Guest masi

k

10 viestiä aiheessa

Entäpä jos onkin Finnairin entinen kapteeni/vanhempi perämies, joka siirtyi aiemmin Flying Finnille ja nyt pelästyi yhtiön tilannetta, halusi takaisin finskille ja sai "rangaistukseksi" Flying Finn-seikkailustaan vain kaksi nauhaa... ;D ;D ;D::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä tuo vähän perämiehen puvulta minun silmiin näyttää... Maahenkilökunnalla on minun mielestä ohuemmat viivat. (paha tietysti tosta kuvasta sanoa kovin tarkasti)

 

 

..Mielenkiintoisen näköistä taukojumppaa kyllä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..Mielenkiintoisen näköistä taukojumppaa kyllä :)

 

Täysin normaalia, tosin. :) Useammankin kerran kuulemma menty ysissä ja kasikymppisessä varauloskäynnistä siivelle katsomaan että onko jäätä. Sitä kun ei tahdo muuten nähdä. Joskus kuulemma jossain Sveitsissä Swissin mekaanikolta meinannut pullahtaa silmät päästä kun ysikippari oli mennyt tuolla tavalla jäitä tarkistamaan. Mekaanikko raukka oli ensin väittänyt ettei pesua tarvita eikä ollut uskonut ennenkuin olivat käyneet siivellä. Myöskin tuota siivellemeno-proseduuria oli kuulemma vähän ihmetellyt, oli mechi jostain saanut päähänsä että paineistukset heittäisivät häränpyllyä jos tuon hätäuloskäynnin menee avaamaan... Mitäpä muka se paineistus siitä maassa säikkyisi? :) :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä on tilanne, jossa vanhempi mekaanikko (yli 10v mekaanikkona = 2 raitaa) on tarkastamassa kipparin avustuksella, onko siivellä jäätä, huurretta tai lunta. 8-kymppisessä telinekorvakkeen vahvikealue siiven yläpinnalla tuppaa sitkeästi huurtumaan kylmän polttoaineen vaikutuksesta. Ennen jokaista lentoonlähtöä on pakko käydä siivellä tarkastamassa käsin koskettelemalla onko siellä lunta, jäätä tai huurretta, joita mitään ei saa esiintyä. 8-kymppisessä moottorit kun ovat pyrstössä on se erityisen kriittinen siiven yläpinnan jään suhteen, sillä jää kun irtoaa sieltä niin moottoreihinhan se päätyy.

Kuvan tapauksessa huurretta on löytynyt ja helpoin tapa pienen huurremäärän poistoon on harja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

. Myöskin tuota siivellemeno-proseduuria oli kuulemma vähän ihmetellyt, oli mechi jostain saanut päähänsä että paineistukset heittäisivät häränpyllyä jos tuon hätäuloskäynnin menee avaamaan... Mitäpä muka se paineistus siitä maassa säikkyisi? :) :)

Varmaan on ihmetellyt, sillä joillan yhtiöillä siiven yläpuolisen varauloskäytävän avaaminen vaatii painetarkastuksen eli APU:lla paineistetaan kone ja tutkitaan oven "istuvuus" reikäänsä. Finnairilla ei kyseistä vaatimusta ole ja hyvin on hätäuloskäytävien ovet pysyneet paikallaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei!!! Te olette kaikki nyt aivan väärässä. Kyseessähän on kertausharjoitukset. Kuvassa Luutnantti opastaa lentokapteenia tekemään tupa-, kaappi- ja siisteystarkastuksen.

;D ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei!!! Te olette kaikki nyt aivan väärässä. Kyseessähän on kertausharjoitukset. Kuvassa Luutnantti opastaa lentokapteenia tekemään tupa-, kaappi- ja siisteystarkastuksen.

;D ;D ;D

 

Tulos ei kelpaa, valmistautukaa uusintatarkastukseen, aikaa viisi minuuttia, toimikaa! ;D ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään