Guest Lentsikka99

Apua!Verkkolentämiskysymys ja onkelma!

43 viestiä aiheessa

Noniin.Olen siis jälleen kerran todennut ongelman.FSX ei nyt tällä hetkellä itselläni toimi.Ohjelma ei jätä minkään näköisiä virheilmoituksia tai muita sensellaisia.Eli siis kun yritän käynnistää ohjelman niin se lataa normaalisti mutta ei kuitenkaan avaa valikkoa.Se vain sammuu eikä avaa päävalikkoikkunaa.

No jaa.Sitten tuo toinen kysymys.Minä kun olen ilmailun aloittelija,niin tarvitsisin tietoa miten navigaattori avataan ja lentoreitit saisi näkyviin.

Olen sitä jo pitkään miettinyt ja joskus olen tainnut jollain koneella tämän navigaattorin löytää.Ihmetyttää silti miten se avataan ja miten sitä käytetään.

Vielä en VATSIM-verkkoon ole siirtynyt mutta ehkä sitten jossain kohtaa.

Odotan vastausta pitkään.Ei ole kiire

Terveisin,

Santeri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan kuuluisi ihan Yleiseen simulaattorikeskusteluun.

Mutta, ensinnäkin; Simulaattorin toimimattomuuteen auttaa lähes aina uudelleenasennus.

Toiseksi; ei ole yhtä maagista "navigaattoria". Jokaisessa koneessa on omansa. Defa koneiden GPSällä et pitkälle pötki verkossa,

tarvitset jonkun hyvin mallinnetun koneen verkkoon että homma on mielekästä.

Hyvin mallinnettuja koneita on useita, tässä muutama FSX yhteensopiva:

- Level-D Simulations - Boeing 767-300ER (maksullinen)

- PMDG - Boeing 747-400ER (maksullinen)

- PMDG - Boeing/McDonnel-Douglas MD-11 (maksullinen)

- iFly -  Boeing 747-400ER (ilmainen)

- Flight One - ATR 72-500 (maksullinen)

Airbusseista ei harmillisesti ole yhtään laadukasta mallinnusta vielä, mutta hyvää mallinnusta on tulossa ilmeisestikkin Airsimmeriltä ja Airliner-XPltä (kummatkin A32S).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja eipäs unohdeta nyt, että verkkolennon aloitukseen paras laite on joku hidas GA-kone.

Tuo nyt on aika henkilökohtainen juttu, paha mennä noin vaan sanomaan mikä on paras. Itselleni helpoimpia aina on ollu isommat ja nopeammat matkustajakoneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiseksi; ei ole yhtä maagista "navigaattoria". Jokaisessa koneessa on omansa. Defa koneiden GPSällä et pitkälle pötki verkossa,

Verkossa pärjää ihan hyvin ilman GPS:ääkin. Ihan niinkuin oikeasti eli kartalla.

tarvitset jonkun hyvin mallinnetun koneen verkkoon että homma on mielekästä.

Kuten vaikka simun oma C172. Ei verkkolentämisen aloittaminen vaadi mitään lisäosien ostamista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo nyt on aika henkilökohtainen juttu, paha mennä noin vaan sanomaan mikä on paras. Itselleni helpoimpia aina on ollu isommat ja nopeammat matkustajakoneet.

Helpointa kuitenkin verkkolentäminen lienee pienellä ja hitaalla koneella, sillä uudelle tulokkaalle ohjelmat, kommunikointi ym.. tuo _PALJON_ lisää tekemistä, ja nopealla koneella voi hommat karata käsistä ja pahasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vuosien varrella on tullut huomattua, että monet suoraan "ison" koneen puikkoihin hyppäävistä virtuaalipiloteista ovat valitettavasti olleet tapauksia, jotka luulevat osaavansa lentää sitä konetta paremmin kuin pientä. Monesti tämä taso on kuitenkin melkoisen puutteellinen ja verbin lentää voisi vieläpä pistää lainausmerkkeihin. Osaamistaso rajoittuukin siihen autopilotin käyttöön ja sitäkään ei osata kunnolla; mikäli autopilotti sanookin sopimuksen irti jossakin lennon vaiheessa, onkin käsiohjaukselle siirtymisen jälkeen lentokäsiala aivan karmivaa luettavaa tai se ei suju ollenkaan. Eli mikäli hommat haluaa oppia kunnolla, on varteenotettava vaihtoehto lähteä liikkeelle niistä pienemmistä koneista ja oppia perusasiat kunnolla. Anyway, simu on harrastus ja hyvä sellainen - olen kuitenkin havainnut, että mitä enemmän asioita oikeasti osaa, sitä enemmän niistä saa irti.

Huom. Tämä ei sitten koske millään tavalla lainatun tekstin kirjoittanutta henkilöä, juttua oli vain pakko kommentoida näin yleisellä tasolla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä kannattaa hitaalla koneella aloittaa. Oma ensimmäinen lentoni VATSIM:ssa oli Helsingistä Tampereelle default learjetillä, ja järveenhän se päätyi kun ATC antoi vektoreita ja piti korkeuttakin säilyttää, ja autopilotista en ollut kuulukkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lensin ensimmäisen lennon verkossa, koneena oli King Air 350. Siinä ajattelin lennolla, että jos tässä olisi joku Learjetti ollut, niin metsään olisi menty, koska mikki ei toiminut ja tekstillä piti kirjoittaa, eli ei se varmaan ole edes hankalaa siinä puhumalla... :laugh:

No, ihan hyvin kai se meni, lennonjohtajat tietää varmaan enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minulla on X:ssä sellainen ongelma etten löydä niitä "paneeleita" josta voi lähettää niitä viestejä/puhua mikkiin. Eli en voi ottaa milläänlailla yhteyttä mm. torniin  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minulla on X:ssä sellainen ongelma etten löydä niitä "paneeleita" josta voi lähettää niitä viestejä/puhua mikkiin. Eli en voi ottaa milläänlailla yhteyttä mm. torniin  :-\

Oletko asentanut VATSIM / IVAO -ohjelmiston ? Ja käynnistänyt sen ? (Ja lukenut sen manuaalin ?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä? En ole edes tiennyt mokomista ohjelmista  :o Luulin että sellaiset tarvitaan vain FS9. No mistäs ohjelmiston voisi ladata?

Mielikuvituksellisesti, IVAO:n softat ivaon kotisivuilta ja VATSIMin softat vatsimin kotisivuilta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä? En ole edes tiennyt mokomista ohjelmista  :o Luulin että sellaiset tarvitaan vain FS9. No mistäs ohjelmiston voisi ladata?

Kannattaa sitten lukea ajatuksella ne ohjeet, ennen kuin alkaa yhdistämään verkkoon... ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, tiesin että siletä voi ladata, kirjotin vähän väärin sori  :-[

Eli voinko ladata kummatkin ohjelmistot vai pitääkö käyttää vain yhtä kerrallaan?

Ja jos voi lentää vain yhdessä, kumpaa suosittelisitte?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli voinko ladata kummatkin ohjelmistot vai pitääkö käyttää vain yhtä kerrallaan?

Ja jos voi lentää vain yhdessä, kumpaa suosittelisitte?

Voi lentää kummassakin jos haluaa. Itse suositelisin IVAO:ta, mutta kummassakin voi aloittaa ihan hyvin verkolla ei loppujen lopuksi ole niin väliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lainaan tätä ketjua: eli yritin rekisteröityä IVAOon, täytin tiedot mutta sitten se herjaa että jossain on tapahtunut virheitä ja käskee ottamaan yhteyttää sähköpostilla. Minä en jaksa lähetellä kaiken maailman maileja joka hemmetin paikkaan, onko muilla ollut samanlaisia tapahtumia ja olisiko tähän jokin muu ratkaisu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikea sivusto on ivao.aero, jos rekisteröidyitte ivao.orgiin, olette väärässä paikassa. Ivao.orgin tunnukset eivät toimi ivao.aerossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sivu on kyllä oikea, samaa virhettä pukkaa vaan koko ajan  :P

Terve Henri,

Nimelläsi ei löydy tiliä ivao.aero:sta. Rekisteröidy vielä täältä, niin menee varmasti oikeaan osoitteeseen. :)

Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään