Guest HJ

Simulaattorivideoita. Mielellään omia.

761 viestiä aiheessa

Harjoittelin 777:llä rapid decompression tilannetta muiden häiriöiden jälkeen ja siitä selvittyäni päätin ruksia melkoisen läjän failureita päälle vähän joka järjestelmästä ja lopulta laskeuduin 1 moottorilla. Ihan hauskaa touhua ja näin jälkikäteen videolta katsottuna aika paljon näkee virheitä ja arpomista omassa toiminnassa, kun tilanne on uusi ja sinänsä arvaamaton. Ihan hyvinhän se kuitenkin tuli alas :-[

https://www.youtube.com/watch?v=tDGZl7bVszI

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja videoita herrat ovat saaneet aikaiseksi. :thmbup:

Ps. Muistakaa toki jatkaa niiden pilaamista taustalla raikuvalla paskamusiikilla. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoja videoita herrat ovat saaneet aikaiseksi. :thmbup:

Ps. Muistakaa toki jatkaa niiden pilaamista taustalla raikuvalla paskamusiikilla. :thmbdn:

Joidenkin mielestä paskaa, joidenkin mielestä sopii hyvin! Mielummin musiikkia, kuin hiljaisuutta. Jos Unto on joskus tehnyt videota esim. FSX:stä, niin aika paljon saa videota "kuvata" esim. FsRecorderilla ennalta nauhoitetulta lennolta, jolloin simun äänet on pelkkää pashaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joidenkin mielestä paskaa, joidenkin mielestä sopii hyvin! Mielummin musiikkia, kuin hiljaisuutta. Jos Unto on joskus tehnyt videota esim. FSX:stä, niin aika paljon saa videota "kuvata" esim. FsRecorderilla ennalta nauhoitetulta lennolta, jolloin simun äänet on pelkkää pashaa.

Jos haluaa saada mahdollisimman sulavaa kuvaa, pitää simun nopeutta ensin hidastaa esim. 0.25x ja sitten nopeuttaa. Silloin äänten taltiointi ei onnistu, joten ne pitäisi nauhoittaa jälkikäteen.

Musiikin avulla videota pystyy myös ikään kuin "rytmittämään" ja lopputuloksesta tulee ainakin minun mielestäni parempi.

Ja kiitoksia palautteesta!  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okay okay hyväksytään selitykset jos se on tekniikasta kiinni. Itse vain kaipaisi "oikeita" ääniä taustalle esim. lentäjien/lennonjohdon keskustelua ja koneen ääniä. Mutta monet videoista on silti hyviä. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ihmeessä on mahdollista saada simulaattori (P3DV4) näyttämään siltä mitä kahdessa seuraavassa videossa näkyy?

PC:n speksejä en tuolta löytänyt, mutta 4K -näyttö resoluutioineen on käytössä. On aivan uskomatonta ettei mikään objekti vilku missään vaiheessa, ja näkymät on todella upeita!

Itse olin jo ostamassa 4K -näyttöä, ja nyt harmittaa kun rahaa sitä ei enää ole ostaa.

Täällä on muutamia harrastajia joilla on uskomattomia kuvia. Pääseekö kukaan teistä tällaiseen?

https://www.youtube.com/watch?v=adJiId4OCzA      /     

Itselläni on seuraavanlainen kokoonpano:

MS Z370-A PRO (MS-7B48) (U3E1)

Intel Core i7-8700K CPU @ 3.70GHz coffee lake / 6cpu's / 12 threads (menee kevyeen 4,7Ghz kun mulla on vesijäähy)

DDR4 2666Mhz / 16Gb

nVidia GeForce GTX 1080 / 8Gb

500Gb M.2 SSD Preparille, muut härpäkkeet normikovoille (en ole ottanut vielä käyttöön) kun odottelen Aesin bussia, ja koko järjestelmän uudelleen asennusta Windows kymppeineen.

Voisiko olla mahdollista saada samankaltaista jälkeä, jos olisi 4-K -näyttö?

Kiitos mahdollisista kommenteista.

Löytyihän videon tekijän speksit:

PC Specs:

Intel i7-4790K 4.5Ghz (overclocked)

GeForce GTX 1080 Ti AORUS Xtreme Edition 11G (overclocked)

16GB RAM

Windows 10

SIMULATOR:

Prepar3D V4.2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä noi mun silmään aika perus simulta näyttää eikä mitenkään erikoiselta? Silmiin pisti lähinnä tuo sulavuus. Kuten olen ennenkin sanonut, 30Hz näytöllä VSync päällä voi huonommallakin koneella päästä äärimmäisen sulavaan lopputulokseen fps:n ollessa 30 mutta näyttäessä siltä, että se olisi lähemmäs 100. Maastothan noissa on upeat mutta muuten esim taivas, pilvet yms vaikuttaa aika perustavaralta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä noi mun silmään aika perus simulta näyttää eikä mitenkään erikoiselta? Silmiin pisti lähinnä tuo sulavuus. Kuten olen ennenkin sanonut, 30Hz näytöllä VSync päällä voi huonommallakin koneella päästä äärimmäisen sulavaan lopputulokseen fps:n ollessa 30 mutta näyttäessä siltä, että se olisi lähemmäs 100. Maastothan noissa on upeat mutta muuten esim taivas, pilvet yms vaikuttaa aika perustavaralta.

Miten VSync laitetaan toimimaan? Minulla on 60Hz LCD-televisio monitorina. Haluaisin kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä ymmärsittekö, mutta noita videoita tehdään Replay toiminnolla hitaasti frame kerrallaan. Esim. 1fps/sekunti. Tai voi olla jopa vieläkin hitaammin. Tällöin jää huomattavasti enemmän aikaa laskea per frame ja maisema ym. luonnollisesti pysyy terävänä ja mahdollisesti jopa terävämpänä kuin mitä se olisi normaalisti 30+ fps/s.

Minusta videoissa ei ole monitorilla mitään metkitystä, vain näytönohjaimen ja "video-ohjelman" asetuksilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä ymmärsittekö, mutta noita videoita tehdään Replay toiminnolla hitaasti frame kerrallaan.

Juu tämä oli tiedossa.

Minusta videoissa ei ole monitorilla mitään metkitystä, vain näytönohjaimen ja "video-ohjelman" asetuksilla.

Voi olla näinkin, mutta normikäytössähän kuva tarkentuu ja reunanpehmennystä tarvitaan vähemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla näinkin, mutta normikäytössähän kuva tarkentuu ja reunanpehmennystä tarvitaan vähemmän.

Nyt näin ennen aamukahvia täytyy tunnustaa, etten ihan ymmärrä mitä tarkoitat.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten VSync laitetaan toimimaan? Minulla on 60Hz LCD-televisio monitorina. Haluaisin kokeilla.

Inspectorilla FSX profiiliin

[ attachment removed / expired ]

Ja FSX.cfg lisäät seuraavat rivit [GRAPHICS] -osion alle.

[GRAPHICS]

ForceFUllScreenVsync=1

ForceWindowedVsync=1

Ensimmäinen on FULL SCREENille, ja toinen ikkunoidulle.

Frameraten voit myös asettaa simun sisältä, jolloin tuo Inspectorin (30,5 FPS) jätetään pois. Ja tämä säätö siis 60Hz monitorille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt näin ennen aamukahvia täytyy tunnustaa, etten ihan ymmärrä mitä tarkoitat.  :-\

Niin siis lennellessä suuremmalla resoluutiolla, saadaan tarkempi kuva (enkä kyllä itsekään tarpeeksi kahvia ole vielä saanut) :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Frameraten voit myös asettaa simun sisältä, jolloin tuo Inspectorin (30,5 FPS) jätetään pois. Ja tämä säätö siis 60Hz monitorille.

Miksi 30,5? Puolikashan 60:stä olisi tasan 30.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin ne valinnat siellä on, tosin löytyihän sieltä tommonenkin (kuvassa) mutten tiedä miten eroaa normivalinnoista?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä noi mun silmään aika perus simulta näyttää eikä mitenkään erikoiselta?

Jep, ihan perus P3D:ltä näyttää. Toki tuo ORBX:n TrueEarth antaa siistimmän maiseman, mutta muuten ei mitään ihmeellistä. 8) Tuskinpa toi 4K-höpinä sitä simun näyttävyyttä/sisältöä parantaa mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kommenteista :thmbup: Eli kivaa tiedossa, kunhan pääsee asentelemaan. Kyllä tossa kova ero on vrt. FSX vaikkapa laskeutuessa Teneriffalle ilman true earthiakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Inspectorilla FSX profiiliin

[attachment]428475_inspector_set.jpg[/attachment]

Ja FSX.cfg lisäät seuraavat rivit [GRAPHICS] -osion alle.

[GRAPHICS]

ForceFUllScreenVsync=1

ForceWindowedVsync=1

Ensimmäinen on FULL SCREENille, ja toinen ikkunoidulle.

Laiton ohjeen mukaan nuo arvot niin että FSX:n limitteri on 30 fps. Tuoloksena oli EFHK:lla entistä tökkivämpi lentoonlähtö vakio widesreen Airbussilla. Framet putosivat luokkaan 20-22, kun ne aiemmin olivat hieman alle 30 ja lentoonlähtö aika sulavaa. Käytössä on Megan EFHK lähes maksimisäädöillä.

Teinkö jotain väärin? Eikö fps pysykään tuolla uudella asetuksella 30:ssä? Eikö lennosta tulekaan sulavampaa, kuten täällä sanotaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään