Jani Nissi

Armeijan lentäjillä lupakirjat?

22 viestiä aiheessa

moi! ajattelin kysäistä, että onko armeijan lentäjillä (vinka,redigo,hawk ja hornet) minkäänlaisia lupakirjoja? esim ppl:ää? vai koulutetaanko heidät armeijan sisällä lentäjiksi ja saavatko he vain lentää armeijan koneita? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulutuksesta en tiedä,mutta olen aina silloin tällöin lentänyt yhden ilmavoimien evp-majurin kanssa siviilikoneella. Täytyypä kysäistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun mielestä eivät saa lentää siviilivehkeillä. PPL pitää suorittaa siviilissä erikseen, jos mieli tekee...

Juu näin se taitaa olla. Kuukausi sitten laitoksen PPL-kokeissa jutusteltiin muutaman henkilön kanssa, jotka halusivat myös siviiliin jonkin näköistä lupakirjaa kun ei sieltä suoraan saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun mielestä eivät saa lentää siviilivehkeillä. PPL pitää suorittaa siviilissä erikseen, jos mieli tekee...

Aika hölmöltä tuntuu ettei saa lentää pikku kesnaa, mutta kuitenkin vinkaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vinkalla pystyy tietääkseni lentämään PPL-tarkastuslennon helposti ja halvalla, sen jälkeen vain tyypit Cessnaan, Piperiin tai johonkin vastaavaan ja siinähän se on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vinkalla pystyy tietääkseni lentämään PPL-tarkastuslennon helposti ja halvalla, sen jälkeen vain tyypit Cessnaan, Piperiin tai johonkin vastaavaan ja siinähän se on.

Tänäänkin ajoi 2 sälliä Vinkalla JAR-PPL tarkkarin.

Poikien teoriatiedoissa tosin on toivomisen varaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi! ajattelin kysäistä, että onko armeijan lentäjillä (vinka,redigo,hawk ja hornet) minkäänlaisia lupakirjoja? esim ppl:ää? vai koulutetaanko heidät armeijan sisällä lentäjiksi ja saavatko he vain lentää armeijan koneita? ???

Näi just. Heidät koulutetaan tehtäviinsä ja saavat päälliköiltään lentotehtäviä, koulutustasonsa mukaisesti.

Ei siis lupakirjaa vaan määräys eri lentotehtäviin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkähänlainen lisäkoulutus vaadittiin niiltä ilmavoimista lähteneiltä lentäjiltä, jotka takavuosina siirtyivät Finnairin leipiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perustuen hämäriin ja hieman utuisiin muistikuviin: jostain olin lukevinani, että esimerkiksi Fokker/Learjet kuskit (meneekö se sitten kuljetuslentolaivueen puolelle?) suorittaisivat ihan ATPL:n. Sattuiko miten kohdilleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkähänlainen lisäkoulutus vaadittiin niiltä ilmavoimista lähteneiltä lentäjiltä, jotka takavuosina siirtyivät Finnairin leipiin?

He lensivät ja kouluttautuivat  Finnairin laskuun Porissa.

Lennetyt tunnit ja kokemus eri kalustosta lyhensi koulutusaikaa.

Ilman siviililupakirjaa he eivärt voineet lentää edes Mopo-Cessnaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

He lensivät ja kouluttautuivat  Finnairin laskuun Porissa.

Lennetyt tunnit ja kokemus eri kalustosta lyhensi koulutusaikaa.

Ilman siviililupakirjaa he eivärt voineet lentää edes Mopo-Cessnaa

mites nykyään toimii tuo armeijasta finnairille siirtyminen? vai onnistuuko enää ollenkaan? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mites nykyään toimii tuo armeijasta finnairille siirtyminen? vai onnistuuko enää ollenkaan? ???

Miksi juuri Finnairille  ;). Heitän nyt ihan puolimuistista mutta eikö armeijan leivissä pidä olla minim. 5 vuotta tai jos lähtee tätä ennen joutuu maksamaan koulutuksen takaisin.. Jotenkin näin se meni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi juuri Finnairille  ;)

no ihan sama mihin! ;D  mulla olisi tälläinen suunitelma, kertokaas onnistuisiko: käyn lukion (hyvillä arvosanoilla ;D) menen armeijaan (ilmasotakoulu) lennän siellä sen 13,5 vuotta, sitten lähden lentämään siviiliin bussia tai avroa! ;D (ei saabeja ;) ) mahdollista? ???

EDIT: 13,5 v.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no ihan sama mihin! ;D  mulla olisi tälläinen suunitelma, kertokaas onnistuisiko: käyn lukion (hyvillä arvosanoilla ;D) menen armeijaan (ilmasotakoulu) lennän siellä sen 13,5 vuotta, sitten lähden lentämään siviiliin bussia tai avroa! ;D (ei saabeja ;) ) mahdollista? ???

Jos ainoa motivaatio lähteä sotilaslentäjäksi on se, että pääsee siviiliin lentämään bussia, niin ei onnistu. Ei armeijassa kukaan viitsi lentää jos siitä ei oikeasti pidä ja odottaa kokoajan, että pääsispä jo pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no ihan sama mihin! ;D  mulla olisi tälläinen suunitelma, kertokaas onnistuisiko: käyn lukion (hyvillä arvosanoilla ;D) menen armeijaan (ilmasotakoulu) lennän siellä sen 13,5 vuotta, sitten lähden lentämään siviiliin bussia tai avroa! ;D (ei saabeja ;) ) mahdollista? ???

Ilmasotakouluun ei niin vaan "mennä", vaan päästään. Hakijoita on vuosittain n. 500, joista sisään pääsee 37-40. Kannattaa kattoa vaikkapa ilmavoimien FAQ:a asiasta: http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=25

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmasotakouluun ei niin vaan "mennä", vaan päästään. Hakijoita on vuosittain n. 500, joista sisään pääsee 37-40. Kannattaa kattoa vaikkapa ilmavoimien FAQ:a asiasta: http://www.ilmavoimat.fi/index.php?id=25

psykologiset testit ja koulumenestys! siinä se ratkaistaan ;) loput vaatimuksista minulla on jo huippuluokkaa (kunto,näkö....)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti hakijoista runsaasti päälle 40 on yhtä käyttökelpoista tavaraa kuin sinäkin, joten ei kannata olla liian varma pääsystä sisään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luultavasti hakijoista runsaasti päälle 40 on yhtä käyttökelpoista tavaraa kuin sinäkin, joten ei kannata olla liian varma pääsystä sisään ;)

En minä nyt niin varma ole, mutta jos nuo ovat huippuluokkaa niin mahdollisuudet ovat ihan hyvät? vai eikö ole? ???

EDIT: mutta tässä on vielä pari vuotta aikaa ja siinä ajassa voi mennä näkö silmästä, jalka poikki ja koulu lähteä luisumaan alamäkeen! ;D Who knows! 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En minä nyt niin varma ole, mutta jos nuo ovat huippuluokkaa niin mahdollisuudet ovat ihan hyvät? vai eikö ole? ???

EDIT: mutta tässä on vielä pari vuotta aikaa ja siinä ajassa voi mennä näkö silmästä, jalka poikki ja koulu lähteä luisumaan alamäkeen! ;D Who knows! 8)

Jos ne huippuluokkaa ovat, niin totta kai mahdollisuudet sitä myötä kasvaa. Lähinnä hain sitä takaa, että saman tasoisia "kilpailijoita" tulee olemaan mitä todennäköisemmin enemmän kun tuo sisäänpääsijöiden määrä.

Aivan, parissa vuodessa tapahtuu ihmeitä ;D. Kunnon osaltahan tuolla ratkaisee lihaskunto melko paljon. Jostain muistaisin lukeneeni, että cooperissa ei tarvitse juosta kun 2500m. Lihaskuntotestin pääsyrajat varmaankin jakautuvat joka vuosi hakijoitten tason mukaisesti, en tiedä.

Lukion kirjoituksista saa muuten hyvät lisäpisteet, eli niihin kannattaa panostaa (muussakin mielessä kuin pääsyssä ilmavoimiin ;D).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Mitähän mahtaa tuo "tähystäjä" tehdä työkseen?

Tähystelee D-Hornetin takapenkillä... tai kouluttaa varusmiehiä Tikiksen rukissa.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään