Juha Paulavuo

Kalliit ovat lentojen lunnaat ...

5 viestiä aiheessa

En voinut kuin ihmetelllä (taas kerran) lentolippujen hintaeroja. Olen menossa Etelä-Ranskaan (Bordeaux) kuukauden päästä. Air France & co tarjosivat lentoa Hel-Bordeaux-Hel halvimmillaan hintaan 388 €.

Pienellä haulla keksin oikean  :P ratkaisun. Varasin FlyMen lennot Hel-Arn-Hel ja FlyNordicin lennot Arn-Bordeaux-Arn, riittävällä vaihtoajalla(tietenkin). Hintaa tuli

230 €.  Tuolla "säästyneellä" 158€ sain hotellihuoneen määränpäästäni 4 vuorokaudeksi... olen tosin viikon reissussa, mutta anyway.

Ei mikään ihme, että halpisyhtiöt jyräävät, nyt ja tulevaisuudessa vieläkin rajumin. Ainakin musta tuli keralla lo-cojen ystävä, jos vaan sopivat suunnitelmiin.

Nyt ei auta kuin toivoa, että lennot ovat ajallaan :'(, aikaa tosin on Arlandasssa mennentullen pari tuntia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kuulee vielä valitettavan, että halpiksilla ei saa ruokaa, mutta on tässäkin kolikossa kaksi puolta: Lensin viime viikolla KLM:llä Hel-Ams ja tarjolla oli n.10cm x 10cm rasia, jonka toinen puoli oli makaronisalaattia ja toinen puoli jotain "suklaavaahtoa". Muutaman päivän kuluttua tulin Air Francella Barcelona-Paris. Tällä reitillä tarjottiin pikkupussillinen suolatikkuja  :D  Jos olisin tiennyt, olisi laukussa ollu omat eväät.

Mitä vaihtoaikoihin tulee, niin mulla oli Schipolissa 45min ja hyvin riitti  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kun ostaa lippunsa "oikealta" lentoyhtiöltä, ei tarvitse jännittää, menettääkö jatkolennostaan maksamansa rahat, kun vaihto on taattu.

Nimim. "Ei vielä kertaakaan halpiksella" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus kuulee vielä valitettavan, että halpiksilla ei saa ruokaa, mutta on tässäkin kolikossa kaksi puolta: Lensin viime viikolla KLM:llä Hel-Ams ja tarjolla oli n.10cm x 10cm rasia, jonka toinen puoli oli makaronisalaattia ja toinen puoli jotain "suklaavaahtoa". Muutaman päivän kuluttua tulin Air Francella Barcelona-Paris. Tällä reitillä tarjottiin pikkupussillinen suolatikkuja  :D  Jos olisin tiennyt, olisi laukussa ollu omat eväät.

Jep, ei ne ruoat kyllä aina mitään herkkua ole, eikä niillä aina lähde myöskään nälkä.

Vaihtoajasta sen verran että kannattaa kuitenkin pelata varman päälle kun ostaa itse liput useammalle lennolle netistä. Jos myöhästyy koneesta niin lippua ei voi muuttaa. 45 minuuttia on aika lyhyt aika, toimii jos kaikki menee nappiin mutta pientä myöhästymistä saattaa sattua.

Itselleni kävi kerran niin kun lensin Keflavik - Arlanda - Helsinki - Rovaniemi siten että oli normaali lippu Arlandaan ja E-Ticket Helsingin kautta Rovaniemelle. Icelandair ei suostunut lähettämään tästä syystä laukkuani perille saakka joten otin laukut ulos Tukholmassa (*odottelua*) vaihdoin hurjaa kyytiä terminaalia, menin uudestaan lähtöselvitykseen (*odottelua*) ja siitä selvittyäni turvatarkastuksen kautta portille ja suoraan koneeseen. Tästä oppineena otan aina enemmän kuin tunnin vaihtoaikaa, tai pidän sellaista puoltatoistatuntia sopivana miniminä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

heh, olen joskus suunnitellut, että jos halpislento sattuu kohdalle, ja hintaan ei kuulu tarjoilua, niin haen Pizza Hutista ison super supremen ja kyytipojaksi puolentoista litran kokiksen  ;D

Siinä on varmaan kanssamatkustajilla ja lentoemoilla ihmettelemistä kun herkullinen pizzantuoksu leviää ympäri koneen  :laugh:

Omat eväät kai kuitenkin ovat sallittuja millä hyvänsä lennolla, kunhan juomat ovat alkoholittomia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään