Ville Heikkinen

IVAON Käyttö

24 viestiä aiheessa

Sain jo tuon IVAPIN Laitettua lataukseen mutta mistä saan kaikki loput tarvittavat? Eli nämä:

* IvAp

* MTL-paketti

* TeamSpeak

* IvAe

Ja ne oikeat googlesta löytyi jotain viiruksia sisältäviä juttuja.

En löytänyt sieltä IVAON lataus sivulta näitä juttuja.

Ps. Tarviiko IVAOSSA lentämiseen jotain muita juttuja? Entä onko jotkut ohjelmat semmoisia joita voisi tarvita?

Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Noniin nuo asiat on jo kunnossa.

Nyt on kauhea himo päästä jo lentämään eli miten aloitan tästä parhaiten?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen lämpimästi radioliikenteen kuuntelua maasta  :thmbup: Itsekin, niin usein kuin liikennettä ja johtoa paikalla, kuuntelen, oppii minusta paljon paremmin kuin esimerkiksi noita esimerkkilentoja lukemalla  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen lämpimästi radioliikenteen kuuntelua maasta.

- Mitä tarkoitit tuolla?

- Ja muutenkin kiitos näistä selvityksistä ainut mistä haluaisin lisätietoja on se että miten saan IVAON toimimaan koneella eli meneekö näin? : Avaan Flight Simulatorin jne. Mitä teen sitten kun olen avannut flight simulator päällä? Miten pystyn lentämään kun siinä reitti suunnitelmassa on A319 (esim.) Ja flight simulatorissa ei sitä ole mitä teen siinä asiassa? Entä tämä MTL Mitä teen sillä? Kun latasin tuli ikkuna jossa oli koneita ja yhtiöitä mitä olisi pitänyt tehdä miten nyt saisin sen esille??????

Eli siis kaikki aivan alusta lähtien jopa siitä kun avaan Flight Simulatorin  :thmbup: :thmbup: Kiitoksia jo etukäteen....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä tarkoitin, että voit esimerkiksi nyt tänä iltana kuunnella radioliikennettä ns. "observerinä" (suom. "tarkkailija") tuon VFR-tapahtuman aikaan, eli esimerkiksi Ivaen kautta tuunaamalla haluamasi LJn taajuudelle.

MTL-paketti tekee sen, että näet koneet lentäessäsi verkossa oikein. Eli esimerkiksi Finnairin bussi ei näy Cessnana, vaan Finnairin bussina oikeissa tekstuureissaan. MTL-paketin koneet eivät ole tarkoitettuja itse lennettäviksi.

Suosittelen ensilentosi koneeksi esimerkiksi aivan defaultti-Cessnaa, tai muuta samankokoista. En taas suosittele heti matkustajakoneen puikkoihin hyppäämistä. Esimerkiksi laskukierroksen lentäminen on hyvä tapa aloittaa verkkolentäminen  :thmbup: Muutenkin peruslentäminen on hyvä olla hallussa ennen verkkoon hyppäämistä, helpoittaa niin omaa lentoasi, kuin kanssalentäjien nautintoa ja lennonjohtajien hommaa  :)

EDIT_ Tässä hyvä linkki laskukierroslentämisen radiofraseologiaan; http://www.ivao.fi/flying/opas/vfr/laskukierroslentaminenvalvotullalentopaikalla/ Lisäksi rullausselvitystä varten kannattaa lukaista tämä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitä tarkoitin, että voit esimerkiksi nyt tänä iltana kuunnella radioliikennettä ns. "observerinä" (suom. "tarkkailija") tuon VFR-tapahtuman aikaan, eli esimerkiksi Ivaen kautta tuunaamalla haluamasi LJn taajuudelle.

MTL-paketti tekee sen, että näet koneet lentäessäsi verkossa oikein. Eli esimerkiksi Finnairin bussi ei näy Cessnana, vaan Finnairin bussina oikeissa tekstuureissaan. MTL-paketin koneet eivät ole tarkoitettuja itse lennettäviksi.

Suosittelen ensilentosi koneeksi esimerkiksi aivan defaultti-Cessnaa, tai muuta samankokoista. En taas suosittele heti matkustajakoneen puikkoihin hyppäämistä. Esimerkiksi laskukierroksen lentäminen on hyvä tapa aloittaa verkkolentäminen  :thmbup: Muutenkin peruslentäminen on hyvä olla hallussa ennen verkkoon hyppäämistä, helpoittaa niin omaa lentoasi, kuin kanssalentäjien nautintoa ja lennonjohtajien hommaa  :)

EDIT_ Tässä hyvä linkki laskukierroslentämisen radiofraseologiaan; http://www.ivao.fi/flying/opas/vfr/laskukierroslentaminenvalvotullalentopaikalla/ Lisäksi rullausselvitystä varten kannattaa lukaista tämä.

Kiitos, mutta tässäkään ei selvinnyt ongelmani kerron mitä tapahtui/tein kommentoikaa mitä tein väärin/mitä pitäisi vielä tehdä!!!

Avasin Flight Simulator X:n. Sitten avasin IvAp v2- FSX (External).Ink tiedoston ja se aukesi näytölle. Kirjoitin lentosuunnitelman IvAON sivuilla olleiden ohjeiden mukaan oikein. Sitten kirjauduin sisään tunnuksilla (en muista kirjauduinko ensin). Sitten Fly now nappulaa flight simulatorista ja latautui näyttö sitten joku kirjoitti tekstinä moro ja klikkasin siihen kohtan kirjoittaakseni moro takaisin mutta sitten se lennätti minut pois Flight simulatorista ja sitten piti mennä uudestaan siihen näyttöön (eli ns. joku olisi painanut pienennä nappia ei siis sammunut koko simu). Ja menin takaisin ja taas heitti pois minut sieltä enkä enään ollut kirjautunut siälle eikä lentosuunnitelmaa ollut lähetetty. Mitä teen?????

Kaikki ohjelmat ovat mitä aikasemmin oli kerrottu ylemmissä kommenteissa ja mikki on tarviinko vielä muuta?

Ps. Mistäs sitten saan esim. Finnairin bussin jos lentäisin? Tai niitä muitakin koneita? En osaa kunnolla ladata niitä Simuun voisiko joku siinäkin asiassa neuvoa? Tänään tarkoitus osallistua malmin juttuihin. Pikaista apua kaivaten

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei, ihan kokeiluksi hankin IVAO - tunnukset VATSIM-lentäjänä. Mikä minun tulisi valita MTL-modeliksi, jos vaikka haluan lentää Lufthansa Cargo:n MD-11 ja ko. konetta listassa ei ole? Koko MTL-paketti pitäisi olla asennettuna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei, ihan kokeiluksi hankin IVAO - tunnukset VATSIM-lentäjänä. Mikä minun tulisi valita MTL-modeliksi, jos vaikka haluan lentää Lufthansa Cargo:n MD-11 ja ko. konetta listassa ei ole? Koko MTL-paketti pitäisi olla asennettuna.

Jokin muu, joka on mielestäsi lähimpänä tuota konetta, vaikka FedExin MD-11...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok! Miltäs muut koneet näyttää niillä käyttäjillä, joilla MTL ei ole kokonaan asennettu ja sattuu sellainen kone kohdalle, jota ei omalla koneella ole? Ja kiitos nopeista vastauksista! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok! Miltäs muut koneet näyttää niillä käyttäjillä, joilla MTL ei ole kokonaan asennettu ja sattuu sellainen kone kohdalle, jota ei omalla koneella ole? Ja kiitos nopeista vastauksista! :)

Jos on kokonaan eri kone niin näkyy varmaankin jokin lähinnä oleva, jos taasen eri livery, niin ko. koneen house-värit tai jokin muu väri mikä on asennettuna jos housea ei ole. Esimerkiksi itselläni näkyi aikoinaan puutteellisella MTLällä C170 AN2:a, en tiedä sitten miksei näkynyt esim C172na  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Ja minä kyselisin sellaista kun en viitsi omaa keskustelua aloittaa niin mikä on kun olen yrittänyt laittaa IVAO:lle mailia, mutta mikään osoitteista ei toimi??Kysymys koskee, kun minulla on joskus ollut ID sinne ja sen on sitten de-activoitunut ja sittemmin oletettavasti pyykiytynyt pois kokonaan. Yritin rekistöröidä uudelleen itseäni, mutta ei onnistu. Sivusto kehotti ottamaan ivaon henk.kuntaan yhteyttä, mutta kappas kun ei mene mailit perille.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Ja minä kyselisin sellaista kun en viitsi omaa keskustelua aloittaa niin mikä on kun olen yrittänyt laittaa IVAO:lle mailia, mutta mikään osoitteista ei toimi??Kysymys koskee, kun minulla on joskus ollut ID sinne ja sen on sitten de-activoitunut ja sittemmin oletettavasti pyykiytynyt pois kokonaan. Yritin rekistöröidä uudelleen itseäni, mutta ei onnistu. Sivusto kehotti ottamaan ivaon henk.kuntaan yhteyttä, mutta kappas kun ei mene mailit perille.  :thmbdn:

Mihinkä osoitteeseen olet sähköpostisi pistänyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jukka!

Seuraaviin osoitteisiin olen laittanut:     

members@ivao.aero

md@ivao.aero

Molemmista tuli seuraavanlainen viesti takaisin:

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed."

Kiitokset etukäteen jos osaanette auttaa ongelmassa. Ideana vaan oli tässä näyttää piakkoin isäukolle, että minkälainen tämä simulaattori maailma on, mutta näillä näkymin se menee penkin alle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Jukka!

Seuraaviin osoitteisiin olen laittanut:     

members@ivao.aero

md@ivao.aero

Molemmista tuli seuraavanlainen viesti takaisin:

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed."

Kiitokset etukäteen jos osaanette auttaa ongelmassa. Ideana vaan oli tässä näyttää piakkoin isäukolle, että minkälainen tämä simulaattori maailma on, mutta näillä näkymin se menee penkin alle.

Sendippäs sähköpostia meidän Suomen osastomme jäsenkoordinaattorillemme. Osoitteen löydät www.ivao.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prkl, antaisitko minulle SUORAN sähköpostiosoitteen..yritin laittaa arttu.vattulainen(xyz)ivao.aero mutta taas tulee Failurea, enkä löytänyt IVAON sivuilta suoraa osoitetta?Nyt ei ole meikäläistä taas tällä hetkellä tarkoitettu tähän hommaan. Nyyt siirryn sivummalle rauhoittumaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Prkl, antaisitko minulle SUORAN sähköpostiosoitteen..yritin laittaa arttu.vattulainen@ivao.aero mutta taas tulee Failurea, enkä löytänyt IVAON sivuilta suoraa osoitetta?Nyt ei ole meikäläistä taas tällä hetkellä tarkoitettu tähän hommaan. Nyyt siirryn sivummalle rauhoittumaan. :)

http://www.ivao.fi/ivaofinland/ivaofinland/

fi-mc 'at' ivao.aero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänk juu Jukka!

EDIT:Eipä mennyt silläkään..tässä olisikin IVAON henkilökunnalle hyvä kehitysidea..laittaa sähköpostiosoitteet kuntoon. Jää siis tällä kertaa IVAO:on liittyminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänk juu Jukka!

EDIT:Eipä mennyt silläkään..tässä olisikin IVAON henkilökunnalle hyvä kehitysidea..laittaa sähköpostiosoitteet kuntoon. Jää siis tällä kertaa IVAO:on liittyminen.

Meneekös sähköposti perille muualle kuin IVAO:n osoitteisiin? esim. simo[xx]ivao.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänk juu Jukka!

Terve!

Oletko varma ettei nyt ole siellä päässä sähköpostissa vikaa? Jäsenkoordinaattorimme lähetti ylemmälle taholle rekisteröintiongelmastasi sähköpostia ilman ongelmia ja keskinäiset postit testauksien perusteella kyllä toimivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Tuo Arttu ottikin minuun jo yhteyttä ja asiaa selvitellään nyt. Kiitokset avustasi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään