Guest tuning

Millä koneella Rodokselle?

17 viestiä aiheessa

Elikkä olis tarkoitus lähteä viikon päästä rodokselle ja nyt ihan mielenkiinnosta kysyisin että mitä koneita finnair sinne lennättää ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elikkä olis tarkoitus lähteä viikon päästä rodokselle ja nyt ihan mielenkiinnosta kysyisin että mitä koneita finnair sinne lennättää ::)

Taitaa olla Boeing 757.

 

Tervetuloa foorumille.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla Boeing 757.

 

Tervetuloa foorumille.  :)

 

Joo 757 se on, tosin viimeeks ku sielä olin niin näin kyllä 321 Airbussin Finnairilta laskussa sinne oiskohan ollu torstai viikon päivistä, sunnuntain lento on kyllä 757. Vuosia sitten kun sielä olin aikoinaan, meni vanhan kaupungin yli laskuun Finnairin MD-11, ja seuraavan viikon lähtöpäivänä tuli 757. Taitaapi olla hyvin harvinaista tuo, eli 757:kaa taitaa olla odotettavissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ei satu MD82/83 just sillon alle! Lievää lentopelkoa kärsivänä toivoisin juuri B757,MD11 tai Airbus konetta kyydittämään :D

 

Ja olisi eka kerta 757 kyydissä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti ei satu MD82/83 just sillon alle! Lievää lentopelkoa kärsivänä toivoisin juuri B757,MD11 tai Airbus konetta kyydittämään :D

Mikäs hullussa koirassa on vikana ? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se nyt vaan tuntuu että perä laahaa ja että se ei tahdo pysyä ilmassa ::)

Verrattuna MD11 tai Airbusseihin siis ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan yhtä hyvin se siellä varmastikkin pysyy :).. Ratkaisevimmat tekijät löytyvät varmasti sieltä ihan koneen etu osasta tai säästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rhodokselle kulkee useimmiten Boeing 757, jos paljon porukkaa menossa sinne MD-83:ta ja A321:stä on ainakin käytetty siihen suuntaan :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hep!

 

Rodokselle menee tosiaan B757. Äläkä yhtään huoli, ihan rauhassa voit istuskella ja nauttia maisemista ja keittiön antimista :).

 

Kateeksi käy, itse kun visiteerasin tuolla juuri Heinäkuun puolessavälissä. Aivan mahtava paikka!

 

jossain Baltiassa

rod1.jpg

 

Paikat 00A, ja 01A lennon jälkeen...

rod2.jpg

 

Diagorakselta lennon jälkeen.

rod3.jpg

 

Tsambika beach! (suosittelen)

rod4.jpg

 

Tero

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No se nyt vaan tuntuu että perä laahaa ja että se ei tahdo pysyä ilmassa ::)

Verrattuna MD11 tai Airbusseihin siis ;)

 

Kyll se MD-80 pysyy helpommin ilmassa ku noi muut finskin koneet. Siinä on paras Työntövoiman ja massan suhde. Kuulin jostain että tyhjä MD80 nousee nopeemmin ku Mig-21 .

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mikäs hullussa koirassa on vikana ? Smiley

 

Itsekin kävin juuri Kreikassa  8) ja sinne lennettiin MD-83:lla. Saattoipa kyllä olla senkin takia tämä kone käytössä kun oli aika lyhyen näkönen baana tuolla saarella. Finnair lensi ensin Skiathokselle, sitten sieltä Thassokselle (Kavalaan) missä kone tankattiin ja sieltä takaisin Helsinkiin.

 

On kyllä aika äänekäs kone, mennessä istuin niin lähellä moottoria kuin vain mahdollista. Nousussa ja laskussa meteli oli aika kova kabiinissa. Minusta se oli hauskaa  ;D  kun laskussa jarrutettiin oikein kunnolla reversseillä, josta kapteeni varoitti etukäteen että siitä tulee meteliä. Jos on lentopelkoinen niin tuskin ylimääräinen meteli ainakaan matkustusmukavuutta lisää.  :) 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä juuri mitään!

 

MD 82 vetää enemmän matkustajia, ja on vanhempi malliltaan.

 

T: Mika     

 

 

Entäpä ne oleelliset asiat kuten että MD83:aa voidaan operoida isommilla painoilla ja siinä on ylimääräinen polttoainetankki joka antaa sille enemmän toimintamatkaa? Tarkkoja lukuja painoista ja toimintamatkasta en muista. Niin ja tuo matkustajien määrä on täysin sisustustekninen juttu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dimensiot koneissa on aivan samat. 83:ssa vaan isompi tila cargolle, tehokkaammat moottorit ja isommat polttoainetankit, joiden avulla saadaan myös pidempi toimintamatka ja -aika sekä isompi lentoonlähtöpaino. Matkustajien määrä ainakin Finnairin koneissa taitaa olla sama, eiköhän ne oo ihan riittävän täyteen ängetty..  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dimensiot koneissa on aivan samat. 83:ssa vaan isompi tila cargolle, tehokkaammat moottorit ja isommat polttoainetankit, joiden avulla saadaan myös pidempi toimintamatka ja -aika sekä isompi lentoonlähtöpaino. Matkustajien määrä ainakin Finnairin koneissa taitaa olla sama, eiköhän ne oo ihan riittävän täyteen ängetty..  :P

Ylimääräiset polttoainesäiliöt vievät juuri tilaa rahdilta. Ne on sijoitettu takaruuman etuosaan ja keskiruuman takaosaan. Normaalien siipi- ja keskisäiliön tilavuuksissa ei ole mitään eroa. Moottorit ovat samat Pratt & Whitney JT8D-219. Niin kuin aikaisemmin mainittiin, telineet ovat vahvemmat mukaan lukien vahvemmat pyörät ja jarruissa yksi levy enemmän, siten myös korkeammat painorajat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään