Guest teve

Olen ääliö - ilmauluissa

14 viestiä aiheessa

OK, Teamspeakia en saa toimimaan, kun en tiedä oikeaa serverin osoitetta? Server address-kohtaan pitäisi laittaa jotakin, please mitä? oma id-osoite vai mitä? Voisi kuunnella mitä muut puhuvat.

Okey, päivitin tai oikeastaan kokosin itselleni uuden pöytäkoneen vain tätä "ilmailua" varten. Lyhyesti: Ostin vahingossa Microsoft Flight Simulator X Acceleration (myynnissä),

ja en saanut toimimaan kun vaatikin aluksi Flight Simulator X:n, niinpä ostin myös sen. Oon tälläinen tavallinen pässi, joka osaisi lentää, mutta ei uskalla onlineen, koska englanti on todella suppea.

Olen lukenut osan näistä "Lentäjän käsikirjasta" lävitse, osan ymmärrän, osaa en, olen siis aivan aloittelija näissä toiminoissa. Tekisi mieli lähteä koittamaan näitä koulutuksia mutta ei vielä uskalla

voisi olla niin ettei lennonjohtajan pinna ei kestäisi alituista kyselyä. Nostan hattua niille, jotka ovat mukana tässä toiminassa niiden artikkeiden pohjalta mitä olen lukenut nekin väsyy joka alituiseen tyhmiin kysymyksiin, toisaalta jos on uusia ihmisiä/ideoita syntyy myös uusia ajaettelutapoja. Hitto kun joku opastaisi oikeasti kuinka lennetään, vaihe vaiheelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos haluat vain kuunnella mitä muut höpäjää, on helpointa tehdä se IvAella, jonka saa softdevin sivuilta (vasemmalta valikosta The Eye of IVAO). Asetuksiin (Settings -> General) laitetaan ensin oma ID ja salasana (salasana IVAN-verkkoon, ei "web password"!). Tämän jälkeen kartalta tai listoista valitaan lennonjohtopositio, jota halutaan kuunnella ja valitaan "Join channel" (kuva). Tämän jälkeen TeamSpeak käynnistyy automaattisesti ja yhdistää oikealle kanavalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja eihän sitä mikään pakko ole lähteä lentämään jos vaikka yhdistäytyisit IvApin kautta verkkoon ja kuuntelisit siellä...  ;)

 

Sandbagging, eli ns. tiiman kerääminen verkossa on kiellettyä. Aina verkkoon yhdistäessäsi tiimaa lähtee kerääntymään, joten siksi on tehty mahdollisuus kuunnella liikennettä TS:ssän kautta ja yhdistää kanavalle IVAE:n kautta, jolloin tiimaa ei keräänny.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sandbagging, eli ns. tiiman kerääminen verkossa on kiellettyä. Aina verkkoon yhdistäessäsi tiimaa lähtee kerääntymään, joten siksi on tehty mahdollisuus kuunnella liikennettä TS:ssän kautta ja yhdistää kanavalle IVAE:n kautta, jolloin tiimaa ei keräänny.

 

oukkei kiitoksia. Nimittäin minä luulin että se on sama täällä kuin VATSIMissä, kun siellä oli näin juuri että ei tarvitse lentää, voi vain kuunnella... Sorry, my mistake  :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kun siellä oli näin juuri että ei tarvitse lentää, voi vain kuunnella...

Onko muka? Eikös sielläkin ole tiiman kerääminen kielletty. ??? Taitaa olla, että jos et tee mitään, tulee bannia... tjms.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Oon tälläinen tavallinen pässi, joka osaisi lentää, mutta ei uskalla onlineen, koska englanti on todella suppea.

Olen lukenut osan näistä "Lentäjän käsikirjasta" lävitse, osan ymmärrän, osaa en, olen siis aivan aloittelija näissä toiminoissa. Tekisi mieli lähteä koittamaan näitä koulutuksia mutta ei vielä uskalla

 

Kuulostaa tutulta... :) Itselläkin on melkoisen huonossa jamassa tuo englannin taito. Tai ymmärtämisen kanssa on vielä parempaa, mutta kun pitäisi sitten sinne radioon huudella... ??? Kannattaa varmaan ensin aloitella ihan vaan suomen sisäisillä lennoilla, silloin voi käyttää ihan suomen kieltä. Mulla on pari ulkomaanlento kokeilua takana.. Ensimmäisen kerran ajattelin lentää Lontoosta suomeen kun ajattelin että siellä englannissahan sitä englantia puhutaan varmaan hyvin ymmärrettävästi... Huh, ei se ihan niin mennytkään... Piti jo ihan tarkkaan kuunnella että puhuuko tuo edes englantia ollenkaan...  ;D Ei ollut tuo brittienglanti ihan niin ymmärrettävää kun ajattelin.. Ja kun LJ vielä puhui hyvin nopeasti, jouduin kyllä moneen kertaan kyselemään korkeuksia ja muita juttuja.. Kiitoradalle asti viimein pääsin ja sitten LJ poistuikin paikalta, meni varmaan hermot...  :P Kotiin sieltä sitten lensinkin ihan unicom taajuudella ilman palveluita... Toisen kerran kokeilin Zurichista lähtöä. Siellä sai sentään jo vähän paremmin selvää, mutta tarkkaan piti kuunnella. Ilmaan pääsin ja sitten kaatui simu  >:( Ehkäpä seuraavilla kerroilla kokeilen ihan pohjoismaissa lentelyitä. Lienee tuon kielen ymmärtämisen kanssa varmaan helpoimmat maat... (?)

 

Onko muka? Eikös sielläkin ole tiiman kerääminen kielletty. ??? Taitaa olla, että jos et tee mitään, tulee bannia... tjms.

 

Vatsimissa voi ainakin minun muistaakseni palloilla näkymättömänä kentällä ja kuunnella radioliikennettä. Pitää vaan laittaa itsensä observeriksi ja näkymättömäksi. Silloin ei mitään keräänny... Näin muistelisin alku aikojani verkkolentämisen kanssa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vatsimissa voi kyllä lennonjohtosofiten avulla "obesrvoida" liikennettä, mutta itsessään simulla kentällä "palloilua" ei tule harrastaa. Näin lienee myös IVAOssa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vatsimissa voi kyllä lennonjohtosofiten avulla "obesrvoida" liikennettä, mutta itsessään simulla kentällä "palloilua" ei tule harrastaa. Näin lienee myös IVAOssa?

 

Näin on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vatsimissa voi kyllä lennonjohtosofiten avulla "obesrvoida" liikennettä, mutta itsessään simulla kentällä "palloilua" ei tule harrastaa. Näin lienee myös IVAOssa?

 

Mitekä minä kyllä muistelen että FSInnistä löytyi sellainen rastiruutuun kohta jossa saa itsensä näkymättömäksi, eikä näin häiritse muita. Ei minulla ainakaan siitä tunteja kertynyt kun kone oli malmilla parkissa ja katselin Vantaalla rullalevia koneita. Cessnan radioon vaan haluttuja taajuuksia ruuvaili. Vai olenkohan nyt käsittänyt jotain ihan väärin... Tuossa vielä kuva niistä asetuksista... http://www.vacc.fi/tutorials/software/fsinn/FS2004_asennus_3b.jpg Eli Observer ja Stealth

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi offtopic, mutta kuinkahan tarkasti tuota "idlaamiskieltoa" valvotaan? Kummankin verkon politiikka kiinnostaa. Nimittäin minun mielestäni olisi varsin järkevää, esimerkiksi jos on lähdössä lentämään, yhdistää verkkoon ja idlata platalla vaikka puolisen tuntia, jos joku huomaisi liikenteen ja tulisi a) johtamaan, b) mukaan lentämään. Muistaakseni Vatsim:ssä raja oli puoli tuntia, että ainakin sen ajan saa virallisesti olla tekemättä mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi offtopic, mutta kuinkahan tarkasti tuota "idlaamiskieltoa" valvotaan? Kummankin verkon politiikka kiinnostaa. Nimittäin minun mielestäni olisi varsin järkevää, esimerkiksi jos on lähdössä lentämään, yhdistää verkkoon ja idlata platalla vaikka puolisen tuntia, jos joku huomaisi liikenteen ja tulisi a) johtamaan, b) mukaan lentämään. Muistaakseni Vatsim:ssä raja oli puoli tuntia, että ainakin sen ajan saa virallisesti olla tekemättä mitään.

IVAOssa jos on tarpeeksi kauan platalla paikallaan napsahtaa sellainen rangaistus, että sen päivän tunnit jäävät saamatta. Ajasta ei varmaa tietoa, varmaankin luokkaa 30-45min.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vatsimissa sopii kyllä tulla asematasolle observoimaan - myös suorittamaan rullausharjoituksia!

 

Ongelmia tulee korkeintaan siitä että jättää yhteyden pitkäksi aikaa valvomattomana auki, ilman lennonjohtajan läsnäoloa - tällöin supervisor voi yhteyden katkaista - mutta yksittäisestä möhläyksestä tuskin mitään rangaistuksia seuraa.

 

On suotavaa että käydään observoimassa toimintaa ennen varsinaista lentotoimintaa!

 

On vähintäänkinkin kohteliasta on ilmoittaa aikeistaan radiossa jos ei aio lentää - supervisor ei puutu lennonjohdon alaisuudessa olevaan koneeseen, ellei lennonjohtaja sitä erikseen vaadi!

 

En näe tässä minkäänlaista ongelmaa - mukaan vaan!

 

Miika

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmoitus tosiaan on kyll kivä. (Nimim. monta kertaa huudellut koneelle joka seisoo asematasolle, että idlataanko sitä vielä pitkään vai saadaanko se plaani sisään ja lähetään liikeelle...) ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään