Guest kapteeni.kapanen

IVAO ongelmia.

235 viestiä aiheessa

Hmm, mulla tuli tuota muistaakseni joskus kesken lennonkin ja sillon menettelin vaan noin ja connectasin uudestaan niin av0t. Jos ei tolla toimi niin sit en tiiä  :-\.

Tuo sinun ongelmasi on sitten eri homma, se on jotakin "connection to network interface lost" tai sinne suuntaan. Se korjaantuu kun kaatuneen network interfacen sammuttaa alapalkista ja käynnistää uudelleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko kyse tästä ongelmasta?

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,92495.0.html

Jos on, niin korjaantuu tällä:

Ladatkaapas oheinen tiedosto ja laittakaa se samaan hakemistoon Ivapin kanssa (oletuksena "C:\Program Files\IVAO\Ivap"). Ainakin kaksi lentoa on itselläni takana ilman ongelmia. Käyttiksenä XP.

http://koti.welho.com/jhepokan/flightsim/msvcr80.dll

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä siihen sitten auttaa? Olen buutannut simun monia kertoja, ja koko ajan tulee sama ongelma.  :thmbdn:

Koneen uudelleenkäynistys yleensä auttaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten nimen saa näkyville tonne ivao.fi sivun etusivulla oleviin lentotietoihin?

Ne päivittyvät automaattisesti kun olet lentämässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kai tänne. mutta tulkoon nytte. Eli kun olen menossa ivao.org kautta omia tietoja katsomassa ja se ivao ei päästä sisään vaikka id ja website salasana on oikeat.

Mitä tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikohan IVAO:n verkossa eilen(tai no tänään aamulla) jotain häikkää? Torontoon lentäessäni loppumatkasta ei servinfo näyttänyt kenenkään olevan online IVAO:n puolella. Vatsim kyllä näytti toimivan.

Flightplanissani luki että "Flightplan closed 00:57", vaikka olin perillä vasta joskus aamuviideltä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikohan IVAO:n verkossa eilen(tai no tänään aamulla) jotain häikkää? Torontoon lentäessäni loppumatkasta ei servinfo näyttänyt kenenkään olevan online IVAO:n puolella. Vatsim kyllä näytti toimivan.

Flightplanissani luki että "Flightplan closed 00:57", vaikka olin perillä vasta joskus aamuviideltä...

Tiedote IVAOn foorumilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä on kysytty jo monta kertaa ja varmaan vastattukkin monta kertaa, mutta laiskuus iski eli miksi reunan pehmennykset putoavat ja tulee kauheeta sahalaitaa, kun käynnistää IVAP ohjelman?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa tässä yritettyä saada IVAP pyörimään läppärillä, mutta Tälläistä virheilmoitusta pukkaa :thmbdn:  :

[ attachment removed / expired ]

Kumpaanki koneeseen on asennettu FSX SDK ja sen kaikki SP:t

Ja tässä vielä nuo IVAPin asetukset:

Elikkäs apua kaipailtaisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äkkiseltään katsottuna niin näyttää nyt siltä, että sulla on eri IP noissa molemmissa. Siis läppärissäsi ei ole näköjään tuota simukoneen IP:tä. Elikkä kun läppärisi on se joka pyörittää IvApia (slave), niin sinne myös master koneen IP. Se nyt ensimmäisenä osuu silmään tosta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis läppärissähän on tuon Simukoneen IP. Ja tuo simukoneen (Master) IVAP näyttä tuota IPtä vaikka ei olisi nettiyhtettäkään.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... Minulla oli kyllä aikanaan kun tuota käytin niin sama IP molemmissa... Täytyypä tutkia asiaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, siis tossahan on master-koneessa ip-kenttä pois käytöstä eli ihan oikein se on. Ja muutenkin toi 127.0.0.1 tarkoittaa paikallista konetta joten se on sama asia. Voi olla et jos Jasper on käyttäny FS2004:n IvAp -versiota niin on voinut toimia erilailla.

Mutta tuohon ongelmaan: Mites palomuurit, eihän ne estä yhteyksiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan master-koneen ip varmasti oikea. Jos on nettiyhteydestä riippuen TCP/IP-asetuksissa automaattinen osoitteen haku käytössä, niin ip saattaa välillä vaihtua. Itse olen laittanut kaikkiin kotiverkon koneisiin siksi kiinteät osoitteet, että helpottaa erilaisten verkon yli toimivien sovellusten säätämistä. Ja palomuurista kannattaa tosiaan tarkistaa, että tuo portti on auki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin heitti tuota ongelmaa kun yritin keväällä pyörittää IvApia läppärillä...en mene takuuseen, mutta muistelisin että FSX:n IvApiin ei ole tehty tuota ominaisuutta, joka FS9:n vastaavasta löytyy. Itse en ainakaan saanut tuota toimimaan mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta tuohon ongelmaan: Mites palomuurit, eihän ne estä yhteyksiä?

Palomuureissa pitäisi olla tuo portti 6810 auki. Master koneessa on käytössä Elisan tietoturvaohjelmisto (F-Secure) ja Slew koneessa Avast!

Onhan master-koneen ip varmasti oikea. Jos on nettiyhteydestä riippuen TCP/IP-asetuksissa automaattinen osoitteen haku käytössä, niin ip saattaa välillä vaihtua. Itse olen laittanut kaikkiin kotiverkon koneisiin siksi kiinteät osoitteet, että helpottaa erilaisten verkon yli toimivien sovellusten säätämistä. Ja palomuurista kannattaa tosiaan tarkistaa, että tuo portti on auki.

Juu meilläkin on kiinteät osoitteet käytössä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IVAO:oon kirjautuessa seuraava ongelma:

Kirjaudun IVAO:oon laittamalla salasanan ja id:n jonka jälkeen painan Login. Sivulle päivittyy tervetuloa teksti, jonka taas jälkeen sivu päivittyy ja joudun takaisin Login sivulle takaisin, eli lähtö tilanteeseen.

Mitäs olisi tehtävänä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään