Jani Nissi

Koneet laskeutuu tänään kiitorata 33:lle? (EFHK)

14 viestiä aiheessa

moi! laskeutuuko suurin osa koneista tänään 33:lle tuuli olosuhteiden takia?? näin tässä tänään, kun bussit ja atikat lentilivät talomme yli oikealta vasemalle, kun normaalisti ne menee laskuun kiitorata 15:lle vasemmalta oikealle (huono selitys ;D) toivottavasti ymmärsitte! ;) kysyin täältä, kun skanneri ei toimi, niin en voi kuunnella Atis:ta. :P eli kiitorata 15:ta mennään talomme oikealta puolelta! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHK:n saapuvan liikenteen ATIS-tiedotuksen voi kuunnella puhelimellakin numerosta (09) 8277 3317: "... expect ILS approach, arrival runway 22R ..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Napolista tullessa simun Real Weather pisti minut ainakin 33:lle, ja ihmettelinkin että mitä ihmettä nyt on käynyt. Varmaan eka kerta kun olen tuonne IFR päässyt laskeutumaan.. Soitettuani HK:n ATIS Arrivaliin kertoivat että 22R on oikeasti käytössä.

Harri mainitsikin jo Helsinki- Vantaan ATIS Arrival-tiedotuksen, samaan voin varmaan laittaa tuon ATIS Departurenkin:

(09) 8277 3376

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Napolista tullessa simun Real Weather pisti minut ainakin 33:lle, ja ihmettelinkin että mitä ihmettä nyt on käynyt. Varmaan eka kerta kun olen tuonne IFR päässyt laskeutumaan.. Soitettuani HK:n ATIS Arrivaliin kertoivat että 22R on oikeasti käytössä.

Minut ohjasi Rhodokselta tullessa 22R:lle  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo ATIS puhelin ilmainen?

Saman maksaa kuin mihin tahansa muuhun ko teleliikennealueella olevaan tavalliseen lankanumeroon soittaminen.

-Tero-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään noin kello 16:30  ATIS-täti lupaili VOR/DME 33:sta laskeville.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jeap, visuaalilla ilmeisesti tulevat 33:lle.. 8)

mä tiesin! ;D sitten, kun saan kameran niin ei tarvitse lähteä hookoolle asti, kun koneet menee suoraan tästä talon yli! 8) makoilen trampoliinilla ja räpsin fotoja! ;D siidee

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jeap, visuaalilla ilmeisesti tulevat 33:lle.. 8)

Olikohan tuo ihan hetkellistä, kun ainakin kuuden aikoihin sekä lähteville että saapuville oli käytössä 22R. Ihan mukavassa sladissa laskeutuvat koneet näytti tulevan. Minäkin arvelin, että olis ollu 33 käytössä kun kentälle läksin, mutta ei ollu ei. >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulivat juu 33:lle joskus neljän aikaan, vähän jälkeen. Ainakin kun lähdin töistä about 16:18 niin MD-11 tuli 33:lle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulivat juu 33:lle joskus neljän aikaan, vähän jälkeen. Ainakin kun lähdin töistä about 16:18 niin MD-11 tuli 33:lle.

Murphyn laki se toimii aina vaan... Ajoin fillarilla Junkersintietä töistä kotiin kolmen jälkeen, enkä ainakaan silloin nähny 33:lle meneviä koneita. Tosin en sillon tajunnu niin niitä seuratakaan. Tuli koko homma mieleen vasta kun näin tämän threadin. No, tyhmyydestä sakotetaan ;D  Uusia tuulia odotellessa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari tuulitietoa tänään iltapäivällä Suomen aikaa 17.20-18.20:

EFHK 171420Z 29018KT 9999 VCSH FEW048CB SCT051 18/07 Q1014 NOSIG=

EFHK 171450Z 28020KT CAVOK 17/04 Q1014 NOSIG=

EFHK 171520Z 30017KT CAVOK 17/06 Q1014 NOSIG=

Eli kiitotielle 22 tuuli puhalsi 60-80 astetta sivusta ja puuskissa varmasti enemmänkin kuin nuo 17-20 solmua, joten 33:n käyttöönotto oli varmasti perusteltua.

Itse olin noihin aikoihin merenrannassa purjeveneessä ja bongasin useita yli 30 solmun (15 m/s) puuskia.

/N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään