista ei ole verkossa samanaikaisesti. Tämä foorumi kyllä kaipaa kipeästi toisen käyttäjän viestien blokkausmahdollisuutta. Sillähän voisi kätevästi kitkeä teidän kaltaiset peelot omasta näköpiiristään. Alattekohan pikkuhiljaa _ehkä_ ymmärtämään että myös teidän ihan oma käytöksenne vaikuttaa siihen tällä foorumilla saatteko verkkoon uusia lentäjiä. Tuolla peeloilulla ohjaatte nekin lentäjät Ivaoon ja sitten itkette täällä kun oma verkko ei täytykään lentäjistä. Olisitte vaan ennemmin mielissänne että joku edes mainitsee asiasta, mutta ette vaan näytä yksinkertaisesti ymmärtävän vaikka miten yrittää muotoilla. Mulle taisikin riittää tämän ketjun osalta ellei kenelläkään satu olemaan mitään noiden juupaseipäsviestien rinnalle. Loppuun vielä testiksi sinulle Niko laskea montako kertaa kirjoitin sanan peelo eri muodoissa.

Minun mielestäni tässä ketjussa on takuttu Vatsimista ja Ivaosta, ei minusta ja Tonista? Valot päälle siellä nyt taas jo näiden viestien kanssa.

Jos joku on nyt peelo, niin joku aivan muu kuin minä tai Toni, ilmeisesti et taaskaan ajattele mitä kirjoitat julkiselle foorumille :thmbup:

Jossain muualla on kyllä nyt ne "nallekarkit" hävinneet johonkin ja "ankean lapsuuden" vaikutukset alkavat näkymään  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.