Guest Avi81

Ilmailualan töihin ulkomaille --- kokemuksia

2 viestiä aiheessa

Millainen mahtaa olla tällä foorumille kirjoittelevien ulkomaantyökokemus? Itseäni kiinnostaa lähinnä, että onko ilmailupuolen insinöörejä lähtenyt ulkomaille töihin, millaisiin paikkoihin, millaisella kokemuksella. Myös muiden kuin insinöörien kokemukset erittäin tervetulleita.

Itse olen suunnitellut ulkomaille, lähinnä britanniaan, töihin lähtemistä kunhan tuo opiskelu päättyy. Opiskelen  tietotekniikan puolella suuntautuen avaruus- ja ilmailutekniikkaan. Onko kukaan lähtenyt samanlaisella taustalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole ilmailualan inssin töissä ulkomailla ollut, mutta muuten kyllä. Jos sattuisi olemaan mahdollista, niin sanoisin Kanada.

Parempaa opiskelu- ja työilmapiiriä saa hakea kautta maailman, eikä helpolla löydy. Itse olin Ontarion osavaltion töissä pariin otteeseen ja löysin lentoyhtiö-markkinointi-informaatiojärjestelmien gradutyöhöni parhaiten tietoa Toronton yliopiston kirjastosta. Kyseinen laitoshan on brittiläisen kansainyhteisön suurin yliopisto.

Mitä kanadalaiseen ilmailu- ja avaruusteknologiaan tulee, kannattaa muistaa, että esim. avaruussukkulan robottikäsivarsijärjestelmän nimi ei turhaan ole Canadarm.

Tosin siinä maassa on lukuisia oppilaitoksia ja yliopistoja, jotka järjestävät alan koulutusta, joten kilpailu työpaikoista voi olla tiukkaa. Kuitenkin pari suomalaista on päässyt Toronton lisäopintojen avulla mm. erääksi maailman johtavista ilmailuonnettomuustutkijoista ja mm. Finnairin markkinointijohtajaksi.

Who knows?

http://www.aiac.ca/careers/index.asp

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään