Harri Koskinen

Embraer 170 putkessa EFHK:lla

14 viestiä aiheessa

Huomasin tänään, että LOT:n Embraer 170 oli EFHK:lla portilla 33. Aiemmin olen ymmärtänyt, että Embraer 170:t olisivat aina ulkostandilla, eli mikä on muuttunut? Liittyykö tämä jotenkin konetyypin tuloon Finnairille?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin illalla 18. elokuuta MD-83:lla Kokkolasta Helsinkiin ja ihmettelin suuresti, kun kone rullasi ulkomaan puolelle. Olisiko näillä asioilal jotainyhteyttä. Normaalisti tuota vuoroa liikennöi Golden Air,mutta täältä periferiasta onkesäksi vähennetty vuoroja Hesaan, jolloin puoletsaan koneet ovat kasvaneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin illalla 18. elokuuta MD-83:lla Kokkolasta Helsinkiin ja ihmettelin suuresti, kun kone rullasi ulkomaan puolelle. Olisiko näillä asioilal jotainyhteyttä.

 

Ei varmaan sen kummempaa kuin, että kyseinen MD taisi jatkaa tuon Kokkolan lennon jälkeen jollekin ulkomaan keikalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin illalla 18. elokuuta MD-83:lla Kokkolasta Helsinkiin ja ihmettelin suuresti, kun kone rullasi ulkomaan puolelle. Olisiko näillä asioilal jotainyhteyttä. Normaalisti tuota vuoroa liikennöi Golden Air,mutta täältä periferiasta onkesäksi vähennetty vuoroja Hesaan, jolloin puoletsaan koneet ovat kasvaneet.

 

Ei nykyään taida olla enää merkitystä saapuessa Helsinkiin että kummalle puolelle laittavat. Taitaa olla siitä paljon kiinni että minne kone on seuraavaksi lähdössä. Blå1:llä tulin Oulusta aiemmin kesällä ja myös laittoivat ulkomaanterminaalin puolelle (taisi olla portti 22.). Ja Kreikkaan lähdettäessä Mädäri lähti portilta 17, että on ne nykyään aika sekaisin nuo porttisysteemit..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista. Taitaa olla Schengen-alueella jo portit vinkisinvonksin. Isompi uutinen on, jos menee Kokkolan kone jenkkiterminaalin puolelle.

:D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista. Taitaa olla Schengen-alueella jo portit vinkisinvonksin. Isompi uutinen on, jos menee Kokkolan kone jenkkiterminaalin puolelle.

:D

 

Kerran tuli Tallinnasta tullessa bussikuljetus standiltä kotimaan terminaaliin. Olikin pieni säätäminen, että sai matkatavarat haettua sieltä tuloaulasta 3.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerran tuli Tallinnasta tullessa bussikuljetus standiltä kotimaan terminaaliin. Olikin pieni säätäminen, että sai matkatavarat haettua sieltä tuloaulasta 3.

 

Kyseisessä tapauksessa sattui kuljettajalle harmittava erehdys.

 

Huomasin tänään, että LOT:n Embraer 170 oli EFHK:lla portilla 33. Aiemmin olen ymmärtänyt, että Embraer 170:t olisivat aina ulkostandilla, eli mikä on muuttunut? Liittyykö tämä jotenkin konetyypin tuloon Finnairille?

 

Onhan tommonen emppu ollut aikaisemminkin putkessa 33. Olikohan se joskus keväällä/kesällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseisessä tapauksessa sattui kuljettajalle harmittava erehdys.

 

Kyseinen kuski taisi juuri paljastaa henkilöllisyytensä? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Emppuja tosiaan mallaillaan putkiin tulevaisuutta ajatellen. LOT on hyvä harjoituskappale kun muita Emppuja ei Hesassa näy...vielä, toistaiseksi siis vain siltaan 33 . Star Alliance vs. OneWorld , yhteistyö pelaa.

;D ;D ;D

 

Koneiden pysäköinti suunnitellaan pitkälti lähtevän lennon mukaan, Kokkolan kone voi siis tulla vaikka Jenkkiterminaaliin jos ko. lentokoneen jatkoreitti suuntautuu schengenin ulkopuolelle. Joka aamu ei schengeniin meneviä Ameriikan (AY006) matkustajia vievät koneet pysäköityy ei schengen terminaaliin tullessaan aamun ekoilta kotimaan reissuilta ja matkaajat kuljetetaan ko. tapauksissa busseilla oikeisiin terminaaleihin.

;) ;)

 

Porttisysteemi ei oo sekaisin sen kummemmin kun nykyään schengenin ja kotimaan matkustajat ovat samanarvoista sakkia kiitos Osaman , joka kehitti meille 100 % turvatarkastuksen. EFHK:lla kotimaahan voi tulla ja mennä matkustajasiltapaikkojen osalta porteilta 12-25 ja schengeniin voi tulla ja mennä porteilta 16-29A (29A=kone on putkessa 30). Siis portit 16-25 ovat käytössä sekä että ,schengen ja kotimaan lennot. Kotimaisilla yhtiöillä on niin paljon kotimaa - ulkomaa tai toisinpäin kääntyviä koneita että matkustajienkin kannalta tällä voitetaan monta bussimatkaa. (Niin se BLÅ1:n aamun tulo Oulusta jatkaa melkein aina Tukholmaan kun "ulkomaan" puoli ihmetytti jotakuta.)

 

Yleisurheilukisojen aikana kun rajat oli "suljettu" oli tilanne toinen , oli kotimaan terminaali portit 12-15,schengen portit 16-29A ja ei schengen 30A-33 (30A= kone putkella 29). Nyt taas kun kisat on ohi ja lasketaan niiden aiheuttamia rahamenetyksiä (lue;tappioita) ei mikään estä lentoa Ivaloon ,kuten esim. MD11 lentoja lähtikin talvella koneen tultua aina kaukoreitiltä, lähtemään esim. portilta 29 tai esim. Tukholman lentoa lähtemästä portilta 12.

 

Niin tai estää kyllä , virkamiehet ovat päättäneet että tällaiset ovat rajat mutta ne ovat vaan paperilla joita pysäköinninsuunnittelijat noudattavat.

:)

 

Tuossa vielä selvennykseksi eräs kirjoittamani lainaus porteilta 29-30 ,kirjoitettu 09.03.05 : "Matkustajasiltojen 29-30 kohalla on sellainen lasi"häkkyrä" jonka sisällä ovia avaamalla ja sulkemalla saadaan matkustajat kulkemaan haluttuun osoitteeseen , tehty käsittääkseni hyvinkin pitkälti siksi kun Finnairin koneenkäyttö määrää koneen liikkeet niin että esim. yksi kone tulee Pariisista ja jatkaa Lontooseen ja taas toinen kone tulee Lontoosta ja jatkaa Madridiin. Silloin esim. tässä esimerkissä elleivät laskeudu aivan peräkkäin pystytään matkustajat mennentullen ohjaamaan oikeisiin terminaaleihin ja taas lähtevät matkustajat koneisiin eikä tarvitse lentomatkustajan linja-autolla matkustaa."

 

-   :o -

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkseni Finnairin lentäjät ovat harjoitelleet LOT:n ja olikohan Alitalian Embraereilla.

 

Ei LOTilla, vain Alitalialla. Joku koululento Cirruksellakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei LOTilla, vain Alitalialla. Joku koululento Cirruksellakin.

 

Kävivät mm. Ivalossa harjoittelemassa läpäreitä yms. juttuja alkuvuodesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään