Risto Partanen

Kiinnostus verkkolentämiseen


84 viestiä aiheessa

Juu, totta. Mulla ei vaan oo headsettiä ja vaikka ois ollukki nii en varmaan ois viittiny käyttää. Mutta nyt ehkä viittinkin, naputtelulla oli hyvä ottaa vähän tuntumaa ;D.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, totta. Mulla ei vaan oo headsettiä ja vaikka ois ollukki nii en varmaan ois viittiny käyttää. Mutta nyt ehkä viittinkin, naputtelulla oli hyvä ottaa vähän tuntumaa ;D.

 

ONOFF:ssa kelpo Trustin kuulokkeen 1.90 euroa.  ;D Lainasin vaimolta ja hyvältä tuntuvat päässä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

itseänikin kyllä kiinnostas verkko lentää ois se varmaan lähempänä realistisempaa kuin fsx oma lennonjohto.

 

Itseäni vain mietityttää kun aika ei oikeen riitä opetelemaan kaikkea kunnolla ja tuntuu että fsx omallakin johdolla tarttee tekstistä tarkistaa mihin ja minne ja mihin korkeuteen piti mennä, jotenkin tuntuu että oma muisti on aivan toimimaton jos pitäs lentää , ja puhua / kuunnella oheistusta tosin tähän vois auttaa jokin hitaampi kone kun tällä hetkellä suosikiksi on noussut bombardierin 700 jolle vielä joku päivä rakennan koti cockpitin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

itseänikin kyllä kiinnostas verkko lentää ois se varmaan lähempänä realistisempaa kuin fsx oma lennonjohto.

 

Itseäni vain mietityttää kun aika ei oikeen riitä opetelemaan kaikkea kunnolla ja tuntuu että fsx omallakin johdolla tarttee tekstistä tarkistaa mihin ja minne ja mihin korkeuteen piti mennä, jotenkin tuntuu että oma muisti on aivan toimimaton jos pitäs lentää , ja puhua / kuunnella oheistusta tosin tähän vois auttaa jokin hitaampi kone kun tällä hetkellä suosikiksi on noussut bombardierin 700 jolle vielä joku päivä rakennan koti cockpitin.

 

Kannattaa aloittaa jollakin pienkoneella kuten Cessna 172:lla. Muistamista auttaa huomattavasti, mikäli lennonjohdon jutut kirjoittaa ylös ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

itseänikin kyllä kiinnostas verkko lentää ois se varmaan lähempänä realistisempaa kuin fsx oma lennonjohto.

 

Itseäni vain mietityttää kun aika ei oikeen riitä opetelemaan kaikkea kunnolla ja tuntuu että fsx omallakin johdolla tarttee tekstistä tarkistaa mihin ja minne ja mihin korkeuteen piti mennä, jotenkin tuntuu että oma muisti on aivan toimimaton jos pitäs lentää , ja puhua / kuunnella oheistusta tosin tähän vois auttaa jokin hitaampi kone kun tällä hetkellä suosikiksi on noussut bombardierin 700 jolle vielä joku päivä rakennan koti cockpitin.

 

 

Moi!

 

Ja tiedoksi myös, että IVAO Finland tarjoaa lentokoulutusta, jossa käydään ihan perusasioita liittyen yleisesti lentämiseen ja sekä tietysti verkkolentämiseen.  ;)

 

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,89978.0.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu kiitos kaikille vastanneille.

Olen tietoinen noista koulutus osioista , ja ehkäpä vielä jonain päivänä rohkaistun niin paljon että lähden mukaan verkkolentelyn ihmeelliseen maailmaan.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suurilta osin ihan pätevä, mutta sisältä muutamia juttuja, jotka Finavian julkaiseman kirjan mukaan tulee tehdä toisin. Jos yhtään kiinnostaa perehtyä fraseologiaan tarkemmin, nii kannattaa hankkia se ehdottomasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Varmaan offlinessa kannattaa viettää suosiolla joku sata tuntia eli reilu tovi että saa yleisymmärryksen mistä on kyse ja miten kone toimii. FSX:n ATC tarjoaa aika hyvän pohjan mitä verkossa on edessä. Muutoin yleisinpelko taitaa olla tuo että voiko käyttää tekstiä puheen sijaan? Mielestäni pelko on turha ja nämä meitin lennonjohtajat omaavat hyvän asenteen lennonjohtotehtäviin, että siitä vaan sekaan!

:thmbup:

 

jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään