Olli Talso

VATSIM vs. IVAO -taistoa (Oli: Vanhoina HYVINÄ aikoina...)

99 viestiä aiheessa

Outoa, että tällaisesta aiheesta pitää ruveta solvaamaan henkilökohtaisesti toisia ihmisiä... Ehkä Samulikin voisi käväistä vaikka Jämin maisemissa ensi viikolla niin voidaan lyödä kättä päälle ja juoda colat terassilla (www.cavok.fi)

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,79155.0.html  Väitettiin, että kyseisessä topicissa ei IVAO:ta tyrkytetä. Okei... Näyttäkää mulle sitten sellainen thread, jossa vatsimia tyrkytetään. Tietääkseni ei "vatsiminkaan puolelta" ole tuon enempää tyrkytystä tullut.

Puhuitte Euroopan ivao voittoisuudesta. Pitää paikkansa, tosin ero ei todellakaan ole niin suuri kuin täällä on annettu ymmärtää. Siellä on ihan maittain aika jakautunutta, esim. Iso-Britannia on selkeä vatsim-maa, kun taas vaikkapa Italia on selkeä ivao-maa. Myös pohjoismaat ovat paremmin edustettuna vatsimissa kuin ivaossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,79155.0.html  Väitettiin, että kyseisessä topicissa ei IVAO:ta tyrkytetä. Okei...

Sanoit, että nousu, lentäminen ja laskeutuminen onnistuu. Sillon suosittelen, että aloitat verkkolentämisen, vaikka IVAO:ssa. Se ei oikeasti ole sen kummoisempaa lentää laskukierrosta IVAO:ssa kuin offlinessakaan.

En halua tässä tyrkyttää, että verkoon lentämään, kun kysyit nimenomaan multiplayer lentoa. Halusin tämän kuitenkin tuoda ilmi, koska ihan oikeasti vaivaa ei tarvitse hirveästi siihen nähdä, että homma onnistuu verkossa!

Missä kohtaa tyrkytän? Sanon viestissä ihan, että en halua tyrkyttää..

Toni huomioi: vaikka IVAO:ssa , En halua tässä tyrkyttää , ja myöhemmin sitten puhuinkin vaan, ettei hirveästi tarvitse nähdä vaivaa, että homma onnistuu verkossa. Ja väittikö joku muka, että tyrkytätte VATSIMIA?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No yksi fakta, joka on ollut esillä jo monesti, on softat. Minulla ainakin on _huono_ kone, joten jokainen frame on kullanarvoinen ja tällä hetkellä pelkästään softat Ivaossa häviää niin reilusti Vatsimin omille, että sekin on jo painava syy. Ehkä palataan tähän listaukseen tosiaan alkuviikosta, jos sitä tosiaan kaivataan  ;)

Miten niin I:n softat häviää V:n softille?  ??? Meillähän se on esim. laadukkaampi MTL, niin mistä sä väännät et I:n softat häviin V:n softille?  ??? Haloooo? Ehkä sinun tapauksessa ne "häviää" kun sun konees ei kestä I:n softia, mutta ne eivät tosiaankaan haittaa lentämistä niin paljon, kun annat ymmärtää. Se huomaan jo sillä, että pystyn tällä omalla huonolla koneella käyttämään niitä I:n softia.. Enkä mä huomaa offlinen ja I:ssä lentämisen eroa siis niin, että I:ssä lentäminen olisi bugisempaa, kun on raskaat I:n softat päällä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

vaikea kuvitella, että usein nähty Vatsimin tyrkytys auttaa yhtään asiaa.

Toista se teillä turhasta urputtajille, kun pitää väkisin saada porukkaa sinne omaan verkkoon sitä tyrkyttämällä tyrkyttäen ja vaikka Ivaota mustamaalamalla.

jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten niin I:n softat häviää V:n softille?  ??? Meillähän se on esim. laadukkaampi MTL, niin mistä sä väännät et I:n softat häviin V:n softille?  ??? Haloooo? Ehkä sinun tapauksessa ne "häviää" kun sun konees ei kestä I:n softia, mutta ne eivät tosiaankaan haittaa lentämistä niin paljon, kun annat ymmärtää. Se huomaan jo sillä, että pystyn tällä omalla huonolla koneella käyttämään niitä I:n softia.. Enkä mä huomaa offlinen ja I:ssä lentämisen eroa siis niin, että I:ssä lentäminen olisi bugisempaa, kun on raskaat I:n softat päällä..

mm. Squawkboxissa on sisäänrakennettu voicesysteemi, ei tarvitse pitää mitään teamspeakia erikseen auki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkäpä Samuli on oikeassa:

Toivottavasti ovat muuttuneet, mutta joka tapauksessa olen käsitykseni IVAOsta muodostanut ja omat päätökseni tehnyt (kuten moni muukin), joten luonnollista on, että toivon uusien tulokkaiden liittyvän juuri minun valitsemaani verkkoon, jolloin V-taivaat täyttyisivät sekä uusista, että vanhoista naamoista. Uskon ymmärtäväsi edes tämän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkäpä Samuli on oikeassa:

Tuolla ei vaan ole mitään tekemistä tyrkyttämisen kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aha...  ::)

Mä en missään vaiheessa edes kehottanut IVAO:ta puhumattakaan tyrkyttämisestä... Sanoin VAIKKA, tajua jo ja lopussa yleisesti vaan verkosta = tarkoittaen ivao JA vatsim...

Toisin kuin Niko, toivon uusien tulokkaiden liittyvän juuri minun valitsemaan verkkoon.. ja samassa lauseessa aikaisemmin sanoi tehneensä omat päätöksensä IVAO:n suhteen jonka nojalla siis toivoo uusien tulevan V:n verkkoon...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en missään vaiheessa edes kehottanut IVAO:ta puhumattakaan tyrkyttämisestä... Sanoin VAIKKA, tajua jo ja lopussa yleisesti vaan verkosta = tarkoittaen ivao JA vatsim...

Toisin kuin Niko, toivon uusien tulokkaiden liittyvän juuri minun valitsemaan verkkoon.. ja samassa lauseessa aikaisemmin sanoi tehneensä omat päätöksensä IVAO:n suhteen jonka nojalla siis toivoo uusien tulevan V:n verkkoon...

Mitä pahaa toivomisessa on? Itsekö et halua ollenkaan ivaoon uusia kuskeja?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mutta joka tapauksessa olen käsitykseni IVAOsta muodostanut ja omat päätökseni tehnyt (kuten moni muukin), joten luonnollista on, että toivon uusien tulokkaiden liittyvän juuri minun valitsemaani verkkoon, jolloin V-taivaat täyttyisivät sekä uusista, että vanhoista naamoista.

Tuosta vaan vahvasti saa sen kuvan, että ensin mollattiin taas IVAO niillä sangen olemattomilla perusteilla ja niitten nojalla sanotaan uusille, että tulkaa V:hen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei miksette vois kokeilla sitä V:a? Lähes 100% tässä keskustelussa VATSIMin puolella olevista on kumpaakin verkkoa kokeillut ja tehnyt päätöksensä. Kokeilkaa tekin V:tä ensin ja tulkaa sitten urputtamaan faktoillanne.

Taitaa olla niin, että VATSIMissa realistisuuden taso vaan niin korkeampi, että huomautukset koetaan vittuiluina...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei miksette vois kokeilla sitä V:a? Lähes 100% tässä keskustelussa VATSIMin puolella olevista on kumpaakin verkkoa kokeillut ja tehnyt päätöksensä. Kokeilkaa tekin V:tä ensin ja tulkaa sitten urputtamaan faktoillanne.

Taitaa olla niin, että VATSIMissa realistisuuden taso vaan niin korkeampi, että huomautukset koetaan vittuiluina...

Mulla ei oo mitään syytä oikeastaan miks tulisin kokeilemaan V:a... Katotaan sitten kun tulee se lista miks V on parempi, jos on oikeesti jtn kongreettisia eroja, niin tulenkin varmaan kokeilemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä keskustelua huvittuneena sivusta seuranneena päätin lisätä nyt sitten oman lusikkani soppaan. Virtuaali-ilmailua olen harrastanut vuodesta 2003, verkkoon siirryin vasta 2006 omaksuttuani perusasiat mielestäni riittävällä tasolla. Aktiivisuuteni on vaihdellut vuosien varrella laidasta laitaan ja nyt välissä onkin vuoden päivät varusmiespalveluksen pakottamaa hiljaiseloa. Yksittäisiä lentoja olen tosin kuluneen vuodenkin aikana pystynyt lentämään. Valitsin aikanaan verkokseni VATSIM:in, koska tuolloin aktiivisuus nimenomaan Suomen osalta oli kertaluokkaa suurempi kuin IVAO:ssa. Muistaakseni IVAO Finlandia ei vielä tuolloin oltu perustettukaan. Nykyisin minulla on koneella sekä VATSIM:n että IVAO:n softat, sainhan aikanaan kuningasajatuksen lentää siinä verkossa, missä juuri minun valitsemallani reitillä olisi kattavampi lennonvarmistuspalvelu. No, aikaa on tästä päätöksestä kulunut ja vaaka on kallistunut syystä tai toisesta VATSIM:n suuntaan. Miksi näin on? Lennän Blue1 VA:n väreissä Avroa, jolloin kohteet löytyvät pääasiassa kotimaa - Pohjois-Eurooppa - Keski-Eurooppa -akselilta painottuen kotimaahan sekä Ruotsiin ja Tanskaan. Näillä tunnin kahden lennoilla on iso asia, että Suomen päästä lennonjohtoa löytyy. Muu liikenne on tietenkin mukava lisä. Aikaisemmin vilkuilin ahkerasti niin VACC Finlandin kuin IVAO Finlandinkin sivuja saadakseni selville, kummassa verkossa tuota lennonjohtoa on. Useammin sitä löytyy VATSIM:sta (mm. ARN, CPH, ZRH ovat myös hyvin miehitettyjä kenttiä). Näin ainakin niinä aikoina kun itse olen ilmaan lähdössä, ja sehän tässä ratkaisee. Näin on sitten alkanut muodostua käsite VATSIM:sta 'omana verkkona', joka tulee valittua tilanteessa kuin tilanteessa. Göteborgin tapahtumaan osallistuin IVAO:n puolella ja palveluiden osalta (tällöin taisi olla johtoa vain Ruotsin päässä) ei minulla ole pahaa sanaa sanottavana (tosin IVAO Finlandin alkuaikoina lennonjohdon puolelta tuli kyllä koettua pieniä ihmeellisyyksiä, lasken ne kuitenkin alun piikkiin), mutta... softista en jaksaisi valittaa, mutta mielestäni VATSIM:ssa puhe kuullostaa paremmalta, aidommalta korvaan. Pienistä asioistahan jokaisen mielipiteet muotoutuvat, mutta nämä pienet asiat ovat saaneet minut kallistumaan VATSIM:n puolelle. Tylyä / epäasiallista kohtelua en ole kummassakaan verkossa saanut osakseni, ehkäpä tähän vaikuttaa se, että perusteet olivat kunnossa ennen verkkoon siirtymistä - kuten niiden tulisi olla nykyisinkin aloittavilla. Oli verkko kumpi tahansa, on todella rasittavaa seurata ja varoa lentäjiä, joiden taso on seuraavaa (oikeasti tapahtunut) luokkaa:

A/C: "Hei, ei tää autopilotti käännä konetta sille VOR:ille! Mitä mä teen?"

ATC: "Ootko kokeillu lentää sitä käsin sinne?"

A/C: "Mä en tiedä miten se tehdään."

Eli valitsitte sitten kumman verkon tahansa, niin pitäkää oikeasti huolta siitä, että pystytte operoimaan allanne olevaa konetta... Edes perusasiat halliten! Unelmatilannehan olisi se, että maailmassa olisi vain yksi verkko... Toivottavasti jokainen teistä on edes tästä asiasta samaa mieltä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mäkin olen saanut ties kuinka paljon ohjeita VATSIMissa, ja vaikka välillä ne on tuntunut kettuiluna, silti ei tullut ikinä mieleen vaihtaa verkkoa. Sitä paitsi virheistä oppii ja ilman palautetta ei vältäämättä ikinä osaa toimia oikein!

Sitten kun olette sanoneet, että IVAOlla on Suomessa aktiivisempaa porukkaa, niin eipä mun kuuleman mukaan fly-innit sitä todista. Helsinki Fully Staffedissa oli kuulema joku groundi, toweri, appi ja efes paikalla. Toisin kuten esimerkiksi tämänkin kevään VATSIM fly-inneissä. Helsinki RealOpseissa oli EFES_1_CTR, EFES_2_CTR, EFES_3_CTR, EFHK_W_APP, EFHK_E_APP, EFHK_W_ARR, EFHK_E_ARR, EFHK_W_TWR, EFHK_E_TWR, EFHK_GND ja EFHK_DEL. Lisäksi lentoja oli muistaakseni 120. Eli ottakaas siitä ivaolaiset mallia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli ottakaas siitä ivaolaiset mallia!

Kovasti yritetään.. Ei meillä oo IVAO (Finlandin) osalta mitää toivooa tollaisiin miehityksiin, kun ei riitä miehiä...  ;D

Tuo on jäsenien määrä on tähän mennessä ainut syy miksi kokeilisin V:a.. Olen samaa jo aikaisemminkin miettinyt, tuo jäsenten määrä on kuitenkin aika merkitevä tekijä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Unelmatilannehan olisi se, että maailmassa olisi vain yksi verkko... Toivottavasti jokainen teistä on edes tästä asiasta samaa mieltä ;)

Mutta mikä sen nimeksi tulisi? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mikä sen nimeksi tulisi? ;D

VAOSIM. :laugh: Minun mielestäni tämä kinastelu saisi riittää, ainakin siihen asti, että tulee niitä painavia syitä, miksi VATSIM on parempi kuin IVAO. Itse en lennä kummassakaan verkossa, joten minulla ei ole tähän paljon sanottavaa. Mutta tuohon softien raskauteen, Se jolla ei riitä kone IVAO:n softien pyörittämiseen, menköön VATSIM:iin. Minä en edes pääsisi VATSIM:iin (vielä) siellä kun on 13v. ikäraja, joten sekin rajoittaa jonkin verran, eikä esim. foorumilaisista pelkästään minua. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ainakin päättänyt että jos, ja (toivottavasti) kun tulen verkossa lentämään, niin ainakin kokeilisin sekä I että V -vaihtoehtoa. Parin kymmenen tunnin jälkeen, molemmissa verkoissa, tekisin valintani ja siellä sitten lentäisin suurimman osan verkkolennoistani. Silloin tietäisin miksi olen valintani tehnyt, ja tämmöiset typerät kinastelut jäisivän minun osaltani siihen.

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vatsim taitaa soveltua vähän huonosti sotilaslentelyyn

Miten niin? Kyllähän sielläkin voi sotilaskoneilla lentää aivan yhtälailla kuin muuallakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hoh-hoh, onpas taas ollut yöllä todella naurettavaa juupaseipäs-väittelyä.. Yrittäkää nyt edes vähän..  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.