Martti Kujansuu

Me-163:n lentävä replica rakenteilla USA:ssa

4 viestiä aiheessa

http://www.xcor.com/me163.html

 

"But that was 60 years ago. At XCOR we have developed a reliable, robust spark ignition using nontoxic main propellants. We are now on our 6th generation igniter, with over 4000 successful ignitions to date. Our propellants are LOX-alcohol. Our Komet II will be built of composite materials and modern high-strength aircraft aluminum. We can add landing gear without changing the mold-line, thanks to advanced tire design."

 

Mitenköhän tuo rekisteröidään? Purjekone tuo ei ole eikä taida olla moottoroitu sellainenkaan. Lisäksi tuossa on polttoainetta ehkäpä 10 minuutin lentoon enintään ja kun se loppuu niin ei tuollaisella nykystandardien mukaan pitkälle liidetä kun lisätään alkuperäiseen painoon nuo laskutelineet.

 

EDIT: Lisää projektista http://www.xs4all.nl/~robdebie/me163/xcor.htm

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjakin on kirjoitettu, tosin fiktiivinen, Me-163 lennoista: Victor Schuller "Saksan Kotkat" WSOY 1960. Empä tahtois olla ensimmäinen koelentäjä "replikalla". Eikös polttoaine A:n kohdatessa B:n tapahtunut juuri se reaktiomainen jysäys  ::)

 

- JJ -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Empä tahtois olla ensimmäinen koelentäjä "replikalla". Eikös polttoaine A:n kohdatessa B:n tapahtunut juuri se reaktiomainen jysäys  ::)

 

Kyllä, mutta tuossa on erillainen polttoaine kyseessä, "varma" sellainen. Pistetään tähän samaan threadiin, Me-262:n replica lensi ensimmäisen lentonsa, yli 50 vuoteen ensimmäinen lento yksipaikkaisella Me-262:lla / replicalla.

 

http://www.stormbirds.com/project/general/updates.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kirjakin on kirjoitettu, tosin fiktiivinen, Me-163 lennoista: Victor Schuller "Saksan Kotkat" WSOY 1960. Empä tahtois olla ensimmäinen koelentäjä "replikalla". Eikös polttoaine A:n kohdatessa B:n tapahtunut juuri se reaktiomainen jysäys  ::)

 

- JJ -

 

Minulla on hyllyssä kirja "Lentäminen-elämäni", Hanna Reitschin elämäntarina. Siinä tämä kovahermoinen "tyttönen" lentää Me-163:lla, ja kävikin huonosti...mutta henki säilyi kuitenkin. Lukemisen arvoinen kirja.

 

http://www.koalakustannus.fi/kirjat/ilmailu/reitsch.htm

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään