Guest kapteeni.kapanen

IVAO ongelmia.

235 viestiä aiheessa

En jälleen halua lytätä hyvää aloittelijan innokkuutta kasaan, mutta millaiset lentotaidot löytyy ennestään? Jos ei ole ennen tulevaa Ivao-lentoa tullut lennettyä, saattaa vfr ja laskukierros olla hyvä lähtöruutu tähän harrastukseen. Parviaisen Jerome pitää myös varsin hyödyllistä lentokoulua, vaikkapa yksityisviestillä saat häneltä lisätietoja. Sen koulutuksen jälkeen on hyvä aloittaa verkkolentämisen jännittävässä mutta arvaamattomassa maailmassa ;)

Koneet pysyy about hallussa kun on noita pelin "missioita" tullut hakattua.

Mutta kommunikointi onkin sitten ihan eri juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koneet pysyy about hallussa kun on noita pelin "missioita" tullut hakattua.

Mutta kommunikointi onkin sitten ihan eri juttu.

Moi,

Joo kuten Otto mainitsi, mikäli tuntuu että pää "turpoaa" kysymyksistä niin suosittelisin ottamaan Jerome Parviaiseen yhteyttä, voitte käydä kaikki mielessä olevat asiat mesen, skypen, ircin tai jonkun muun viestimen kautta lävitse. Tietenkin tänne foorumille saa myös pistellä kysymyksiä  :) IVAO Finlandin sivuilta löytyy hyödyllinen opus - lentäjän käsikirja http://www.ivao.fi/flying/opas/

Myös kannattaa katsoa VFR Saturdayn oppaat VFR-lentämiseen osoitteesta http://blog.mik.fi/vfr-saturday/oppaat/ sekä Captain Salomaan opasvideot VFR-lentämiseen Malmilla  :thmbup:

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jooh, no jos tuo accountin teko ei rupea onnistumaan, niin suosittelen laittamaan sähköpostia osoitteeseen members(ät)ivao.aero ja kertoa ongelmansa. Itselle ei ainakaan tähän hätään tule mieleen, mitä voisi muuta tehdä.

Ongelma korjattu, oli kiinni näköjään tuosta s-postiosoitteesta, loin uuden ja sillä onnistui

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tää meinaa, että yritän kirjautua IvaP:iin eli Onlineen simussa siihen tulee no such VID / password... Mulla on kaikki isot ja pienet kirjaimet oikein siinä salasanassa ja ID on oikein! eilen pystyin vielä kirjautumaan uudella accountilla mutta tänään en pystynyt vaikka kaikki oli samoin tavoin?? ja en pysty ees kirjautumaan IVAO.aeron kotisivuille?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tää meinaa, että yritän kirjautua IvaP:iin eli Onlineen simussa siihen tulee no such VID / password... Mulla on kaikki isot ja pienet kirjaimet oikein siinä salasanassa ja ID on oikein! eilen pystyin vielä kirjautumaan uudella accountilla mutta tänään en pystynyt vaikka kaikki oli samoin tavoin?? ja en pysty ees kirjautumaan IVAO.aeron kotisivuille?

Terve Joonas,

IVAOssahan saa käyttäjällä olla vain yksi tili. Ennen viimeisintä rekisteröintiäsi sinulla oli jo useampikin tili, joten uusin lienee poistettu. Edelleen käytössäsi olevan tilin ID on 321256. Sinun on kuitenkin uudelleenaktivoitava tilisi, koska se on jo mennyt 'inactive' -tilaan.

Jos olet unohtanut salasanasi, saat uudet täältä (jatkossa älä enää tee uusia tunnuksia joka kerta.. ongelmatapauksissa ole yhteydessä IVAO Finlandin jäsenkoordinaattoriin (osoite fi-mc[miukumauku]ivao[piste]aero)).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoos!:) mutta kun tietäisi mihin sähköpostiin tuo salasana lähetettiin :DD

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve Joonas,

IVAOssahan saa käyttäjällä olla vain yksi tili. Ennen viimeisintä rekisteröintiäsi sinulla oli jo useampikin tili, joten uusin lienee poistettu. Edelleen käytössäsi olevan tilin ID on 321256. Sinun on kuitenkin uudelleenaktivoitava tilisi, koska se on jo mennyt 'inactive' -tilaan.

Jos olet unohtanut salasanasi, saat uudet täältä (jatkossa älä enää tee uusia tunnuksia joka kerta.. ongelmatapauksissa ole yhteydessä IVAO Finlandin jäsenkoordinaattoriin (osoite fi-mc[miukumauku]ivao[piste]aero)).

Joo tosiaan meillä on jäsenkoordinaattori henkilökunnassamme sen takia, joka auttaa vastaavissa asioissa. Minulle tulleiden jäsenraporttien perusteella sinulla on ollut ainakin jo 3 eri tunnusta käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mää haluan tietää mun ID 321256 IVAN passwordin??!? laittakaa joku se YV:nä olen laittanut meiliä mutta vastausta ei ole näkynyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mää haluan tietää mun ID 321256 IVAN passwordin??!? laittakaa joku se YV:nä olen laittanut meiliä mutta vastausta ei ole näkynyt.

Minnes olet sähköpostia laittanut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minnes olet sähköpostia laittanut?

fi-dir@ivao.aero    ja sitten kun yrittää laittaa spostia tuonne fi-mc@ivao.aero  niin tulee tälläinen raportti - These recipients of your message have been processed by the mail server:

fi-mc@ivao.aero; Failed; 5.3.0 (other or undefined mail system status)

Remote MTA srvwin.ivao.aero: network error

- SMTP protocol diagnostic: 554 5.7.1 Mail (19450-10436) appears to be unsolicited - MessageScore (60) over limit (50) - send error reports to postmaster@ivao.aero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuleeko sitä apua vai ei?

No jos kerta et tiedä sähköpostia, niin laita spostia IVAO:n Membership Directorille md(ät)ivao.aero tai Assistant Membership Directorille mad(ät)ivao.aero. Itse en pysty sinun salasanaasi mistään tarkistamaan, enkä sähköpostiasi vaihtamaan. Ainut keino on olla yhteydessä yllämainituihin henkilöihin, jotka pystyvät muuttaamaan tunnuksesi sähköpostiosoitteen, johon saat sitten salasanasi.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo vanhan tilin aktivointi onnistuu ivaon HQ kautta hyvin, kokemusta on.  Kestää päivän, pari, but enivei.

jari

IVAO HQ??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tuleeko sitä apua vai ei?

Taidat tarvita jeesiä muuhunkin kuin IVAOon kirjautumiseen, kun et sähköpostiosoitteitasi muista, etkä osaa kaikista niistä edes katsoa tulleita viestejä. Kokeiles vaikka ihan kynällä kirjoittaa tunnukset ja salasanat ja osoitteet paperille talteen seuraavalla kerralla. Älä ainakaan yritä luoda ziljoonaa uutta tunnusta, kun ei yhdenkään käyttö tunnu pysyvän hanskassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taidat tarvita jeesiä muuhunkin kuin IVAOon kirjautumiseen, kun et sähköpostiosoitteitasi muista, etkä osaa kaikista niistä edes katsoa tulleita viestejä. Kokeiles vaikka ihan kynällä kirjoittaa tunnukset ja salasanat ja osoitteet paperille talteen seuraavalla kerralla. Älä ainakaan yritä luoda ziljoonaa uutta tunnusta, kun ei yhdenkään käyttö tunnu pysyvän hanskassa.

ja toiha autto tätä asiaa hyvin paljon.. en vain muista millä sähköpostiosoitteella olen kirjautunut IVAO:on koska se saattaa olla sellainen sähköpostiosoite joka on unohtunut minun muistista.. ja mulla on tarvittavat salasanat papereilla.. mutta ei juuri tuota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ollut tarkoituskaan auttaa (ellei avuksi lasketa kynä/paperivinkkiä) eikä olla miellyttävä. Minä en saa selville sinun tunnuksia/salasanoja/sähköpostiosoitteita, mutta muutama muu täällä jotakin saa selville, pystyy jotakin asian eteen tekemään ja on yrittänyt auttaa. Sinä sensijaan tunnut olevan niin huonomuistinen/saamaton/osaamaton/ylimielinen/hätäinen/laiska (tarpeeton ylipyyhitään), ettet juurikaan itse edes yritä tehdä yhtään mitään.

Se, että sinulla on ennestäänkin ollut jo kolmet eri tunnukset, kertonee ns. suurelle yleisölle jotain.

Tee nyt juuri niinkuin asioista perillä olevat ovat täällä sinua neuvoneet ja odota ihan rauhassa vastauksia äläkä sählää ja valita. Isommilla pomoilla on melkoinen lauma eritasoisia käyttäjiä paimennettavana ja mahdollisesti jopa ihan muutakin elämää, joten asiat eivät tapahdu ihan sillä siunaaman sekunnilla kuin Joonas Suomesta haluaa vaikka olisi siihen muuten tottunutkin.

Ja ne ohjeet ja säännöt siellä IVAOn sivuilla ovat ihan sitä varten, että niitä voi lukea ja noudattaa. Oman järjen käyttöä ja omatoimisuutta ei niissä ole kielletty, mutta jos niihin ei taivu, niin kannattaa unohtaa koko juttu ja palata ehkä myöhemmin asiaan.

Tämän enempää en yritäkään neuvoa, koska IVAO-asioissa täältä löytyy paremmin tietäviä (osa on jo ohjeita antanut) ja kirjoitustaidostasi huolehtiminen on äidinkielenopettajasi tehtävä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän tänään tuli kun käynnisti taas kerran IVAP:n? Toimi vielä edellisen kerran, nyt herjaa tämmöistä kun softan avaa simussa:

[ attachment removed / expired ]

Kokeilin jo uudelleenasentaa, mutta samaa ongelmaa pukkaa senkin jälkeen. Alapalkissa olevassa kuvakkeessa palaa neljä punaista tuikkua.

Mitä tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sun pitää sulkea se network interface (ne neljä boltsia, normaalisti siel tehtäväpalkin oikeessa nurkassa) ja sit käynnistää se uudestaan Käynnist -> IVAO -> IVAP -> Network Interface (For Multi-PC setup), niin pitäis toimia.

Kun suljen sen sieltä, ja käynnistän tuolta antamastasi polusta, valot pysyvät edelleenkin samana ja ilmoitus hyppää ruudulle. Joten sama ongelma pysyy...  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin on välillä sama ongelma.

Mikä siihen sitten auttaa? Olen buutannut simun monia kertoja, ja koko ajan tulee sama ongelma.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään