Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Laiton ohjeen mukaan nuo arvot niin että FSX:n limitteri on 30 fps. Tuoloksena oli EFHK:lla entistä tökkivämpi lentoonlähtö vakio widesreen Airbussilla. Framet putosivat luokkaan 20-22, kun ne aiemmin olivat hieman alle 30 ja lentoonlähtö aika sulavaa. Käytössä on Megan EFHK lähes maksimisäädöillä. Teinkö jotain väärin? Eikö fps pysykään tuolla uudella asetuksella 30:ssä? Eikö lennosta tulekaan sulavampaa, kuten täällä sanotaan? Jokin asetus toimii jollekkin, toinen mahdollisesti toiselle. Edeleenkäön ei ole keksitty mitään yhtä taikatemppua jolla jokaisen simulaattori muuttuu sulavammaksi tietokoneen tehoista yms. riippumatta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Teinkö jotain väärin? Eikö fps pysykään tuolla uudella asetuksella 30:ssä? Eikö lennosta tulekaan sulavampaa, kuten täällä sanotaan? Et tehnyt. Vsync laskee frameratea, mutta optimitapauksessa maisema ei "aaltoile" esim. sivuille pannatessa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Minun ei kannata käyttää Vsyncciä. Normaalisti framet rajoitettu FSX:stä arvoon 30 jossa se suunnilleen pysyy ja lento on lähes täysin ok. En vaan pääse sellaiseen sulavuuteen kuin tuossa aiemmassa videossa oli laskeutuminen Kanarialle. Haluaisin päästä! Miten? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Miten? Osta parempi tietokone, ja parempi simu (P3D). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Tuon vastauksen olen saanut sata kertaa . Entä jos löytyisi tapoja saada nykykoneella (aika tehokas) lisää sujuvuutta FSX:ään? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Jokin asetus toimii jollekkin, toinen mahdollisesti toiselle. Edeleenkäön ei ole keksitty mitään yhtä taikatemppua jolla jokaisen simulaattori muuttuu sulavammaksi tietokoneen tehoista yms. riippumatta. Mulla on myös käytössä tuo VSync-kikka ja toimii. Laitoin sen Kostan ohjeiden mukaan. Siihen piti liittää vielä simun käynnistävä komentojono (esim. FSX.bat), jonka sisältö on seuraava: @echo off start "" "E:\FSX\FSX.exe" net stop uxsms net start uxsms En enää muista mitä nuo kaksi jälkimmäistä riviä tekevät (löytyvät netistä Kosta's ohjeista) enkä sitä sopivatko ne vain silloin, kun käyttää simua ikkunoidussa moodissa kuten minä. Lisäksi kannattaa käyttää GSync-monitoria, jos on NVidian näytönohjain. AMD:n ohjaimen tapauksessa paras monitori on sellainen, jossa on FreeSync. Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Laiton ohjeen mukaan nuo arvot niin että FSX:n limitteri on 30 fps. Tuoloksena oli EFHK:lla entistä tökkivämpi lentoonlähtö vakio widesreen Airbussilla. Framet putosivat luokkaan 20-22, kun ne aiemmin olivat hieman alle 30 ja lentoonlähtö aika sulavaa. Käytössä on Megan EFHK lähes maksimisäädöillä. Teinkö jotain väärin? Eikö fps pysykään tuolla uudella asetuksella 30:ssä? Eikö lennosta tulekaan sulavampaa, kuten täällä sanotaan? Et sä tarvitse fps limiteriä, kun vsync rajoittaa sen 30:een. Mutta sulla ei saa fps ilman vsynciä olla missään vaiheessa alle 30. Eihän se voi toimia, jos se yrittää lukita sen 30:een ja sulla on fps vaikka 28. Kuten aikaisemmin sanoin, vsync ja 30Hz näyttö, jolloin sulla on äärimmäisen sulava simu. Eikä missään tapauksessa simusta sitä rajoitusta, kun se vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Tuon vastauksen olen saanut sata kertaa . Entä jos löytyisi tapoja saada nykykoneella (aika tehokas) lisää sujuvuutta FSX:ään? Sä saat sen vastauksen, koska se on ainoa. Luuletko, että aikasi jankkaamalla lopputulos muuttuu? Fsx on ikivanha simu. Jos sille olisi keinoja, ne olisi tiedetty jo vuosia sitten. Oli sulla millanen kone tahansa, ei se hyödytä, jos softa on surkea. Vai mistä sä luulit, että niitä keinoja nyt yhtäkkiä löytyisi, joita ei simuyhteisö ja softakehittäjät ole vuosikymmenen aikana löytänyt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Et sä tarvitse fps limiteriä, kun vsync rajoittaa sen 30:een. Mutta sulla ei saa fps ilman vsynciä olla missään vaiheessa alle 30. Eihän se voi toimia, jos se yrittää lukita sen 30:een ja sulla on fps vaikka 28. Kuten aikaisemmin sanoin, vsync ja 30Hz näyttö, jolloin sulla on äärimmäisen sulava simu. Eikä missään tapauksessa simusta sitä rajoitusta, kun se vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan. Muuten hyvä vastaus mutta en oikein ymmärrä mitä pitää tehdä. Minulla on 60Hz LCD-televisio. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Et sä tarvitse fps limiteriä, kun vsync rajoittaa sen 30:een. Mutta sulla ei saa fps ilman vsynciä olla missään vaiheessa alle 30. Eihän se voi toimia, jos se yrittää lukita sen 30:een ja sulla on fps vaikka 28. Kuten aikaisemmin sanoin, vsync ja 30Hz näyttö, jolloin sulla on äärimmäisen sulava simu. Eikä missään tapauksessa simusta sitä rajoitusta, kun se vaikuttaa moneen muuhunkin asiaan. No perskutarallaa niinhän se tekee Tota en ole tiennyt että se rajoittaa ihan ite. Tomii pirun hyvin 60Hz:n kanssa 1/2 arvolla, muttakun ei sitten enää lentokentällä rullatessa pysy perässä. Harmi ettei tätä näyttöä saa tiputettua 30Hz edes ohjelmallisesti. No mutta Preparissa sitten paremmalla onnella. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Harmi ettei tätä näyttöä saa tiputettua 30Hz edes Eikö? Kyllä mulla löytyy ainakin Nvidian asetuksista myös virkistystaajuus. Näyttöni on 144hz kellotettuna 170hz mutta valittavissa myös 60hz ja muistaakseni löytyy myös 30hz. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Eipä taivu ei :'( Kun säätää 30Hz ja ajaa testin, niin monitori ilmoittaa ettei pysty, ja pyytää palauttamaan 60Hz. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 4, 2018 Muuten hyvä vastaus mutta en oikein ymmärrä mitä pitää tehdä. Minulla on 60Hz LCD-televisio. No kokeile laittaa FSX:stä target fps Unlimited. Sen pitäisi muutenkin aina olla unlimited simusta, koska fsx:n oma fps rajoitin ei todellakaan rajoita pelkästään fps:ää, vaan laittaa myös simun tökkimään ja vaikuttaa muistaakseni esim sceneryn latautumisaikoihin. Inspectorista poistat fps rajoitukset myös (jos on) ja laitat VSync 1/2 refresh rate. Silloin sun fps synkronoidaan puoleen sun näytön virkistystaajuudesta eli 60/2=30. Toki se edellyttää edelleen sitä ettei fps saa missään olosuhteissa tippua alle 30, jotta se toimii hyvin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2018 Ei toimi minulla. Kokeilin siis simusta framerajoitin pois ja Inspectoriin 1/2. Simu tökkii koko ajan, framet jäävät alle 30:n. Minulla on parasta että simun oma rajoitin on arvossa 30 (tai enemmänkin) ja Inspectorissa ei ole kajottu rajoittimeen eikä Refress-arvoon. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2018 Ei toimi minulla. Kokeilin siis simusta framerajoitin pois ja Inspectoriin 1/2. Simu tökkii koko ajan, framet jäävät alle 30:n. Minulla on parasta että simun oma rajoitin on arvossa 30 (tai enemmänkin) ja Inspectorissa ei ole kajottu rajoittimeen eikä Refress-arvoon. No sitten on yksinkertaisesti tyydyttävä siihen. Piste. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2018 Ei toimi minulla. Kokeilin siis simusta framerajoitin pois ja Inspectoriin 1/2. Simu tökkii koko ajan, framet jäävät alle 30:n. Minulla on parasta että simun oma rajoitin on arvossa 30 (tai enemmänkin) ja Inspectorissa ei ole kajottu rajoittimeen eikä Refress-arvoon. Paljonko sulla fps on normaalisti? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2018 Se on tuo 30 johon olen framet rajoittanut simussa. Jos laitan rajoittimen vaikka 50:een, toimii simu vielä sulavammin esim. matkalennossa tai alueilla, joissa ei ole paljoa maisemalisäosia, kuten on esim. pääkaupunkiseudulla. Jos rajoitin 50, putoavat framet Megan EFHK:n liepeillä jonnekin 28-35 tasolle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2018 fsx:n oma fps rajoitin ei todellakaan rajoita pelkästään fps:ää, vaan laittaa myös simun tökkimään ja vaikuttaa muistaakseni esim sceneryn latautumisaikoihin. Tuli kokeiltua, ja heti palasi muistista miksi sitä rajoitinta tulee käytettyä. Eli koneen ohjaamo ja maisematkin repeilee pannatessa VC:ssä, sekä ajoittain pysähtelee koko hela hoito. Tässäkin varmaan käyttäjäkohtaisia eroja sitten. Voihan se tosin olla, että kun rajoittaa 30fps, niin se jotenkin korreloi paremmin 60Hz näytön kanssa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 5, 2018 Kyllä minä olen todennut, että simun rajoitin on ehdoton, muuten on sitä pientä "mikrotökkimistä" koko ajan. FPS:t rajoitetttuna simu on sulava ja toimii hienosti. Minun vanhalla koneella toki rajoitettu FPS 20, mutta kun se on sulavaa, niin sillä pärjää hienosti. Vitsi on vain siinä, että asetukset pitää olla sellaiset, että rajoitin pystyy suurin piirtein pitämään FPS:n halutussa asetuksessa. Jos on liian korkeat asetukset, niin se johtaa sitten tökkimiseen. Toki ymmärrän myös sen, että muullakin tavoin voi päästä samaan tulokseen, tai jopa parempaan, mutta kukin tavallaan. Kokeilin noita vsync juttuja, mutta ei mitään vaikutusta mihinkään suuntaan, joten otin pois päältä. Samalla kun asiasta taas luin, niin tämä 1/2 vsync twiikki toimii vain Full screen tilassa, ei siis silloin jos simu pyörii Windowsin "ikkunassa". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2018 ... Kokeilin noita vsync juttuja, mutta ei mitään vaikutusta mihinkään suuntaan, joten otin pois päältä. Samalla kun asiasta taas luin, niin tämä 1/2 vsync twiikki toimii vain Full screen tilassa, ei siis silloin jos simu pyörii Windowsin "ikkunassa". Näin sen saa toimimaan myös Windowed-tilassa: ************************************************************************ VSYNC TWEAK – WINDOWED MODE If you are a windowed mode user (multiple screens for example), then you will be please to know there is a “fix” for Vsync in the windowed mode. Previously, when Vsync in windowed mode was activated in FSX.cfg per ForceWindowedVSync=1 line, the FPS would always run at refresh rate dividers… 60, 30, 15… meaning, it was never able to run 25fps, or 23… from 30, if system could not maintain, FPS would drop to 15. And that led to quite a lot of stuttering. There is a fix now: after FSX has been started, an Aero restart is required, which in return fixes the normal Vsync operation in windowed mode. To enable Vsync in windowed mode add following to your FSX.cfg: [GRAPHICS] ForceWindowedVsync=1 To restart Aero, there are more possibilities, choose yours: 1) manually – quit dwm.exe (task manager, Desktop Windows Manager), it will restart itself, and Aero will be enabled 2) create a batch file containing: @echo off start “” “E:\FSX\FSX.exe” (insert here the link to your FSX.exe) net stop uxsms net start uxsms and run it. FSX is going to start, Aero is going to get started after FSX, and voila… 3) elegant solution, through FSUIPC (only works with registered version): a) create a batch file containing: net stop uxsms net start uxsms b) set the FSUIPC to run the batch file automatically, edit the FSUIPC.ini and enter: [Programs] Run1=HIDE,”E:\FSX\Modules\FSX.bat” (insert here the link to your FSX.bat) This solution is going to do everything silently. No CMD popup windows, only visible Aero activation. ************************************************************************************* Lähde: https://kostasfsworld.wordpress.com/fsx-software-and-hardware-guide/ Mulla on vaihtoehto 2) käytössä Pekka Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2018 Näin sen saa toimimaan myös Windowed-tilassa: Niin... ja kun tarkemmin lukee niin kirjoitin näin: tämä 1/2 vsync twiikki toimii vain Full screen tilassa Kostasworld linkin takaa (minkä linkkasit) on sama asia esitetty näin: This tweak only works in full screen. It does not work in windowed. Lisäksi uxsms service on ilmeisesti vielä Windows 7:ssa, mutta ei myöhemmissä, joten tuo Aero restart juttu ei toimi jos on uudempi Windows. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2018 Siellä on kaksi ohjetta FULL SCREEN WINDOWED MODE Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2018 Siellä on kaksi ohjetta Aah... no nyt mieki tajusin. I stand corrected. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 6, 2018 ... Lisäksi uxsms service on ilmeisesti vielä Windows 7:ssa, mutta ei myöhemmissä, joten tuo Aero restart juttu ei toimi jos on uudempi Windows. Kiitos tiedosta tulevaisuuden varalle (seuraava käyttishän lienee sitten W10). Minulla on vielä tuo W7, jossa näyttäisi toimivan. Sinänsä outoa, että uudemmissa näyttäisi olevan vähemmän vaihtoehtoja. Kai siihenkin lienee syynsä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 7, 2018 Kiitos tiedosta tulevaisuuden varalle (seuraava käyttishän lienee sitten W10). Minulla on vielä tuo W7, jossa näyttäisi toimivan. Sinänsä outoa, että uudemmissa näyttäisi olevan vähemmän vaihtoehtoja. Kai siihenkin lienee syynsä. Ei se taida toimia enää Windows kasissakaan. Toi on siis Windows "Desktop Window Manager", joka huolehtii ikkunoista työpyödällä, puskuroinnista ja erilaisista efektistä yms. Kasista alkaen kaikki on aika erilaista verratuna seiskan käyttöliittymään. Tuo on nykyään oleellinen osa käyttöjärjestelmää, että disablointi ei onnistu ja en suosittele dvm.exe prosessin killaamista kympissä, koska koko tietokoneen käyttö voi olla jokseenkin hankalaa sen jälkeen Tuo Aero on vanha määrittelykieli alunperin Vistaan. Windows kasista alkaen sen "Metro". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla