Guest arttula

Kansakunnan Virallinen Verkko

127 viestiä aiheessa

Jeps. Omakin kokeilu IVAO:sta takana.  :thmbup: Pelkkää positiivista oikeastaan mielessä - jos ei laske IvApin ja Visvan toimi(v/mattom)uutta.  :-\ Lennonjohdosta sai selvää, mutta kaipaamaan jäin sitä VHF:n simulointia. Oli ehkä liiankin kirkas ääni siihen verrattuna mitä on joskus Helsingin arrivalia tullut monitoroitua.  ::) Vähän tuli ensikertalaisenEVOja harrastettua IvApin kanssa. Pitäisi varmaan yrittää saada se empun transponderi toimimaan sen kanssa... Jos ylipäätänsä on mahdollista. Lennonjohto oli yhtä tasokasta kuin VATSIMissa, ainoa jokä ihmetytti aluksi oli alhaiset kuokat. Eihän niillä silti mitään vaikutusta itse lentoon ole. Lisäksi pitää mainita, että ilman mitään materiaalien lukua oli hieman kankeaa käyttää IvApia, mutta onneksi tekninen tuki osui paikalle. Hieman kehitystyötä voisi silti sille vielä tehdä. ;D Mutta ei ollut viimeinen kerta IVAO:ssa. Kiitokset johdolle. Palallaan joskus. ;)

Joo, alhaisista kuokista senverran, että jostain syystä meitä Suomen LJ:tä on neuvottu antamaan koodit 3600 ylöspäin  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iloista luettavaahan tämä on, vaikka en vielä lennäkkään verkossa! :thmbup: Nyt toivotaan että näin myöskin jatketaan, motivaatiotahan tämä aloittelijoille varmasti antaa,

ainakin minulle! :)

//P.L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomessa IRL kuokat on 3xxx  ;)

Taitaa olla useampia sarjoja käytössä eri tarkoituksiin, 5672 löytyy muistiinpanoistani, kun pääsin Helsingin TMA:lle VFR:ssä Hankoa kohti puolitoista kuukautta sitten.

Verkkolentämisessä jokaisella koneella pitää olla uniikki koodi, joten koodiblokkeja on rajoitettu alueittain.

Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmjoo, voi olla myös että VFR:lle on tommosia. Itse oon erinäisistä paikoista kuullut että tietyillä lentoasemilla annetaan tietyn rangen koodeja, esim. owlussa 3400-3460, noita voi siis Oulun torni jakaa ilman koodin pyytämistä EFPS:ltä jne. Ymmärsitkö idean? Siis että noi 3xxx on IFR-koodeja ja lentokenttäkohtaisia, luonnollisesti EFHK:lla eniten?

Mites muuten tapahtuu jos jollakulla on DUPE Squawk IRL?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten tapahtuu jos jollakulla on DUPE Squawk IRL?

Maalit varmaan vaihtavat väriä tai vilkkuvat, ja LJ antaa toiselle uuden koodin. Todennäköisemmin kuitenkin pilotti on veivannut/naputellut koodin väärin, tai transponderissa on toimintahäiriö (näitäkin sattuu, ei tosin omalle kohdalle ole käynyt), eli pyydetään tarkistamaan koodi.

Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se empun kuakki ja Ivapin kuakki eivät ole kytköksissä, sinun on erikseen pistettävä Ivapin koodi C-moodiin ja Empun koodi C-moodiin tai mihin moodiin laitatkaan. Helppo on esimerkiksi tehdä jokin pikanäppäinyhdistelmä, niin ei tarvitse availla sitä Ivapin ruutua.

Minusta Ivap on varsin selkeä, enkä tosiaan ymmärrä miten saatte siitä jotenkin epäselvän. Taajuuksien vaihto käy koneen oman mankan kautta, plaanin lähetys on mielestäni varsin selkeä. Jos haluaa nyt katsella vaikka että mitä johtoa on paikalla, sekin onnistuu helposti. Kai sitä on joskus kuakkiboksia kokeiltava, jos kerran niin selkeä on  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta Ivap on varsin selkeä, enkä tosiaan ymmärrä miten saatte siitä jotenkin epäselvän. Taajuuksien vaihto käy koneen oman mankan kautta, plaanin lähetys on mielestäni varsin selkeä. Jos haluaa nyt katsella vaikka että mitä johtoa on paikalla, sekin onnistuu helposti. Kai sitä on joskus kuakkiboksia kokeiltava, jos kerran niin selkeä on  ;D

Tottumiskysymys, veikkaisin. Minusta kirkkourut ovat varsin monimutkaisen ja epäselvän näköiset, mutta monille taas ihan selkeät. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää ottako nokkiinne ketään.

Hauska lukea täältä, miten Vatsim ihmiset ovat kiltisti testanneet IVAO:ta ja kertonut positiivista lennostaan. Vaikka se määrä onkin 10 pienemmällä puolella, jotka ovat nyt tämän aiheen takia testanneet toista verkkoa, on huvittavaa miten kukaan Ivao:laisista ei ole vielä edes oikeestaan suunnitellut vatsimin testausta. Oton sanominen tietenkin nyt tuli. Tuli vaan tällainen mieleen...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Älkää ottako nokkiinne ketään.

Hauska lukea täältä, miten Vatsim ihmiset ovat kiltisti testanneet IVAO:ta ja kertonut positiivista lennostaan. Vaikka se määrä onkin 10 pienemmällä puolella, jotka ovat nyt tämän aiheen takia testanneet toista verkkoa, on huvittavaa miten kukaan Ivao:laisista ei ole vielä edes oikeestaan suunnitellut vatsimin testausta. Oton sanominen tietenkin nyt tuli. Tuli vaan tällainen mieleen...  ::)

Hyvä huomio. Mutta kaikki aikanaan... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täh? Risto minä ja Otto ollaan jo ilmotettu tulevamme ja 2 muuta ivaolaista kysellyt multa, että millon mentäis..

Juu, ja minä olen tulossa myös. Mutta pitää ensin päästä koneelle, jossa on simu... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäs päivän ootte tulossa? Voisi alkaa lj-paikkoja buukkailemaan.  ;)

Minä tappelen edelleen ton rekisteröitymisen kanssa.. Jahka saan sen kondikseen niin tulen :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täh? Risto minä ja Otto ollaan jo ilmotettu tulevamme ja 2 muuta ivaolaista kysellyt multa, että millon mentäis..

Juu, minäkin olen tulossa jokupäivä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäs siinä nyt?

Tarvinko sekä VATSIM:n että VACC-finlandin tunnukset vai riittääkö edellämainittu? Täytin VATSIM:n pääsivuilta rekisteröintilomakkeen mutta ID-numeroa en saanut sähköpostiin :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjesta!

Mää oon jo muutaman kerran käyny testailemassa tota Vatsimia. Mun mielestä (kuten aika monen muunkin) mielestä aika lailla saman tasoista on. Ainoa ero on juuri tuo äänen laatu, omasta mielestä IVAO vie tässä voiton. Mutta kyllä tuo VATSIMin ääni on realistisempi, kun siinä on sitä "särinää." No mutta katsotaan kun meistä IVAOlaisista nuo konkarit tulee VATSIMiin niin eiköhän sieltä sitten kuulu...

MM

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarvinko sekä VATSIM:n että VACC-finlandin tunnukset vai riittääkö edellämainittu? Täytin VATSIM:n pääsivuilta rekisteröintilomakkeen mutta ID-numeroa en saanut sähköpostiin :-\

Ei tarvita erikseen VACC Finland tunnuksia, ne vain helpottavat hieman suomen VATSIM asioiden perässä pysymistä.  ;) Hmm.. Jännä juttu. Mihin on jäänyt.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tarvita erikseen VACC Finland tunnuksia, ne vain helpottavat hieman suomen VATSIM asioiden perässä pysymistä.  ;) Hmm.. Jännä juttu. Mihin on jäänyt.  :-\

OK! Pitää täytellä se hakemus uudestaan ja mikäli ei edelleenkään onnistu niin sitten järjestän uuden sähköposti-osoitteen koska nykyisen roskapostisuodatin on vähän liiankin tarkka, eli siinä voi olla syy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK! Pitää täytellä se hakemus uudestaan ja mikäli ei edelleenkään onnistu niin sitten järjestän uuden sähköposti-osoitteen koska nykyisen roskapostisuodatin on vähän liiankin tarkka, eli siinä voi olla syy.

Hmm joo.... Mielummin ottaisin yhteyttä ylläpitoon, koska et saisi rekistöröityä kahta kertaa.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm joo.... Mielummin ottaisin yhteyttä ylläpitoon, koska et saisi rekistöröityä kahta kertaa.  :-\

Eikös se ilmoita, että herran sähköpostiosoite on käytössä mikäli olen onnistunut rekisteröitymään ???? Mutta anyway, tutkailen asiaa paremmalla ajalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös se ilmoita, että herran sähköpostiosoite on käytössä mikäli olen onnistunut rekisteröitymään ????

Paha sanoa, kun olen vain kerran rekistöröitynyt.  :-\ Silloin tuli tunnukset minuutissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vatsim tunnuksen tehneenä hiukan voin osata vastata: Se ei mitenkään osaa "tutkia" sitä, että jos sama tyyppi tekee 2 tunnusta samalla nimellä, mutta eri sähkärillä. Mutta pistäppä ensin nyt viestiä vatsimin jäsenvastaavalle tai jollekkin (noissa kirjautumisissa se tyyppi kuka ottaa valituksia vastaan on kerrottu) joka sitten lähettää normin sähkärin vaikka, jossa nuo kirjautumis tiedot. (joka sillon sitte menisi läpi suodatuksesta...) Mutta kuitenkin, älä tee toista tunnusta. Koska sillon vanhakin poistetaan etkä saa mitään tunnusta.

Sitten IVAO:laisille. Enpä huomannut ainakaan teksteistänne, että ivaolaiset olisivat järjestämässä tutustumista vatsimiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ei mitenkään osaa "tutkia" sitä, että jos sama tyyppi tekee 2 tunnusta samalla nimellä, mutta eri sähkärillä.

Mutta jos selviää, että on näin tapahtunut, se on "tervemenoa ja älä tule takaisin"  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään