Toni Heikkinen

Kajaanin lentokentän valmistelua

21 viestiä aiheessa

Valmistelin taas tätä Kajaanin lentokenttää.

Tältä se voisi näyttää simussa.

[ attachment removed / expired ]

Olisiko joku valmis tekeemään tämä loppuun. Eli muuttamaa .BGL muotoon ja tekemään ne muut toimen piteet mitä tässä tarvitaan. Minulla ei ole tarvittavia ohjelmia siihen että pystyisi tekemään sen loppuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti ei nyt ehdi auttamaan, eikä ole koneessa mitään Flight Simulator työkalujakaan. Hienostihan homma sujuu sinultakin. Sitkeästi vaan puurrat vaihe vaiheelta eteenpäin niin hyvä tulee. Käytännön vinkkejä ja linkkejä on siellä aiemmassa keskustelussa - Kajaanin Lentokenttä EFKI.

Jos urakka tuntuu ylivoimaiselta, yksi vaihtoehto on siirtää malli Google 3D Mallinnusvarastoon josta sen voi ottaa jatkokäsittelyyn kuka haluaa. SketchUpillahan tämä on tehty? Uudessa SketchUp versio 7:ssa on aiempaa fiksumpi 3D Warehouse vientitoiminto. Kannattaa tutustua. Katsauksessa SketchUp 7 [* Makarios K blogi].

Kun malli on Googlen Mallinnusvarastossa ja tietokoneeseen on asennettu Google Earth plug-in, kohdetta pääsee tutkimaan nettiselaimella Monster Milktruckin tai Mini Flight Simin kaltaisilla sovelluksilla. Suomen satelliittikuvat ovat vielä kovin karkeita mutta kyllä ne tekniikan testaamiseen riittävät. Tarkempia kuvia odotellessa...

Tässä taas kiritykseksi omia sormiharjoituksia naapurikentältä. :)

kuopio_lentoasema4_sketchup.jpg

xp9_efku_fix_10.jpg

xp9_efku_fix_9b.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä nyt saadaan kuopioon uusi torni hienolta näyttää :thmbup:

Tattis. Niin kyseessä on henkilökohtainen testiprojekti X-Planelle. Julkaisua ei ole luvassa, ainakaan lähitulevaisuudessa. Jos Jari tai joku muu haluaa näitä minun malleja EFKU FSX-version päivitystä varten, eiköhän se järjesty.

Kuvien tarkoitus on innostaa teitä muita harrastajia tarttumaan kiinni työkaluihin ja tutustumaan lisäosien tekemiseen. Että saataisiin uutta verta sceneen. Tämä on oikeasti helppoa ja hauskaa puuhaa. Minä aloitin tämä hommat 15 vuotta sitten ja senaikaisiin välineisiin verrattuna tulosta syntyy nyt nopeasti ja pienellä vaivalla. Netistä löytyy vinkkejä ja apua aina ja työvälineet ovat todella helppokäyttöisiä. Aloituskynnys on matalammalla, kuin koskaan ennen eli rohkeasti vaan mukaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä ohjelmalla kannattais alotella?

GMax, Itse käytän Abacus Scenery Apprenticea, se on helpompi kuin tuo Gmax, mutta on vaan maksullinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän hinta luokkaa tuo Abacus scenery on? Kiinnostais myös tehä koneille paintteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitähän hinta luokkaa tuo Abacus scenery on? Kiinnostais myös tehä koneille paintteja.

Sillon kun itse ostin sen noin 5 vuotta sitten, se maksoi 29.90 dollaria. Huomaa, se on FS2002 Prolle, että se täytyy olla asennettuna.

Itse teen maisemat siten sillä, että on FS2002 Pro vaan olemassa sille ohjelmalle, mutta rakennukset olen sitten sijoitellut FS9:lle ja FSX:lle sillä maisemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko ottaa asia esille, sillä viimeisimmästä viestistä on jo miltei kaksi vuotta, ja EFKI vieläkin rakennusvaiheessa ;)

Eli onko kukaan vuoden 2008 jälkeen ollut Kajaanin lentokentän kimpussa? Itseäni piristäisi kummasti lentää VFinnairin reittilentoja Kajaaniin jos olisi vähänkään parempi asemarakennus tarjolla kuin FS:n defu-laatikko. Maisemoinnista täysin tietämättömänä olettaisin, että ei ole enää kummoinen homma viedä työtä loppuun :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipähän täällä muut taida tehdäkkään kun mitä sitä. Tällä hetkellä ei ole tarvittavia ohjelmia, eikä aikaakaan. Miellellään antasin sen jollekki muulle, joka jaksaisi jatkaa sitä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokin tuossa parkkipaikan puoleisessa seinässä mättää.. Tuntuu puuttuvan kokonaan muutama ovi ja syvänne. Voin lähipäivinä laittaa kuvaa tästä (kunhan kameran keksin jostakin)..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvän näköinen kenttä tuo Kajaani ja aivan loistava juttu tämä keskeneräisen kentän jatkojalostus. Toivottavasti Ilari saa projektista otteen ja ehkä mahdollisia apuja valokuvien muodossa tms.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve.  :)

Edelleen kaivattaisi apuja tähän projektiin.

Elikkä homman nimi on se että tämähän pitäisi saada simulaattoriin (fs2004). Itsellä ei riitä taidot siihen eikä ole tarvittavia ohjelmiakaan. Eihän tämä ole mitenkään hieno rakennelma, mutta olisi niin hienoa saada oma "kotikenttä" simulaattorin hieman realistisemman näkösenä.

Kiitokset jo etukäteen jos joku kehtaa vaivautua auttamaan tässä.  t. Toni H  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään