Guest MikaelT

IVAO: Lennonjohtoa Rovaniemelle!

15 viestiä aiheessa

My name is Yoeri Lebon and I’m Flight Operations Director of the SN Virtual Airlines Group.

On Sunday, 21st December 2008 we organize an event that will depart from your country, EFRO Rovaniemi to our home town Brussels EBBR.

This will start at 18h30 UTC (19u30 local Brussels time).

 

For now we have over 30 participants and still growing.

 

I would like to ask is it is possible to provide us ATC for this event, id possible a station on the airport and center.

 

Eli mahdollisimman kattava lennonjohto heille! Ground/delivery välttämätön!

 

Samoiten tänään on saapumassa toinenkin ryhmälento:

 

My name is Kees Aarts, i'm the asst.trainer at V-Bird VA.

Each year around Christmas we fly to Rovaniemi, this year we are planning this event at December 21 (19:00Z).

It would be nice if your division can arrange ATC at EFRO.

 

Lähtevät joko Amsterdamista tai Kööpenhaminasta, saapumisaika ei ole minulle vielä selvillä, mutta jossakin 23lmt voidaan heitä alkaa odottaa.

 

Lisäksi huomiseksi ja tiistaiksi tarvitaan myös johtoa Rovaniemelle:

 

My name is Juraj Burican and I am director assistant of TatraWings, slovak virtual airlines. I want to ask you for help. TatraWings arranges Xmas event, something like Flyin ´ to pick up Santa Claus and bring him to Slovakia. We will takeoff from Kosice (LZKZ) on monday 22nd december 2008 at 1800 ZULU and should arrive to Rovaniemi (EFRO) in about 2 hours. Next day, 23rd december we will fly back from Rovaniemi to Slovakia. We want to take off the same time, at 1800 ZULU. I wanna ask you for cooperation, if it is possible to render ATC coverage for these 2 days in Finland. Thank you for your help, will wait for your answer.

 

Eli huomenna saapuu Slovakiasta lentäjiä, jotka lähtevät tiistaina takaisin.

 

Käytetään samoja proseduureja kuten jouluflaikkarissa. Tarkoitus on tarjota lentäjille hyvää lennonjohtopalvelua, sillä sitä he odottavat saavansa! Buukkailkaa positioita ja tulkaa johtamaan. Vähintäänkin gnd-twr-app-efps -ketju olisi tarkoitus saada kasaan, toivottavasti ei ilmoitus tullut liian myöhään. 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä siellä roviskolla pahimpina ruuhka-aikoina on perustettu rullauslennonjohto...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve taas

 

Tänä iltana on siis tulossa jälleen jonkinmoista ruuhkaa, sillä noiden slovakialaisten lisäksi on tulossa Englannista jokunen ryhmälento. Slovakialaiset ovat täällä siinä 22-23 maissa jolloin brititkin rupeavat saapuilemaan. Johtoa siis tarvitaan taas noinkin suurelle liikennemäräälle. Toistaiseksi torni on jo varattu.

 

Lisätietoa englantilaisten lennosta: http://ivao.co.uk/events/index.php?page=details&id=112

 

Eilisilta meni sujuvasti, kiitokset viitseliäille johtajille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voe tokkiisa taas ..  ~70 lentoa tulossa.

 

Tulkaa johtamaan ihmeessä muutkin, efhk:ta pystyyn jne.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hihi. Oli hauska ilta. Tuli lennettyä EFHK-EFRO-EFIV-EFRO-(EFHK). Ekalla legillä tuli pyydettyä kahteen kertaan SRA-lähestymistä aluksi kiitotielle 03 ja sitten 21:lle. Lopulta jouduttiin tyytymään ILS Z:n ja siitähän vedettiin kostoksi kynnyksellä ylösveto. :laugh: EFRO-EFIV legillä tuli ajettua RNAVi kiitotielle 22, vaikka MCDU:ssa oli vielä NDB 04:lle OLAXU:lla. ;D EFIV-EFRO legillä tuli taas evoiltua laskuprofiili, niin että tultiin lopulta FPA:lla kokonaan alas pinnoilta (VNAV olisi halunnut ASKUS:lla koneen olevan 4550ft. Korjaantui vasta holdissa...  ::)) Saatiinhan siellä sitten ajaa parit kierrokset. Loppuosalla käsi meinasi käydä taas jo toisen kerran TO/GA napilla, mutta vilkaisu MFD:n riitti: ei tällä kertaa. Päätettiin säästää Samia ja Arttua vähäsen. Lopuksi legillä kohti Helsinkiä failasi ykkösmotti kaksi solmua ennen V1:stä. Siinä taisi tulla koko legin suurin vaaratilanne, kun sain koneen, aluksi kauhean nykäisyn jälkeen, suoraksi ja 20 solmun rullausnopeuteen, tuli takaa ilman laskeutumislupaa Singapore airlinesin B744:n. Onneksi se sai jarutettua ennen kolaria. :) Näin rullailtiin takaisin ständille yksi ja jätettiin kone odottamaan huoltoa. :'(

 

Holdin viimeinen käännös menossa. Saatiin juuri aikaisemmin selvitys holdista ulos ja spupapin taajuudelle. ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tältä näyttää empun engine total fail

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi kuva tutkan puolelta. Näköjään yksi emergencykin päässyt kuvaan.  :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja lopussa kiitos seisoo:

 

Hallo Mikael, your ATC service in Finland was excellent. There have been flying about 60 planes almost in the same time and I think nobody of pilots felt it, separation and everything was perfect. So I only want to say thank you very much for all the pilots of TatraWings. And I think, we will fly to your country more frequently. So, once more, thank you very much and Merry Christmas.

 

Best Regards, Juraj Burican

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään