Guest Lentsikka99

Apua!Verkkolentämiskysymys ja onkelma!

43 viestiä aiheessa

No joo, tiesin että siletä voi ladata, kirjotin vähän väärin sori  :-[

Eli voinko ladata kummatkin ohjelmistot vai pitääkö käyttää vain yhtä kerrallaan?

Ja jos voi lentää vain yhdessä, kumpaa suosittelisitte?

 

Moikka

 

IVAO-lentäminen on hyvä aloittaa täältä. Vasemmasta palkista löytyy linkit tarvittaviin ohjelmiin ja lentäjän käsikirjaan, joka on sisältää verkkolentämisen perusoppimäärän. Lensit sitten IVAOssa tai Vatsimissä, niin tuo opas kannattaa lukea ajatuksella läpi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olette nyt keskittynyt aivan toisen ihmisen ongelmaan...Voisitteko ystävällisesti vastata aloitusviestiin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olette nyt keskittynyt aivan toisen ihmisen ongelmaan...Voisitteko ystävällisesti vastata aloitusviestiin?

 

Eikös Jaakko tuossa toisessa viestissä jo vastannut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin.Olen siis jälleen kerran todennut ongelman.FSX ei nyt tällä hetkellä itselläni toimi.Ohjelma ei jätä minkään näköisiä virheilmoituksia tai muita sensellaisia.Eli siis kun yritän käynnistää ohjelman niin se lataa normaalisti mutta ei kuitenkaan avaa valikkoa.Se vain sammuu eikä avaa päävalikkoikkunaa.

 

No jaa.Sitten tuo toinen kysymys.Minä kun olen ilmailun aloittelija,niin tarvitsisin tietoa miten navigaattori avataan ja lentoreitit saisi näkyviin.

Olen sitä jo pitkään miettinyt ja joskus olen tainnut jollain koneella tämän navigaattorin löytää.Ihmetyttää silti miten se avataan ja miten sitä käytetään.

 

Vielä en VATSIM-verkkoon ole siirtynyt mutta ehkä sitten jossain kohtaa.

 

 

Odotan vastausta pitkään.Ei ole kiire

 

Terveisin,

Santeri

 

No tuohon kakkoskysymykseen:

 

Lentoreitin saa näkyviin tekemällä lentosuunnitelman Flight Plannerilla, joka löytyy simun Free Flight-näkymästä. Sinne pitää syöttää lähtö- ja saapumiskenttä sekä valita reitin muoto. Direct GPS tarkoittaa suoraa reittiä lentoasemalta toiselle, VOR to VOR tekee reitin VOR-majakoiden kautta, ja Low- ja High altitude airways tekevät reitin reittipisteitä ja VOR-majakoita käyttäen. Niiden ero on siinä, että jos et reitin korkeutta muuta, Low altitude tekee matalammalle ja High altitude korkeammalle sen reitin. GPS avautuu siitä vähän antennin näköisestä neliöstä joka löytyy koneiden ohjaamosta jostain puolelta. Ainakin FSX:ssä voi koneen laittaa lentämään reittiä myös itsestään, eli laitat paneelista NAV-GPS napin GPS:lle, APP-napin autopilotista päälle, ja sitten itse autopilotin. Autopilotti menee päälle painamallä näppäimistöstä Z-nappia tai ainakin defu 738:ssa CMD-näppäintä Autopilotissa. Joissakin koneissa tämän CMD-napin tilalla taitaa olla AP-nappi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kun APP tai APPR jos käyttää defu Flight planneria ja haluaa koneen lentävän sen reittiä.

 

Tjaah, FS9:ssä se on kyllä ihan NAV-nappi.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

APP-moodia käytetään laskussa vaikkapa ILS-säteen nappaukseen. NAV-moodi taasen seuraa gepsin reittiä, jos NAV/GPS-nappi on GPS-asennossaan. Jos taasen haluat lentää vaikkapa käsin pitkin vorreja, laitat NAV/GPS-napin NAV-moodiin ja pyörittelet käsipelillä radiaalit ja lennät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

APP:llä ei todellakaan ole mitään tekemistä tuon kanssa.

 

Ei minulla kyllä X:ssä ole mitään NAV-nappia päällä, vaan GPS, autopilotti ja APP. Jos kerran APP:lla ei ole m ???itään tekemistä tämän kanssa, kone lentää reittiä pelkällä Autopilotin päälläolemisella ja NAV-GPS-napin GPS-asennossa olemisella? Eräs toinen X-pilotti on tämän minulle neuvonut (;)), tiedä sitten lentääkö reitin ilman APP-nappiakin.

 

[glow=red,2,300]EDIT:[/glow] Otto tuossa näköjään selvensikin tätä asiaa. tässä kuitenkin vielä kysyisin, että pitäisikö se NAV-nappi olla päällä? Kun minulla kone on ihan kiltisti seurannut reittiä ilman sitä NAV-nappiakin. ???

 

Ja sitten tuo ILS-homma. Mitä kaikkia nappeja siinä pitää olla päällä, ja tuoko se silloin koneen ihan laskuun asti vai tekeekö vain sen alkulähestymisen? Jos tuohon ILS-landingiin saisi ohjeet kun en ole ikinä siitä kuullut?

 

 

APP-moodia käytetään laskussa vaikkapa ILS-säteen nappaukseen. NAV-moodi taasen seuraa gepsin reittiä, jos NAV/GPS-nappi on GPS-asennossaan. Jos taasen haluat lentää vaikkapa käsin pitkin vorreja, laitat NAV/GPS-napin NAV-moodiin ja pyörittelet käsipelillä radiaalit ja lennät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten tuo ILS-homma. Mitä kaikkia nappeja siinä pitää olla päällä, ja tuoko se silloin koneen ihan laskuun asti vai tekeekö vain sen alkulähestymisen? Jos tuohon ILS-landingiin saisi ohjeet kun en ole ikinä siitä kuullut?

 

Näillä mainioilla ohjeilla minä ILS:n opin. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyminen IVAOon ei vain onnistu. Kurjaa kun huvittaisi kokeilla myös toista verkkoa, sillä aina voisi valita sen missä on johtoa tarjolla  :)

Lähetin s-postiakin mutta eipä sieltä mitään ole kuulunu  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Liittyminen IVAOon ei vain onnistu. Kurjaa kun huvittaisi kokeilla myös toista verkkoa, sillä aina voisi valita sen missä on johtoa tarjolla  :)

Lähetin s-postiakin mutta eipä sieltä mitään ole kuulunu  :-\

 

otapa yhteyttä allekirjoittaneeseen osoitteessa: fi-dir (at) ivao.aero , niin katsotaan mitä voin tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

otapa yhteyttä allekirjoittaneeseen osoitteessa: fi-dir (at) ivao.aero , niin katsotaan mitä voin tehdä.

Lähetin postia, mutta ei ole mitään kuulunu, onkohan tullu perille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään