Guest churche

Venezuelassa matkustajakone kateissa.

38 viestiä aiheessa

 

7000 ft/min tuntuu isolta, saattoi olla muutakin vikaa kuin moottorien sammuminen. Eikä ilmeisesti MD:ssä ole Ram Air Turbinea tai vastaavaa laitetta hydraulipaineiden/ohjauskyvyn ylläpitoa varten? Tämä siis kysymysmerkillä?

 

Kasikymppinen ei tarvitse hydraulipainetta ohjaamiseen, vaijeripeli+ohjaustäpit ohjainpinnoissa. Painetta saa kyllä sähköpumpulla.

Håkan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No huhhuh, tasan kahden viikon sisällä VIISI :o lento-onnettomuutta ja kuolleita niissä neljättä sataa! Todella synkkiä tilastoja...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttää muuten siltä, että yhtiön virallinen nimi on nykyisin West, nimenmuutos lienee tapahtunut vasta äskettäin.

 

Vaikkei tämä mitenkään tärkeätä olekaan, niin ainakin näkyvät käyttävän West-nimeä markkinointinimenä.

 

Kotisivujen osassa "Quienes somos" eli kai "keitä me olemme" kerrotaan, että West Caribbean Airways S.A. (lyhennettynä WCA) perustettiin 1998.

FAQ-osassa on kysymys: Miksi yhtiön nimi on englanninkielinen? Vastaus menee jotenkin niin, että ne Karibianmeren saaret, joilla yhtiö perustettiin, ovat englanninkielisiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minäkin taidan ruveta pistämään linkkejä pornosivuille aina kun joku jotakin kysyy ja sanoa, että tuolta saattaa löytyä :P

 

Ei kannata. Modet poistaa kyseenalaiset linkit ;)

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällainen melko tuore uutinen löytyi Aviation Safety Networksista:

 

02 JUL 2005 West Caribbean Airways temporarily suspends operations

The Colombian airline West Caribbean Airways temporarily suspended its operations after Colombian authorities grounded the MD-80 fleet of the airline reportedly because of non-compliance with an airworthiness directive. The AD ordered the operator to install fire retarding insulation material. (Diario la Republica)

 

Todennäköisesti tällä asialla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä nyt tapahtuneen onnettomuuden kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinkö omiani vai oliko YLE1:n 20:30 uutislähetyksen still-kuvassa SAS:n MD-82 ??  :P

 

Ilmeisesti ei YLE jaksanut kaivaa tuota oikeaa America West kuvaa... ja nyt vilahti Continentalin kuva  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näinkö omiani vai oliko YLE1:n 20:30 uutislähetyksen still-kuvassa SAS:n MD-82 ??  :P

 

Joo, niin oli. Pyrstön SAS-tekstiä oli hieman sutattu, mutta aika amatöörimainen viritys oli. Eikä siinä ollut edes mitään "arkistokuvaa"-tekstiä tms.

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska kone oli täynnä ranskalaisia, Ranskan viranomaisen sivuilla on kuvat tämän WCA:n koneen oranssisista laatikoista.

 

Näyttävät menneen varsin pahaan kuntoon. Kuka osaa ranskaa niin paljon, että kertoisi, sanotaanko tekstissä, että tiedot CVR:stä ja FDR:stä saadaan purettua vai eikö saada?

 

http://www.bea-fr.org/francais/actualite/actu.htm   ja oikeassa laidassa klikataan "Communique du 26/08/2005" , eli siis tiedote tältä päivältä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Babelfish näyttää osaavan:

 

The investigators of the BEA had recently access to the recorders of edge, they could note that those had been damaged in the accident but that the protected part, that which contains information, appeared in good condition. It is thus allowed to have a reasonable hope that, if data are recorded, they will be recoverable. Documentation relative to these recorders was requested from the airline company.

 

Hyvältä siis vaikuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molempien moottoreiden " sammuminen".

 

MD-80 koneessa on tyypistä riippuen kolmesta viiteen pa-säiliötä

Oikea tai vasen säiliö voi syöttää oikeaa tai vasenta moottoria ristisyöttö-

järjestelmän kautta. Kaikki säiliöiden pa-pumput ovat sähkökäyttöisiä (115VAC).

Ko. järjestelmä varmistaa, että polttoainetta on saatavissa moottoreille kaikissa

olosuhteissa niinkauan kun koneessa riittää sähkötehoa. (Moottorit käyvät)

Kun molemmat moottorit sammuvat miltei samanaikaisesti saattaa kyseessä

olla selvä polttoaineen puute. 

Moottorikäyttöisiltä hydraulipumpuilta syötettävää hydraulitehoa ei tarvita normaalisti

lennon aikana . 

     

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään