Risto Partanen

Kenttäprojekti

15 viestiä aiheessa

Moi!

Yleisessä simulaattorikeskustelussa ehdoteltiin uuden futurealistisen kentän tekoa simuihin. Kyseiselle kentälle voisi suunnistaa itsekseen, multiplayerissä tai verkossa. Tuomas ehdotti kentäksi Wredeby:n kenttää Kaakkois-Suomessa ja ainakin meikäläinen komppaa.. Onko tekijöitä FISD:n puolelta tai freelancereita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen aika tavalla vetäytynyt sceneryhommista, mutta muistutukseksi:

Aikaisemminkin täällä foorumilla on ollut juttua tästä aiheesta, mutta kertaus on opintojen isoäiti. 

Elikkä... jos haluatte jonkun kentän tehtäväksi FS:ään ja satutte olemaan ko. kentän lähistöllä, niin ottakaa vain rohkeasti kuvia muistikortti täyteen. Sitä parempi, mitä paremmalla resoluutiolla. Rakennukset kannattaa kuvata kohtisuoraan, niin tekstuurien tekeminen on huomattavasti helpompaa.

Joskus aikanaan kenttää on sitten paljon helpompi ryhtyä tekemään kun on valmiiksi olemassa jo jonkinlaista kuvamateriaalia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asun tuon kyseisen kentän lähettyvillä 20km päässä..sain kuulla vasta tuosta Wredeby:n kentästä eilen.Tarkalleen se sijaitsee Anjalankoskella.Pitäisi hommata vähän parempi kamera niin voisi vaikka käydä kuvailemassa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asun tuon kyseisen kentän lähettyvillä 20km päässä..sain kuulla vasta tuosta Wredeby:n kentästä eilen.Tarkalleen se sijaitsee Anjalankoskella.Pitäisi hommata vähän parempi kamera niin voisi vaikka käydä kuvailemassa.  :)

Ei se ole kameran laadusta kiinni. Kuvaamaan vaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääseekö tuonne kentälle vapaasti kuvaamaan? Asun myös melko lähellä kenttää ja omistan hyvän kameran. Olen tehnyt jonkun verran tavaraa 3d studio Max:lla, ja periaatteessa voisin jotain yksinkertaista mallintaakin, siis jos aikaa riittää.

Etäisyysmittari voisi olla hyvä olla mukana, jos kentästä ei ole mitään tarkkaa karttaa olemassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pääseekö tuonne kentälle vapaasti kuvaamaan? Asun myös melko lähellä kenttää ja omistan hyvän kameran. Olen tehnyt jonkun verran tavaraa 3d studio Max:lla, ja periaatteessa voisin jotain yksinkertaista mallintaakin, siis jos aikaa riittää.

Etäisyysmittari voisi olla hyvä olla mukana, jos kentästä ei ole mitään tarkkaa karttaa olemassa?

Mitä olen ihmisten ja lentäjien (;D) puheista ymmärtänyt, Wredebyssä on aina lämmin vastaanotto. Varmaan sama koskisi myös kuvaustarpeita. Ei muuta, kuin soittamaan ja kysymään. Muistaa vain aina olla kohtelias, esitellä itsensä kohteliaasti ja esittää asiansa selkeästi, monet ovet avautuvat monesti myös sellaisiin paikkoihin, mihin ei normaalisti olisi mitään pääsyä :)

http://www.lentopaikat.net/efwb.shtml

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asun tuon kyseisen kentän lähettyvillä 20km päässä..sain kuulla vasta tuosta Wredeby:n kentästä eilen.

Sinä et vissiin kovin paljon ulkona liiku.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinä et vissiin kovin paljon ulkona liiku.  :laugh:

Kylhän sitä tulee liikuttua joka päivä ulkona  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Onkos asia edennyt sisäpiireissä tai missään muissakaan piireissä? Onko kukaan kuvannut Wredeby:n kenttää ja tehdäänkö koko projektia ylipäänsä Wredebystä? Itse voisin ainakin ruveta pohjaa tekemään FSX:lle ja kyllähän default-rakennuksilla sekä esimerkiksi FLight1:n Instant Sceneryllä sinne nakkikioskin ja paskahuussin pystyy rakentamaan mutta ...

Kyseiselle kentälle (mikä/missä se ikinä onkaan) olisi erittäin mielenkiinnolla tehdä puskalentoja verkossa :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan suuri työ olisi tehdä mahdollisesti tulevasta kentästä yhteensopiva sekä 9:iin että FSX:ään? Tarvitaanko kaksi aivan erillistä versiota? Jos tehtäisiin ainoastaan toiseen niin kumpaan tehtäisiin? Suurin osa lentää kuitenkin edelleen 9:llä.

Jos homma etenee, niin minä ja Juuso voitaisiin sitten varmaankin käydä kuvaamassa kenttä? (siis jos kyse Wredebystä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuinkahan suuri työ olisi tehdä mahdollisesti tulevasta kentästä yhteensopiva sekä 9:iin että FSX:ään?

Riippuu ihan että mitä ja ennenkaikkea millä sinne sitä tavaraa tekee. Gmaxilla jos tekee ihan perus rakennuksia ilman kikkailuja niin sama tekele toimii molemmissa hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli tuota Wredebytä tutkittua tarkemmin ja pohja on sijoitettu jo kartalle. Mutta mieleeni heräsi ajatus, että on aika tylsän näköinen mesta :-[ Järvistä plussaa mutta noi pellot ei oikein sytytä... Rupean pikkuhiljaa kallistumaan täysin fiktionaalisen kentän kannalle, jossa on Tatun toisaalla mainostamia korkeuseroja ja jonne mahtuu myös se hirsihuvila, jonka piipusta tupruttaa savua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teidän tarttee selvästikin päästä käymään paikan päälle :)

Se on oikein mukava mesta nääs =)

Wredebyn scenestä sais tosi hienon semmosen "Emma Field" -tyyppisen puskalentopaikan, paitsi ettei se edes ole kuvitteellinen kenttä.

2282954319_03537f2e6f.jpg

528575060_4eba47fff2.jpg

1084968489_638b48f138.jpg

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas. Tuomas linkitti ao.ketjun mulle, joten näin tämän vasta nyt. Aloittelin Wredebyssä 1983 lennokkihommissa ja sittemmin livelentämisenkin parissa. Mulla on kuvia kentältä enemmän ja vähemmän. Kohtisuoraan otettuja tosin vähemmän ja useampi kulma äkkiä ajatellen kuvaamattakin. Tietty kenttä on tuttu lentotoiminnankin kannalta ehken tuhatta lähentelevien nousu- ja laskumäärien myötä. Puhumattakaan monesta muusta pikku toimesta. Joten supporttia on tarpeen vaatiessa tyrkyllä, kuvia on ja lisää saa esim. oitis, kun seuraavan kerran menen paikan päälle.

-Antti-

WB:ssä operoivan ilmailuikerhon hallituksen sihteeri ja omaakin konetta kentällä pitävä äjjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään