Guest nicolaine

IVAO ASIAA!

102 viestiä aiheessa

Elikkä liityin ivaoon.

Luin kaikki kohdat rekkaamiskohdasta mitkä pitääkin.

Mutta nyt voiko joku kokenut kertoa miten päästä alkuun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, ensinnäkin, kannattaa postata IVAOon liittyvät asiat tuonne Verkkolentofoorumin puolelle. :)

Luepa IVAO:n ohjelmien manuaalit huolella läpi noin alkuun. Sillä pääsee jo pitkälle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh, ensinnäkin, kannattaa postata IVAOon liittyvät asiat tuonne Verkkolentofoorumin puolelle. :)

Luepa IVAO:n ohjelmien manuaalit huolella läpi noin alkuun. Sillä pääsee jo pitkälle

Mist manualit löytää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeasti jos et edes itse löydä tarvittavia ohjeita, niin en tiedä tuleeko koko lentämisestä mitään.

Ennenkuin kysyt taas jotain uudestaan täällä niin käytä puoli tuntia ohjeiden etsimiseen ja lukemiseen. Käytännössä kaikki asiat löytyy netistä eri ohjeista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ivao eyessä kun pistää EFHK ja wiwe in map niin näkyy vain mustaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen VID mistä näen sen tarvitsen vaan sen

Täh ??? Mitä yrität sanoa tuolla "lauseella" ?

Luepa nyt vaan se manuaali. Sieltä tuokin selviää (mitä ikinä sitten kysyitkään... ::))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeasti jos et edes itse löydä tarvittavia ohjeita, niin en tiedä tuleeko koko lentämisestä mitään.

Ennenkuin kysyt taas jotain uudestaan täällä niin käytä puoli tuntia ohjeiden etsimiseen ja lukemiseen. Käytännössä kaikki asiat löytyy netistä eri ohjeista.

Lainaan nyt Samia, koska vastaus sinulle (Nico) tuntuu aivan oikelta.

Mitä ihmettä oikein teit Ivao-verkossa tunnuksella FINA321? Käsittääkseni lensit keski-Europassa tietämättä yhtään mitään siitä, mitä olit tekemässä! Kyselit asioita "unicomilla", ja pyysit ohjeita sekä Suomen, että Englannin-kielellä sitä mihin sinun tulisi ottaa yhteyttä? Olin itse tulossa Teneriffalta Helsinkiin, ja koitin auttaa sinua parhaani mukaan. Kyselit unicomilla suomenkielellä mm. miten saada EFHK:n säätietoja. Yritin kovasti selvittää miten se onnistuu, mutta jälleen kyselit lisää unicom-taajuudella.

Tämän jälkeen kerroin sinulle, miten saada "private"- yhteys minuun FIN2616. Edelleen vastasit minulle unicom-taajuudella (useita viestejä mm. omasta lentokorkeudestasi), jolloin ymmärsin ettet ollut lukenut IvAp:n manuaalia. Siellä kerrotaan kaikki "oleellinen" ja hieman muutakin siitä miten ohjelma toimii, ja miten saadaan yhteyttä toiseen verkossa olevaan henkilöön :-\

Monta kertaa sinulle "privaattiviestillä" kerroin miten tämä tapahtuu.... :-[ Edelleen lähetit viestisi unicom- taajuudella, joka häiritsee muita lentäjiä! Vihdoin ohjeeni taisi mennä perillle, ja sain sinulta privaatti viestin :thmbup: Koita ymmärtää ettei Ivao/Vatsim -verkkoon kannata lähteä pelleilemään, ja että jos olisit lukenut IvAp-ohjelman käyttöohjeet, niin olisit myös osannut käyttää ko. ohjelmaa :o Itse olen uusi Ivao -verkossa (neljä lentoa), mutta käytin kaksi päivää ohjelmien (IvAp/IvAe/teamspeek/TS-Noise) ohjeiden lukemiseen ennenkuin edes asensin/käytin ohjelmia! Vaikuttaa myös siltä, että sinulla ei ole minkäänlaista kokemusta lentämisestä verkossa, (tai että edes teoriaa olisit lukenut)?

Vatsim -verkossa on määritetty, että liittyminen edellyttää 13.v ikää... Ivaossa ei ikää ole määritelty, joten jokainen sinne lentämään/johtamaan haluava sinne myös pääsee! Hieman asiaa sivutakseni voin kertoa seuraavaa:

Ville Heikkinen, jolla on käsittääkseni lennonjohtajan vakanssi Ivaossa päätti Ivaon koulutus tapahtuman aikana lentää Hyvinkäältä Malmille. Ville the "laivabongari" päättikin kuitenkin "yhtäkkiä" laskeutua katajanokalle, eli suoraan laivaväylälle :thmbdn: Hetken aikaa siellä vietti, ja kuvasi meille foorumilaisille sekä Siljaa, että myös Viikinkiä! (Jippii)! Tämän jälkeen nousi ilman minkäänlaista selvitystä, ja jatkoi lentoansa Malmille, jossa vielä läpäri ennen laskua ;D

Ville on noin 13.v, joten huumorillahan tämä kuitattiin (tosin ei kovin yksimielisesti). Itse asiassa jos Ville olisi ilmoittanut tämän "hurjan" temppunsa etukäteen, ei kenelläkään (jos L-johdolle olisi sopinut) olisi ollut mitään naputtamista asiaan.

Ville "laiva" Heikkinen! Sait aikaan keskustelua, ja se ei koskaan ole pahasta ;D Olit rohkea, enkä ainakaan minä voi moittia sinua uskaliaasta lennostasi! Vaikka se olikin erittäin hauskaa, ja huvittavaa... Älä kuitenkaan enää laskeudu ilman selvitystä paikkoihin, joihin ei oikeasti muutoinkaan laskeuduta... :P

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja parastahan tässä oli, että kyseinen "FINA321" vietti useita tunteja pausella Berliinin yläpuolella lentopinnalla 464.  :thmbup:

Ainakin hyvät pinnat :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin hyvät pinnat :o

Oli kyllä.. Taisi olla hyvät näköalat kun sielä viihdyttiin niin kauan.  :P

Näitä tapahtumia seuratessani omalta osaltani ymmärrän hyvin vatsimin ikäpolitiikan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikkeipä VATSIM:n 13v ikäraja johdukaan oletuksesta, että alle 13-vuotiaat olisivat epäkypsiä vakavampaan harrastukseen :)

Ei johdu ei, mutta juurikin tällaisten tapausten kohdalla tulee muita aatteita mieleen.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuommoisesta pelleilystä saa muuten helposti bannin koko verkkoon.

Eli asiat on syytä opetella ENSIN.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei johdu ei, mutta juurikin tällaisten tapausten kohdalla tulee muita aatteita mieleen.  ;)

Aika naulan kantaan sanoisin! Se että me "realismia" hakevat pilotit voimme pahoittaa mielemme Villen takia olisi kuitenkin aika kaukaa haettua! Ilman muuta on selvää että lennot lennetään niin realisesti, kuin mahdollista! Villen tapa tehdä "omiaan" oli mielestäni kuitenkin hauskaa... Mokailut virtuaalitaivaalla tod.näk vain lisääntyy ajan myötä. Ei anneta niiden kuitenkaan haitata tätä "tärkeää" työtämme virtuaalitaivaalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei nyt ihan oikeasti, ei enää tällästä pelleilyä!  >:(

Aivan älytöntä toimintaa, ja kyseessä tosiaan samainen kaveri kenestä edelläkin on puhuttu.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vois olla vaikka 6kk jäähyn paikka, samalla saisi Nico hyvää manuaalin lukuaikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jep, toi oli kiva ylläri kun olin ite harjoittelemassa tornissa. teki mieli avautua, mutten katsonut kuitenkaan aiheelliseksi tehdä sitä itse. annoin rullausohjeet ja ne ei kelvanneet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei nyt ihan oikeasti, ei enää tällästä pelleilyä!  >:(

Aivan älytöntä toimintaa, ja kyseessä tosiaan samainen kaveri kenestä edelläkin on puhuttu.

Jep jep, tutkaillaan....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään