Esa Sairio

Mistä uusia ilmakuvia photosceneryihin?

82 viestiä aiheessa

Hyvä että todennäköisesti tulee FSX versiokin ja ei toimi melkein kuin vaan Oulu scenery FSX:ksässä siis FISD Oulu !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki photosceneryt toimii FSX. Sit scenuista ilmeisest EFHK EFHF EFOU.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aa niin scenut ei toimi paitsi nuo mitä sä lauri sanoit ! en muuten tiennykkään että kaikki photosceneryt toimii FSX :D

kiitos tiedosta :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aa niin scenut ei toimi paitsi nuo mitä sä lauri sanoit ! en muuten tiennykkään että kaikki photosceneryt toimii FSX :D

Eiköhän nuo kaikki FISDin photoskenut toimi FSXssä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toimii ja toimii. No jos haluaa nähdä neliöalueen sulalta vesialueelta FSX:ssä talviaikaankin kun muu vesialue joka ei sisälly Photomaisemaan on jäässä samaan aikaan, niin eihän se ongelma ole. Mutta itseäni tuo yhteensopivuus ongelma häiritsee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Pohjalaisessa on juttu uusista Vaasan ilmakuvista joiden kuvaus on juuri saatu päätökseen. Uusi ilmakuva-alue on nyt suurempi ja kattaa myös Vähänkyrön, joka muuten sivumennen sanoen on juuri liittymässä Vaasaan.

Uudesta ilmakuvakartasta laaditaan myös kolmiulotteinen malli josta voidaan päätellä jopa yksittäisen talon kattokorkeus. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisää tule oppia FSX:n työkaluista, sain photomaisemiin luotua Water maskit ja hienosti toimii.

Vielä pitää saada nuo vesialueet samalle sävylle muun maiseman kanssa.

PS: Kenttä on sama joka oli myös License to Kill leffassa. Helppo testi kenttä oli tuo vielä, kohan tässä vauhtiin pääsee.

[ attachment removed / expired ]

Jees, sain poistettua tuon phototekstuuri alueen veden osuudelta ja nytten näyttää tältä:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa Toni! Näyttää tosi hyvältä ja ennenkaikkea asiana kuulostaa aivan loistavalta, nimittäin siinä mielessä kun suomalainen simuharrastaja puuhastelee lentoasemien kanssa. Tässähän alkaa jälleen toivo heräämään, että ehkei peli olekaan vielä lopullisesti menetty vaikka suurin osa vanhoista guruista onkin jo jäänyt eläkkeelle!

;D

Näitä T.Hiltusia saisi vain olla paljon enemmän, esimerkiksi Ruotsissa vastaavia kenttiä ilmestyy vähän väliä innokkaiden ruotsalaisten simuharrastajien toimesta.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan sattunut vielä kyselemään Oulun kaupungilta oikeuksia kuvien käyttöön? Löytyisi esimerkiksi EFAH:

http://kartta.ouka.fi/Web/Default.aspx?layers=Ilmakuva%202004&cp=7199487,488349&z=0.25&language=fin

EDIT:

Tekijänoikeus on ilmeisesti  BLOM-kartoilla, joista kaiketi monet Esankin maisemat on tehty. Pohdiskelen tässä mahdollisuutta pulauttaa X-Plane versio tällä systeemillä:

http://www.photosceneryx.com/

Esan tekemä maisema kääntyi kyllä XP:lle oikein sujuvasti FS2XP:llä. Tässä olisi ehkä mahdollisuus saada katettua vähän isompi alue tarkemmalla resoluutiolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on jo muutamat kentät tullut tehtyä sitä mukaan kun kuvia rakennuksista on löytynyt, pääsääntöisesti rapakon taakse olen noita kenttiä väsäillyt.

Tässä kuvaa kentästä jota olen viimeiksi askarrellut, eli Airport Manatee(48X) Florida.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et tee niitä Suomeen esimerkiksi Joensuuhun, josta vielä puuttuu kenttä FSX:lle (kun asutkin täällä lähistöllä)? Jos minulla olisi tuo taito hyppysissä, aloittaisin projektin heti. Aikaahan tuo maisemien väsääminen vie varmaan aivan tuhottomasti, eikä sitä ole helppo tietenkään oman työn ohesta irroittaa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi et tee niitä Suomeen esimerkiksi Joensuuhun, josta vielä puuttuu kenttä FSX:lle (kun asutkin täällä lähistöllä)? Jos minulla olisi tuo taito hyppysissä, aloittaisin projektin heti. Aikaahan tuo maisemien väsääminen vie varmaan aivan tuhottomasti, eikä sitä ole helppo tietenkään oman työn ohesta irroittaa.

Pekka

Tekisin noita suomen kenttiä heti, kun saisin laadukkaat photopohjat jostain mutta siihen kun ei ole saatavilla ja sitten en tiedä siitä tekijänoikeus hommasta että saako niitä pohjia julkaista.

Mutta toistaiseksi ne jää nytten tekemättä. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiks kentän alueen photopohjan saa kuvattua kuka tahansa harrastaja?

No ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miks ei?

No joo, tokihan se periaatteessa kyllä onnistuu. Mutta jotta siitä kenttäkuvasta saisi vääristymättömän jne., alkaa homma menemään vähän monimutkaisemmaksi, kuin vain että "käydäänpä näppäämässä järkkärillä ilmakuva kentästä".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tekisin noita suomen kenttiä heti, kun saisin laadukkaat photopohjat jostain mutta siihen kun ei ole saatavilla ja sitten en tiedä siitä tekijänoikeus hommasta että saako niitä pohjia julkaista.

Mutta toistaiseksi ne jää nytten tekemättä.

Yksi juttu mitä varmasti kaivattaisiin suomalaisilla simutaivailla oli fs2004:n lentokenttien ja kaupunkien  muuttaminen fsx-muotoon ( esim EFPO ja EFTP-paketit )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi juttu mitä varmasti kaivattaisiin suomalaisilla simutaivailla oli fs2004:n lentokenttien ja kaupunkien  muuttaminen fsx-muotoon ( esim EFPO ja EFTP-paketit )

Niin, pitäis melkein saada kaikki lähdetiedostot kenttien pohjista ja rakennuksista joita voisi muokata FSX:lle soveltuvaan muotoon. Kenttä kerrallaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, pitäis melkein saada kaikki lähdetiedostot kenttien pohjista ja rakennuksista joita voisi muokata FSX:lle soveltuvaan muotoon. Kenttä kerrallaan.

Liity Toni FISD:iin (ellet ole jo), ja ei kun konkareilta kyselemään. Minä en tosin maiseman tekemisestä tiedä mitään, mutta näin maallikkona arvelisi, että eikös niistä FS2004:n "prujuista" saisi tehtyä FSX:llekin jotain. Olen itsekin vääntänyt jotain pientä ADE9X:llä (ja maailmalla näyttää olevan sillä tehtyinä jo varsin näyttävääkin kentää). Siinä on vain se ongelma, että sen valmiista kirjasto-objekteista ei oikein millään löydy esimerkiksi Joensuuhun sopivia olioita.

Pekka

Edit: Esalla (Sairio) on kuulemma jo Joensuun kuvat, mutta photomaiseman teko taitaa olla toistaiseksi jäissä. On varmasti aikaa vaativaa puuhaa ja ei Esalle voi muuta kuin nostaa hattua, kun jaksaa noita väsätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liity Toni FISD:iin (ellet ole jo), ja ei kun konkareilta kyselemään. Minä en tosin maiseman tekemisestä tiedä mitään, mutta näin maallikkona arvelisi, että eikös niistä FS2004:n "prujuista" saisi tehtyä FSX:llekin jotain. Olen itsekin vääntänyt jotain pientä ADE9X:llä (ja maailmalla näyttää olevan sillä tehtyinä jo varsin näyttävääkin kentää). Siinä on vain se ongelma, että sen valmiista kirjasto-objekteista ei oikein millään löydy esimerkiksi Joensuuhun sopivia olioita.

Pekka

Edit: Esalla (Sairio) on kuulemma jo Joensuun kuvat, mutta photomaiseman teko taitaa olla toistaiseksi jäissä. On varmasti aikaa vaativaa puuhaa ja ei Esalle voi muuta kuin nostaa hattua, kun jaksaa noita väsätä.

Juu, tuon Joensuun maisema kun on Esan kautta tehty, on helppo sille pohjalle suoraan rätkästä esim ne Joensuun kentän rakennukset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joensuun teko on todella jäissä. Sitäpaitsi Joensuun ilmakuva, joka minulla on ja johon on käyttöoikeuslupakin, ei ylety kenttäalueelle saakka - valitettavasti.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa on jo muutamat kentät tullut tehtyä sitä mukaan kun kuvia rakennuksista on löytynyt, pääsääntöisesti rapakon taakse olen noita kenttiä väsäillyt.

Tässä kuvaa kentästä jota olen viimeiksi askarrellut, eli Airport Manatee(48X) Florida.

Hienoa jälkeä, Toni  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään