Toni Heikkinen

Kajaanin Lentokenttä EFKI

19 viestiä aiheessa

Rupesin tekemään Kajaanin lentokenttää.Teen Google SketchUp ohjelmalla ja en ole varma että pystyykö sitä siirtämään lentosimulaattorin mitenkään.

[ attachment removed / expired ]

Tämä ei ole vielä valmis mutta hulan tietää että kannattaako sitä jatkaa niin antakaa oma mielipiteenne tästä.Mallina on http://www.finavia.fi/lentoasema_kajaani tämä kuva.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toinen kuva.

Toisesta suunnasta.

Vielä tästä suunnasta.

Niin antakaahan mielipiteenne tästä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tämä parempi kuin defu  :thmbup: Itse olen ihan tumpelo kaiken 3D-mallinnuksen osalta, mutta jotkut näemmä osaa sitäkin  ;D Näyttääkö tämä simussakin samanlaiselta kuin tässä sketsupissa? (siis tuommoiselta "sarjakuvatyyliseltä"?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puusilm...

Näyttääkö tämä simussakin samanlaiselta kuin tässä sketsupissa? (siis tuommoiselta "sarjakuvatyyliseltä"?)

Teen Google SketchUp ohjelmalla ja en ole varma että pystyykö sitä siirtämään lentosimulaattorin mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Näyttääkö tämä simussakin samanlaiselta kuin tässä sketsupissa? (siis tuommoiselta "sarjakuvatyyliseltä"?)

...Google SketchUpilla onnistuu myös mallien pinnoittaminen kuvilla. Rajoituksena ainakin vielä toistaiseksi (v6:ssa) yksi texturetiedosto mallia kohti eikä dds-formaatin kuvia voi käyttää suoraan. Vastaavasti monimutkaisenkin mallin pinnoitus sujuu erittäin helposti ja nopeasti. Tarkempaa käytännön video-opastusta SketchUp For Dummiesin osiosta Modeling with Photographs.

Esimerkiksi oma järviterminaalin malli textureilla ja ilman (X-Planessa).

xp9_efku_fix_4.jpg

xp9_efku_fix_8.jpg

xp9_efku_fix_8b.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienot X-purjeet... ;D Näyttää kyllä ihan kelvolta.

Niin sillä bikinibeibellä joka seisoo ruorin takana. :) X-paatit on Laminar Researchin omaa tuotantoa ja vain koemielessä mukana. Järviterminaaliin ei oikeasti pääse noin korkeamastoiset alukset. Ja textureita hiomalla näyttävyyttä saa malleihin vielä paljonkin lisää. Tämä oli nyt vain karkea esimerkki, että SketchUpillakin homma onnistuu. Tonille ja muille kiinnostuneille kannustukseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko edistyny paljo Toni? Itse en osaa tehdä näitä kenttiä. Minua kiinnostaisi tietää milloin tämä on valmis, sillä asun itsekkin Kajaanissa.

Niin ja oletko tekemässä tätä FS9:än vai FSX:än

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko edistyny paljo Toni? Itse en osaa tehdä näitä kenttiä. Minua kiinnostaisi tietää milloin tämä on valmis, sillä asun itsekkin Kajaanissa.

Niin ja oletko tekemässä tätä FS9:än vai FSX:än

Tietääkseni, Sketchupin malleja ei voi kääntää MSFSään...saatan olla väärässäkin, mutta sanoisin noin 98% varmuudella, sillä mistään ei löydy oikein tietoa tästä.X-planeen tuon voi helposti skriptillä kääntää, mutta sitä ei taida Tonilla olla?

Muutenkaan en tiedä Sketchupista yhtään mitään...Enkä välitäkkään tietää, kun on Blender... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli pieni ongelma tuossa BGL:ksi muuttamisessa.Sain sen Kentän Gmaxiin mutta siinä ei ole .BGL tallennusmahdollisuutta. :thmbdn:

Voisiko joku neuvoa vähän että mitä tehdä. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli pieni ongelma tuossa BGL:ksi muuttamisessa.Sain sen Kentän Gmaxiin mutta siinä ei ole .BGL tallennusmahdollisuutta. :thmbdn:

Voisiko joku neuvoa vähän että mitä tehdä. :thmbup:

Ei sitä gMaxista suoraan BGL:ksi kuulukaan tallentaa vaan se ulostetaan MDL muotoon. Tuon .mdl tiedoston kylkeen ympätään XML tiedosto jossa kerrotaan koordinaatit yms tiedot mihin objekti sijoitetaan. Tuo XML survaistaan sitten BGLCompin läpi ja tuloksena on BGL tiedosto jonka voi asentaa simulaattoriin :) Siellä gamepackin manuaaleissa on tosi hyvä ohje tuosta :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei eli sulla ei ilmeisesti ole tuota gamepackia edes asennettuna. Asenna ihmeessä niin helpottuu kummasti sceneryiden teko :P

Tästä FS9:lle:

http://download.microsoft.com/download/4/d/e/4de1e425-c932-4232-829b-eeb7f2658885/fs2004_sdk_gmax_setup.exe

Täällä noita muita hyödyllisiä tilpehöörejä:

http://support.microsoft.com/kb/555857

FSX:n gamepack on siellä deluxen DVD:llä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostaisiko ketään tehdä loppuun minun mallintama Kajaanin lentokenttä. Jos löytyy kiinnostuneita niin voi lähetää tiedoston sähköpostiin. Se pitää saada siihen muotoon että simulaattoori tunnistaa sen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään