Guest kapteeni.kapanen

IVAO ongelmia.

235 viestiä aiheessa

jep. piti tehdä uudet, mutta nyt kuitenkin toimii piti vaan käynnistää simu uusiks:D

Jaaha. No saanko laittaa poistoon nuo "uudet" tunnukset?  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaaha. No saanko laittaa poistoon nuo "uudet" tunnukset?  :)

`siis minä tarvitsin uudet tunnukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

`siis minä tarvitsin uudet tunnukset.

Hmm...olisi kannattanut vielä kuitenkin tarkistaa, että toimiiko ne vanhat tunnukset, ennen kuin alkaa tekemään uusia tunnuksia, sillä ei ne tunnukset niin vain pitäisi lakata toimimasta. Jonkin tilapäinenhäiriö vain on voinut ilmetä joko IVAO:n puolella tai sitten on vaan sattunut joku huolimattamuus- tms. virhe, joka aiheutti ettet päässyt tunnareillasi sisään.  ???

Mutta hyvä, että nyt edes jotenkin toimii.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos kenelläkään mitään käryä kun ei Ivap toimi enää FS2004:llä Windows 7 64bit Premiumissa? Aiempi käyttis oli Vista 64Bit missä Ivap toimi kuin junan vessa. Ivap toimii noin 5 sekuntia jonka jälkeen ilmoittaa että yhteys on menetetty? Palomuurissa on Ivap:ia varten poikkeukset ok.

FSX:ssä toimii Ivap ihan ok, eli ongelma koskee vain tuota FS2004:ää.

Ivaon foorumeilla ei hirveästi ollut ongelmia tuon uusimman wintoosan kanssa. Ivapin uudelleenasennustakin 2004:ään on kokeiltu  :(

Edittiä: Eipä ole Win7 vielä tuettujen käyttöjärjestelmien listalla IVAO.n mukaan  :( :(

Vinkkien mukaan FS2004:sen uudelleenasennus saattaisi auttaa joten kokeilen sitä nyt  :-\

EDITTIÄ: Koko FS2004:sen uudelleenasennuksella homma korjaantui  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on pari ongelmaa liittyen IvAp-ohjelmistoon.

1) Kun olen avannut simulaattorin ja sen jälkeen IvAp:n, kaikki näyttää toimivan oikein mainiosti. Kun yritän painella IvAp:n nappeja, simulaattori pienentyy välittömästi ja IvAp jää työpöydälle, jonka jälkeen IvAp:tä pystyy käyttämään normaalisti. Olen kuitenkin saanut jonkinlaisen käsityksen, että IvAp on tarkoitettu itse simulaattorissa käytettäväksi, eikä aina hypätä ärsyttävästi työpöydälle tekemään toimenpiteet. Onko tämä kuinka yleinen ongelma tai ongelma ylipäätään?

2) IvAp:ssä ei ole minkäänlaista sulkemisnappulaa kuten tutuksi tullut punainen rasti oikeassa yläkulmassa. IvAp:tä ei näy tehtäväpalkissa, joten sieltä käsin ohjelman sulkeminen ei ole mahdollista. Olen löytänyt ainoan ratkaisun tähän, joka on: Ctrl+Alt+Del + "Tehtävänhallinta" + "lopeta prosessi". Onko IvAp tarkoitus sulkea joka ikinen kerta tuon saman pitkän ja ärsyttävän kaavan kautta?

Olen lukenut IvAp:n manuaalia, mutta siinä en ainakaan itse havainnut mitään muuta kuin että heillä toimii kaikki oikein mainiosti. FSNordicin uutena jäsenenä toivon saavani asiallisia vastauksia ja olen kuitenkin vieraana täällä jo melkein vuoden päivät liikkunut, niin tiedän, että täällä jos missä voi huomata aivan käsittämättömän asiallista keskustelua, niin englanniksi, ruotsiksi kuin suomeksi.

Kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Asentaessa IvAppia asennusohjelma kysyy käytätkö simua Windowed(Ikkuna)- vai Full Screen(koko näyttö)-modessa. Luultavasti olet valinnut tuon Windowedin ja sitten lennätkin Full Screenissä jolloin ei toimi? Minulla taitaa olla toisin päin eli olen valinnut Full Screenin mutta nykyään lennänkin oheisohjelmista johtuen (vasFMC lähinnä) Windowedissa.

2. FSX:ssä (ja luultavasti 9ssäkin) ylävalikosta löytyy Addons-IvAp-Hide/Show ja Stop. Minä valitsen aina Hide (jos suljen ylipäänsä ollenkaan, sulkeutuu simun sulkeutuessa), koska ainakin joskus Show on kaatanut koko simun. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Asentaessa IvAppia asennusohjelma kysyy käytätkö simua Windowed(Ikkuna)- vai Full Screen(koko näyttö)-modessa. Luultavasti olet valinnut tuon Windowedin ja sitten lennätkin Full Screenissä jolloin ei toimi? Minulla taitaa olla toisin päin eli olen valinnut Full Screenin mutta nykyään lennänkin oheisohjelmista johtuen (vasFMC lähinnä) Windowedissa.

2. FSX:ssä (ja luultavasti 9ssäkin) ylävalikosta löytyy Addons-IvAp-Hide/Show ja Stop. Minä valitsen aina Hide (jos suljen ylipäänsä ollenkaan, sulkeutuu simun sulkeutuessa), koska ainakin joskus Show on kaatanut koko simun. :-\

Asensin IvAp:n täysin uudelleen ja vuoren varmasti laitoin Full Screen moden. Tämä ei vaikuttanut mitenkään tilanteeseen ja ongelma on hyvin kiusallinen.

FSX:n ylävalikkoon ei missään vaiheessa ole ilmestynyt Addons-välilehti, mutta IvAp:n näytä/piilota -pikanäppäimillä Ctrl+F9 IvAp:n saa pois näkyvistä. Nyt ongelma on vain, ettei ohjelma suostu toimimaan FSX:n sisällä.

Kun sisällä simulaattorissa piilotin IvAp:n, kaikki oli normaalia. Kun taas halusin tuoda sen takaisin esiin, simulaattori jälleen pieneni ja IvAp tuli esille työpöydässä! Yrittäessäni avata simulaattorin takaisin, havaitsi Windows vakavan errorin ja simulaattori kaatui.

Tilanne on kaikin puolin hyvin kiusallinen, nyt kun ensimmäisen IVAO-lennon lentämisen nälkä olisi kovimmillaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loin tuossa tunnukset, mutta kun yritän ladata noita ohjelmia software-sivulta tulee ilmoitus, että ID/salasana ei kelpaa. Tunnukset toimivat kyllä jos yritän vaikkapa muuttaa tietojani.

Help!

(ID:360441, siltä varalta että sitä kaivataan)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen newbie näissä hommissa, joten saisko alusta asti vinkkiä miten päästä mukaan IVAO:on lentämään.

Rekisteröitynyt olen, mutta kun avaan pelin niin mitäs sitten?

Pitäiskö Multiplayerista löytyä IVAO:n servereitä?

Miten saan laitettua sitten koneen vaikka Helsinki-vantaan kentän portille?

Flight planin kun tekee ja painaa OK niin kone menee suoraan kiitoradalle.

Pitääkö minun itse tehdä flight plan vai voinko ladata niitä jostain?

Edit: MTL hommelin asensin ja IVAP (vai mikä se nyt oli) ja sen olen pelissä saanut onlineen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut sitä website Passwordia?

Voi tokkeensa, ei vaan kelpaa sivustolle  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Loin tuossa tunnukset, mutta kun yritän ladata noita ohjelmia software-sivulta tulee ilmoitus, että ID/salasana ei kelpaa. Tunnukset toimivat kyllä jos yritän vaikkapa muuttaa tietojani.

Help!

Hmm...ei ainakaan tuolla ID:llä löydy mitään tunnuksia, eikä myöskään sinun nimelläsi. Liekkö joku pissinyt rekisteröinnissä vai mikälie, pitää selvittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm...ei ainakaan tuolla ID:llä löydy mitään tunnuksia, eikä myöskään sinun nimelläsi. Liekkö joku pissinyt rekisteröinnissä vai mikälie, pitää selvittää.

Siellä voi olla jotakin aiempia yrityksiä, jos vaan on valtaa niin poista kaikki ja ilmoita niin kokeilen sitten liittyä uudestaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä voi olla jotakin aiempia yrityksiä, jos vaan on valtaa niin poista kaikki ja ilmoita niin kokeilen sitten liittyä uudestaan

kai liityt ivao.aero?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Missäs muualla voisi liittyä? eli vastaus on kyllä

Onhan tuolla tuo ivao.org:kin, joka tahtoo vähäsen sotkea. Eli tsekkaa myös sekin, että "oikeaan" ivaoon teit nuo tunnarit. Eli ivao.aero on se oikea.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuolla tuo ivao.org:kin, joka tahtoo vähäsen sotkea. Eli tsekkaa myös sekin, että "oikeaan" ivaoon teit nuo tunnarit. Eli ivao.aero on se oikea.

Yhtäkkiä en olekkaan enää varma. kokeilin tonne .aeroon, mutta eipä onnistunu, valittaa vain, että: "Some error(s) have occurred:

Sorry, you could not be added, contact IVAO by E-mail"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yhtäkkiä en olekkaan enää varma. kokeilin tonne .aeroon, mutta eipä onnistunu, valittaa vain, että: "Some error(s) have occurred:

Sorry, you could not be added, contact IVAO by E-mail"

Jooh, no jos tuo accountin teko ei rupea onnistumaan, niin suosittelen laittamaan sähköpostia osoitteeseen members(ät)ivao.aero ja kertoa ongelmansa. Itselle ei ainakaan tähän hätään tule mieleen, mitä voisi muuta tehdä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen newbie näissä hommissa, joten saisko alusta asti vinkkiä miten päästä mukaan IVAO:on lentämään.

Rekisteröitynyt olen, mutta kun avaan pelin niin mitäs sitten?

Pitäiskö Multiplayerista löytyä IVAO:n servereitä?

Miten saan laitettua sitten koneen vaikka Helsinki-vantaan kentän portille?

Flight planin kun tekee ja painaa OK niin kone menee suoraan kiitoradalle.

Pitääkö minun itse tehdä flight plan vai voinko ladata niitä jostain?

Edit: MTL hommelin asensin ja IVAP (vai mikä se nyt oli) ja sen olen pelissä saanut onlineen.

Ei mitään vinkkiä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mitään vinkkiä?

Millasta lentoo meinaat alkaa lentää, laskukierrosta vai atlantin ylitystä? Mä voin kyl auttaa ton plaanin kaa (nimim. hyviä neuvoja saanut  ;D).

Ja simus lähtöportille pääsee kun valitsee siinä kohtaa kun valitset kenttää nii valitset sieltä alhaalta valikosta jonkun portin. Plaani ei tähän vaikuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millasta lentoo meinaat alkaa lentää, laskukierrosta vai atlantin ylitystä? Mä voin kyl auttaa ton plaanin kaa (nimim. hyviä neuvoja saanut  ;D).

Ja simus lähtöportille pääsee kun valitsee siinä kohtaa kun valitset kenttää nii valitset sieltä alhaalta valikosta jonkun portin. Plaani ei tähän vaikuta.

Tarkoitus lentää EFHK:lta suomen muille kentille ja muutenkin "lähelle"....ei jaksa montaa tuntia istua kun autopilot hoitaa hommia ;)

Jos alkais osaamaan niin sitten kiinnostaisi noi virtuaali lentoyhtiön hommat.

Kun laitan IVAP:n onlineen ja menen EFHK kentälle, niin pitäisikö sitten näkyä muiden koneita?

Entä näenkö jostain, että millä kentällä on "paljon" porukkaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitus lentää EFHK:lta suomen muille kentille ja muutenkin "lähelle"....ei jaksa montaa tuntia istua kun autopilot hoitaa hommia ;)

Jos alkais osaamaan niin sitten kiinnostaisi noi virtuaali lentoyhtiön hommat.

Kun laitan IVAP:n onlineen ja menen EFHK kentälle, niin pitäisikö sitten näkyä muiden koneita?

Entä näenkö jostain, että millä kentällä on "paljon" porukkaa?

Ivae:lla näkee lennonjohdon ja lentäjien tilanteen ympäri maailmaa. Löytyy ivaon download-osiosta.

Ja jos VA-toiminta kiinnostaa, liity meiän VA:han!  ;) http://virtualflyeurope.webs.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En jälleen halua lytätä hyvää aloittelijan innokkuutta kasaan, mutta millaiset lentotaidot löytyy ennestään? Jos ei ole ennen tulevaa Ivao-lentoa tullut lennettyä, saattaa vfr ja laskukierros olla hyvä lähtöruutu tähän harrastukseen. Parviaisen Jerome pitää myös varsin hyödyllistä lentokoulua, vaikkapa yksityisviestillä saat häneltä lisätietoja. Sen koulutuksen jälkeen on hyvä aloittaa verkkolentämisen jännittävässä mutta arvaamattomassa maailmassa ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Help!

Moi,

Kuulostaa tutulta, itselläni kävi myös näin kun ivaoon rekisteröidyin. Syynä tähän oli silloin, että olin rekisteröitynyt ivao.org sivuston kautta, vaikka ainoa toimiva (?) rekisteröitymiseen taitaa olla tuo ivao.aero ..

Btw, miksi kaksi samanlaista sivustoa -eikö tuon .orgin voisi sulkea aloittelijoita hämäämästä? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä oli immeisesti muutama vuosi takaperin tullut välirikkö erään "tekijätiimin" jäsenen ja muun tiimin välillä. Ja tämä irtautunut loi tuollaisen "hämy"-sivuston. Eli se ei ole itse IVAOn organisaation "vika".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään