Guest MK22

Autogenin lisäys (FSX)

9 viestiä aiheessa

Hei!

Olen tehnyt pienen maiseman ja nytten olisi tarkoitus lisätä autogen taloja ja puita, mutta en tiedä miten ei photorealistiseen maisemaan lisätään autogenejä. Autogen annonator ei suostu avaamaan (vector) bgl tiedostoja.

Terveisin Magnus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei!

Olen tehnyt pienen maiseman ja nytten olisi tarkoitus lisätä autogen taloja ja puita, mutta en tiedä miten ei photorealistiseen maisemaan lisätään autogenejä. Autogen annonator ei suostu avaamaan (vector) bgl tiedostoja.

Terveisin Magnus

Siis siihen ohjelmaan avataan ne maiseman Texture-kansion maatekstuuritiedostot yksi kerrallaan, ei bgl:iä. Kun sitten tallennat sen, niin muistaakseni tekstuurikansioon tulee samanniminen an-loppuinen agn-tiedosto. Näin siis FS9:ssä, mutta toiminee varmaan samoin FSX:ssäkin.

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näin siis FS9:ssä, mutta toiminee varmaan samoin FSX:ssäkin.

Ehkä kannattaisi arvailun sijasta kertoa faktoja?  ::) Tosin toimii se noinkin, mutta FSX:lle tehdään photoscenet eri tavalla.

Eli jos kyseessä on photoscene niin FSX resample tekee vain yhden bgl:n. Se sisältää tekstuurit ja vuodenajat. Tämä bgl kyllä pitäisi sitten aueta Autogen annotatorilla.

Vector maisema ei ole photoscene, se ei aukea autogen annotatorilla.

PS

Tuosta voi sitten olla hyötyä:

http://www.fsinsider.com/developers/Documents/AutogenAnnotatorPictoralReference.pdf

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä kannattaisi arvailun sijasta kertoa faktoja?  ::) Tosin toimii se noinkin, mutta FSX:lle tehdään photoscenet eri tavalla.

Ahaa, ajattelin, ettei kai noissa paljoa eroja ole, kun ne FS9:n maisemat toimii FSX:ssäkin. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa, ajattelin, ettei kai noissa paljoa eroja ole, kun ne FS9:n maisemat toimii FSX:ssäkin. :P

Itse olen kohdannut hyvin vähän maisemia, jotka toimivat FSX:ssä niinkuin ne toimivat myös FS9:ssä. O.o Ellei niitä siis ole juuri tehty FSX toimivaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen kohdannut hyvin vähän maisemia, jotka toimivat FSX:ssä niinkuin ne toimivat myös FS9:ssä. O.o Ellei niitä siis ole juuri tehty FSX toimivaksi.

Niin niin, mutta nyt puhuinkin FS9:n photomaisemista, jotka kyllä toimivat FSX:ssä...

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän noita maisemia on vaikka kuinka paljon mitkä olen saanut FSX:ssä toimimaan kuten FS9:ssä, esim Freeflow Florida, Freeflow bahamas, freeflow Bermuda..

Jos niitä ongelmia etsitään, niin ne on oikeastaan niin pieniä, että ne korjaantuu helposti. Esim puutekstuureja on joutunut osassa muokkaamaan FSX SP2 yhteensopiviksi, se käy lähinnä 4 hiiren klikkauksella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja myös omat kaupunki maisemat ovat toimineet samalla tapaa kuin FS9 ja FS2002.

Tässä esim kuvaa Miami scenerystä, jota en ole vielä minnekkään upannut, samalla tekniikalla tehty maisema joka on toiminut jo FS2002 ajoilta asti simuissa versiosta riippumatta.

Tässä siis koko maisema on uudelleen "rakennettu" rakennuksia myöten ja uusia lisätty vastaamaan nykypäivän Miamia.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään