Guest akos

Oskarin Pajassa tapahtuu... [ai ATR]

118 viestiä aiheessa

Vastaus: Polygonit huitelee siinä 3300 tietämillä Gmaxin Polygon Countin mukaan ja LODit tulee mukaan luonnollisesti...

 

Oskari

Ei paha luku. Fruit Standin Saabissa on 2915 ja sen esikuva taitaa olla vähän ATR:ää pienempi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dodii, nyt on sitten animaatiotkin kunnossa. 8)

 

[ attachment removed / expired ]

Tuo ylimääräinen nelilapainen potkuri ei sitten kuulu tuohon. :P

 

Pari kysymystä:

Miten potkurikehästä saisi varjottoman?

Kun renkaan nimeksi antaa esim. C_Tire_Still, niin se katoaa näkyvistä renkaan pyörimisnopeuden ylittäessä tietyn rajan. Kun en haluaisi tehdä mitään turhia blurritextuureita renkaille, niin onko tämä mahdollista tehdä jotenkin muuten, kuin yksinkertaisesti ottamalla renkaasta kopion ja antamalla sille nimeksi C_Tire_Blurred?

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun renkaan nimeksi antaa esim. C_Tire_Still, niin se katoaa näkyvistä renkaan pyörimisnopeuden ylittäessä tietyn rajan. Kun en haluaisi tehdä mitään turhia blurritextuureita renkaille, niin onko tämä mahdollista tehdä jotenkin muuten, kuin yksinkertaisesti ottamalla renkaasta kopion ja antamalla sille nimeksi C_Tire_Blurred?

 

Teet vain sen kopion ja nimeät kuvailemallasi tavalla. Ei sitä kukaan näe, vaikka sille ei erillistä blurritekstuuria olekkaan. Osahan siinä pyörii, eikä tekstuuri... Tosin eipä se mitään rasita, ja tilaakin vie olemattomasti, vaikka tekisitkin sille pyörivälle renkaalle oman blurritekstuurin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teet vain sen kopion ja nimeät kuvailemallasi tavalla. Ei sitä kukaan näe, vaikka sille ei erillistä blurritekstuuria olekkaan. Osahan siinä pyörii, eikä tekstuuri... Tosin eipä se mitään rasita, ja tilaakin vie olemattomasti, vaikka tekisitkin sille pyörivälle renkaalle oman blurritekstuurin.

OK, ajattelin vaan, että onko olemassa joku toinen "oikeampi" tapa, mutta tehdään näin.

 

Enää paintti/painit ja sitten julkaistaan?  ;)

Nooh, onhan tässä vielä vähän tekemistä noiden LODien kanssa ennen kuin lopullisten tekstuurien kimppuun pääsee. Ja se tekstuurien väsääminen onkin sitten se aikaa vievin osa projektia - siis jos sen tekee kunnolla. :)

 

Eikä muutenkaan julkaisua kannata ihan hetkeen odottaa. Hiljaa hyvä tulee...

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OK, ajattelin vaan, että onko olemassa joku toinen "oikeampi" tapa, mutta tehdään näin.

Nooh, onhan tässä vielä vähän tekemistä noiden LODien kanssa, ennen kuin lopullisten tekstuurien kimppuun pääsee. Ja se tekstuurien väsääminen onkin sitten se aikaa vievin osa projektia - siis jos sen tekee kunnolla. :)

 

Eikä muutenkaan julkaisua kannata ihan hetkeen odottaa. Hiljaa hyvä tulee...

 

Oskari

Eihän kaikkia tekstuureita kannata itse tehdä, tekee vaan paint-kitin kunnolla. Jos malli lyö itsensä läpi niin varmana moni rupeaa paintteja vääntämään!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän kaikkia tekstuureita kannata itse tehdä, tekee vaan paint-kitin kunnolla. Jos malli lyö itsensä läpi niin varmana moni rupeaa paintteja vääntämään!

Joo ei tietenkään, enkä meinannutkaan. Tarkoitin nimenomaan base-tektuureja/paintkittia. ;)

 

Oskari.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ei tietenkään, enkä meinannutkaan. Tarkoitin nimenomaan base-tektuureja/paintkittia. ;)

 

Oskari.

Niinpä niin.

En muista kuinka paljon olet seurannut AI:n kehitysä niin saatan nyt kysellä outoja. Katsoinko noita kuviasi oikein; tuohon koneeseen on tulossa läpinäkyvät ikkunat? AI-maailmassa se ei ole ollut muodissa Project AI:n jälkeen. Säästää polygoneja ja on realistisemman näköinen joidekin mielestä.

Tämän sivun alalaidassa on AI:n "Grand Old Manin" mietteitä asiasta: http://www.ai-aardvark.com/modeling/LOD_101/aia_LOD.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin.

En muista kuinka paljon olet seurannut AI:n kehitysä niin saatan nyt kysellä outoja. Katsoinko noita kuviasi oikein; tuohon koneeseen on tulossa läpinäkyvät ikkunat? AI-maailmassa se ei ole ollut muodissa Project AI:n jälkeen. Säästää polygoneja ja on realistisemman näköinen joidekin mielestä.

Tämän sivun alalaidassa on AI:n "Grand Old Manin" mietteitä asiasta: http://www.ai-aardvark.com/modeling/LOD_101/aia_LOD.html

Ei ne ole läpinäkyvät. ;) Ja linkittämäsi sivu on kyllä koluttu läpi.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ne ole läpinäkyvät. ;) Ja linkittämäsi sivu on kyllä koluttu läpi.

 

Oskari

Siinä tapauksessa pyydän anteeksi uskonpuutettani... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinä tapauksessa pyydän anteeksi uskonpuutettani...

Eipä mitään. ;)

 

Polygon countit eri LOD-modeleille on muuten seuraavat:

LOD1: 2995

LOD2: 2300

LOD3: 1023

LOD4: 488

LOD5: 146

LOD6: 29

 

Joo, vähän meni näköjään yläkanttiin arvaukset LOD1:n kohdalla, mutta ei se mitään. :P

 

Mutta sitten päivän ongelman pariin...

 

Tekstuureja väsätessäni törmäsin ärsyttävään ongelmaan.

[ attachment removed / expired ]

Kuten kuvasta näkyy, siivet ovat simussa kummasti varjossa, vaikka on kesäinen keskipäivä. Ajattelin ensin, että smoothing jotenkin bugittaa, mutta ongelma ei poistunut vaikka poistin smoothin oikeasta siivestä kokonaan. Tein myös kokeeksi aivan uuden täsmälleen siiven profiilin muotoisen objektin ja kokeilin sitä sitten simussa. Se toimi täysin oikein ja valaistui niin kuin pitääkin.

Osaisiko joku sanoa mistä tuollainen voisi johtua? Toivottavasti ei nyt ainakaan tarvi koko siipeä ruveta uudestaan tekemään. :-\

 

Oskari

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko siipien polygonien normaalit jotenkin vinksallaan. Valitse siiven polygonit Gmaxissa ja laita "show normals" optio päälle. Sinisten viivojen tulisi olla kohtisuorassa polygoneihin nähden. Jos eivät ole, niin tee siipi-objektille Reset XForm -toiminto. Ennen sitä kannattaa kuitenkin poistaa kaikki siipeen kuuluvat linkitykset muihin objekteihin, jos sellaisia on.

 

Tuollaista samankaltaista varjostumista voi kyllä joskus tulla Smoothing Groupien käytön seurauksenakin esim. tilanteessa, jossa siiven jättöreunan ylä- ja alapinnan polygonit kuuluvat molemmat samaan Smoothing Groupiin.

 

-Esa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuollaista samankaltaista varjostumista voi kyllä joskus tulla Smoothing Groupien käytön seurauksenakin esim. tilanteessa, jossa siiven jättöreunan ylä- ja alapinnan polygonit kuuluvat molemmat samaan Smoothing Groupiin.

 

Tähän minäkin tässä tapauksessa kallistuisin. Laittaisin itse smoothing groupit jotensakin seuraavasti. Siiven yläpinnan polygoneille vaikkapa smoothing group 1 ja siiven alapinnan polygoneille groupin 2. Ja sen jälkeen johtoreunasta alkaen aina n. 1/4 siivenleveyttä saakka (johtoreunan ympäri menevät polygonit) kaikille polygoneille molemmat smoothing groupit, eli 1 ja 2.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko siipien polygonien normaalit jotenkin vinksallaan.

Haa, olihan ne! Korjasin asian ja nyt toimii kuin ajatus. Kiitos jälleen kerran avusta. :thmbup:

 

Kiitos myös Mikolle hyvistä vinkeistä.

 

Eikö tuon pitänyt olla -500?

Kyllä piti ja eikä se siitä tosiaan miksikään ole muuttunut. Saattaapi sieltä kuitenkin olla tulossa samalla jotain muutakin... ;)

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvää työtä ja ylistyksiä! Aidon näköinen atikka. Harmi, että AI:ksi.

Kiitos kiitos. :)

 

Jälleen ilmeni taas käsittämätön exporttaus-ongelma.

Mulla on gmaxissa aina joka LOD-modelin osat groupattuna runkoa lukuunottamatta. Groupit taas olen sitten ennen exporttausta linkittänyt runkoihin, jotka on nimetty tyyliin: ATR72_LOD_400 jne. Sitten exporttaus ja kaikki toimii kuten pitääkin.

Tai siis toimi vielä eilen. Nyt exportatessa Gmax mossottaa, että "Make MDL was not found, or failed to convert the model specified bla bla bla". Tuo errorilogi taas tietää sanoa, että "Found colocated vertices within triangle" ja "found scale matrix without scale animation" useammasta objektista. Kuitenkin jos jättää tuon linkityksen väliin ja exporttaa modelin sellaisenaan, toimii exporttaus ilman mitään erroreita, mutta tällöinhän modeli ei tietenkään toimi simussa tarkoitetulla tavalla.

 

Siis mitä ihmettä? Miksi homma ei enää toimi samalla tavalla kuin eilen, vaikka teen kaiken aivan samalla tavalla?

 

Viissatanenhan on jo "turvassa" mdl-muodossa, mutta olisi kiva saada tuo 200-sarjalainenkin jollain ilveellä ulos Gmaxista. ::)

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun alkaa olla tekstuuritkin valmiita, niin laitetaanpa niistä parit kuvat. :)

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Taistelu Gmaxin kanssa jatkuu...

 

Oskari

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otin jo noin kuukausi sitten vapauden linkittää tämän ketjun muunmaalaisten keskustelupalstalle; kovasti tuntuvat tykkäävän Oskarin työn jäljestä! Ja hienohan tämä keisari uusine vaatteineen on! :)

http://www.alpha-india.net/forums/index.php?topic=3939.0

Heh heh, kiitos. :) Eurostarin modelista tosin kaikki kunnia Hansille, minä tein vain textuurit. ;)

 

Ja suunnitelmissa olisi tuon lisäksi tehdä vielä kolme muuta ATR-mallia. Eli 42-200/300, 42-500, 72-200.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh heh, kiitos. :) Eurostarin modelista tosin kaikki kunnia hansille, minä tein vain textuurit. ;)

 

Ja suunnitelmissa olisi tuon lisäksi tehdä vielä kolme muuta ATR-mallia. Eli 42-200/300, 42-500, 72-200.

 

Oskari

Ei sitä kaikkea voi ulkoa muistaa, olisi pitänyt sekin tarkistaa... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

This AI ATR is totally amzing! I really looking forward to the release! A release date in sight?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

This AI ATR is totally amzing! I really looking forward to the release! A release date in sight?

Thanks! I'm trying to release 72-200 and 72-500 for Christmas, but i dont promise anything.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään