Guest Henksu

Yleistä höpinää... (Oli: Kiinnostus verkkolentämiseen)

50 viestiä aiheessa

Joo sun kanssa ei tosiaan mikään tunnu johtavan mihinkään. IMO voisit kävellä peilin eteen ja verrata sitä sun virtuaalimoloas siihen oikeeseen.

 

PS: Edelleenkin kun saavut FIR:lle ja jatkat FP:n mukaan fraseologia kuuluu "radar contact".

 

PS2: Sä et tiedä lennonjohtajan kuormituksesta/ruuhkista + tekstilentäjistä yhtään mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin, pikkuiset. Menkäähän vähän syrjemmälle tappelemaan, ja jättäkää hiekkalaatikko niille, jotka haluavat oikeasti leikkiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse asiassa IVAPissa pystyy kelamaan tekstiä ylös alas. Katkoviivan alapuolelta heti eka oikea nappi.....

Kiitokset tästä tiedosta! :thmbup:

 

Truu angst! Taitaa olla jotain kunnolla IVAO:ta vastaan?  ;D

Itseasiassa ei. V*tuttaa vaan kun ei mikään voi toimia kunnolla :P Voisit lukea noita muitakin tekstejä ennenku alat tollasia huutelemaan. En nimittäin jaksa enää viidettätoista kertaa kirjottaa samoja asioita 8)

 

VATSIMista jäi aikoinaan heti alkuun kun aloitin verkossa, tosi hyvä kuva. Oli helppoa ja selkeetä käyttää heti alkuun eikä kukaan itkenyt siitä että veti tekstillä. Toisin kuin nyt IVAOsta on jäänyt about 300 tunnin "vatsim-kokemuksella"... IVAOsta vaan se ohjelmien toimimattomuus ja toistaiseksi saamani lennonjohdon "taso" laskee sen pisteitä mulla... Ei nimittäin todellakaan kiinnosta lentää millään IvAp externalilla window-modesta fps 5.. ja fullscreen-modesta kaatuu 3/5 lentoa toi ohjelma päällä... ::)

 

Mutta tosiaan turha näillä on lähteä mitään yleistämään, kyllä se siitä varmaan lähtee kunhan noi ohjelmat saa toimimaan ja lentää enemmän siellä niin... alkaa niitä hyviäkin kokemuksia tulla. Kunhan siellä ei ole mitään tollasia Parviaisia johtamassa.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo sun kanssa ei tosiaan mikään tunnu johtavan mihinkään. IMO voisit kävellä peilin eteen ja verrata sitä sun virtuaalimoloas siihen oikeeseen.

 

PS: Edelleenkin kun saavut FIR:lle ja jatkat FP:n mukaan fraseologia kuuluu "radar contact".

 

PS2: Sä et tiedä lennonjohtajan kuormituksesta/ruuhkista + tekstilentäjistä yhtään mitään.

Eiks sun pitäs olla jo nukkumassa tähän aikaan?

 

PS: älä s**tana?

 

PS2: oikeesti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisit lukea noita muitakin tekstejä ennenku alat tollasia huutelemaan.  

Luettu ja naurettu. Takaisin aiheeseen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri, eiköhän se tullut jo meille kaikille selväksi, ettet enää halua lentää IVAO:ssa. Ei tarvitse enää toistaa samaa. Jokainen lennelköön, missä haluaa. Ideaali tietysti olisi, jos kaikki olisivat samassa verkossa, mutta toisten kanssa ei vaan voi aina tulla toimeen. Siksi on hyvä, että jotkut siirtyvät muihin verkkoihin.

 

Aihekin on jo karannut kauas otsikosta, joten josko olisi aika palautua päiväjärjestykseen, ennen kuin moderaattorien verenhimoinen silmä kiintyy liiaksi tähän... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri, eiköhän se tullut jo meille kaikille selväksi, ettet enää halua lentää IVAO:ssa. Ei tarvitse enää toistaa samaa.

Näköjään tarvitsee, kun en ole sanonut etten halua lentää siellä. Toki haluaisin mielummin kun offline(kun SB4 ei edelleenkään taida toimia FSX...), kunhan ne ohjelmat vaan toimis ja sais "kunnon johtoa"... :thmbup: Sitä tässä on vaan toitotettu että ei tollanen käyttäytyminen/asenne(lähinnä tekstiä kohtaan)/lennonjohto ja ohjelmien viat innosta siihen lentämiseen siellä, mutta en ole sanonut etten haluaisi siellä lentää... :P Lentäisin mielelläni jos vaan ohjelma toimis ja simu pysyis pystyssäkin sen kanssa... 8) Tosin sehän ei ole kenenkään vika että ohjelmat ei pelitä mutta niin ei ole kukaan väittänytkään...

 

ja aikuinen mies jaksaa haastaa riitaa tällaisesta aiheesta koko ajan... sama juttu Leskisen kanssa aina tukkanuottasilla...  >:(

Kyllä se on ihan jo(t)ku(t) muu(t) ketkä sitä riitaa haastaa.... ja mun ja Leskisen välisiä vääntöjä nyt ei kenenkään kannata vakavissaan ottaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri, Unohdin kertoa että tekstiä saa kelattua taas alaspäin alimmasta oikeasta napista....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri, Unohdin kertoa että tekstiä saa kelattua taas alaspäin alimmasta oikeasta napista....

Ok, kiitän jälleen. Hyvä tietää tuo kun lähtee taas seikkailemaan sinne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sama juttu Leskisen kanssa aina tukkanuottasilla...  >:(

Anteeksi vaan, mutta MITÄ VITTUA sinä selität ja miten tuo liittyy aiheeseen ylipäätään?? Kuten Pete sanoi, niin ei olla tosissaan. Mese keskusteluissa ollaan ihan hyvää "pataa" keskenämme. Kieltämättä tämä aihe antaa aika huonon kuvan ivaosta... Ei varmaan tämän aiheen lukemisen jälkeen kauheasti uusia innosta tämä verkko. Tuntuu, että se vatsim vs ivao keskusteluissa esiin otettu vatsimiläisten "mulkkuus" on siirtynyt ivaoon. Ei tästä sitten enempää.

Ihan vain minun mielipide..

 

Toisaalta, tänään oli aivan mahtava johtaja EFES_CTR:ssä klo. 19-20.30. Taisi olla Palokankaan Niko, jos en väärin katsonut. Oli tosi asiallinen, ja mukava meno. Positiivinen kokemus jäi :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kunhan siellä ei ole mitään tollasia Parviaisia johtamassa.. ::)

Aika paksua tekstiä 300h VATSIM-proolta, Parviainen todellakin yksi parhaimpia johtajia IVAOn puolella, joiden alaisuudessa on tullut lennettyä.

 

Tuo tekstipelleily on uskomattoman ärsyttävää lennonjohtajan kannalta, joten en sinuna lähtisi arvostelemaan johtajia, jos he eivät innostu satuilemaan sulle, se "hyvää iltaa" on huomattavasti helpompi sanoa voicella  ;)

 

Ja osoittaa hienoa asiantuntemusta kirjoittaa tyyliin "surkeaa kun tuli selvitykset vasta rullatessa", niin se vaan menee oikeastikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parempi että et tuosta "mulkkuudesta" juuri puhuisi sinäkään kun ei todellista tietoa ole, kun mitään mulkkuutta ei koskaan ole ollut oikein olemassakaan, huhupuheet ja paska haisee.

Mielipide ja mielipiteenvapaus... Nevörhöörd vai? Sanoin, että tuolta tuntuu, niin turhaan urputat. Vahvistat vaan mun mielipidettä entisestään.

 

E: ja se paska haisee ihan itsestäskin. Se verran vituiks menny tämä vääntö tässä ketjussa. Varmaan kannattaa kaikkien mennä sinne peilin eteen ja miettiä vähän, että mitä on tullut taas väännettyä... Ja miksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä te jaksatte jauhaa ja kiukutella, isommat ja pienemmät :thmbdn: Sitä viimeistä sanaa (feat. Pauli Hanhiniemi) ei ole aina pakko saada sanottuna tai muussa tapauksessa olette keksineet ikiliikkujan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuoko ei ollut yleistystä, eh?

Sen takia juuri laitoin loppuun että ei ole tarkoitus yleistää vaikka teksti siltä vaikuttikin, kun ei tosiaan ole IVAOsta muutamaa lentoa enempää kokemusta, ja niiltä lennoilta jäänyt paskan maku suuhun. Paitsi edelleen se OUL.

 

pidä naamasi kiinni jos et saa asiallista tekstiä suustasi.

Ihan kohta...

 

Todella selkeästi juuri näin on käynyt....not.

Vähän väritettynä....yes. Oskun tekstin perusteella se taxi-clearence tuli "clrd for taxi, gate of your choice"(ja sitten kun rullattiin sille haluamalle portille niin tuli valitusta että ollaan väärällä portilla?), eli käytännössä sama kun "rullaa mistä haluat, minne haluat"? Ja mulle tuli itelle toi "Joku H se on, ota oikee" (SID siis). Eikös se pitäs LJ:n tietää mikä se oikee on?

 

Yeah right, perustelut tuolle olisi kiva saada.

No, kyllä se nyt mun mielestä on nopeempaa ja selkeempää kirjottaa se selvitys siihen sekunnissa kun alkaa voicella luettelemaan että "ööh finnair foor ööh tuu trii ööh clea...cleared for pushbäk ööh and startup......" Enemmän arvokasta aikaa sillä Herra Parviaisella menee kuunnella toi mun selvitys voicella(paskalla enkulla) kun lukea se siitä ruudusta ja ite lausua se nopeesti voicella mulle takas, noistakin menee kuitenkin puolet ohi ja saa taas kysellä uudestaan samoja asioita? En tiedä millä äänenlaadulla sitä vastausta saa mutta on sekin koettu ja nähty että voice receivellä se selvitys katoaa sinne paskan äänenlaadun(ja huonon enkun) sekaan aika huolella.

 

Ja siis mun osalta se on nopeempaa noin, älä taas kuvittele että tarkoitan että se ois kaikilla niin. Sinä varmaan saatkin sen selvityksen ja muut lueteltua sulavasti mutta kaikki ei.

 

 

Sinun kokemuksellasi en puhuisi juuri mitään nyt tästä asiasta.

No ei sitten puhuta minun kokemuksellani mitään tästä asiasta.

 

Lukutaitoasi voisit kehittää. En ole sanonut että fraseologiasi olisi täysin hukassa

mutta teidänpä fraseologiat eivät näytä olevan kohdillaan sitten ollenkaan

No täytyy vissiin tosiaan ruveta kehittämään, jos tuo ei kerta tarkoita sitä että fraseologiat on hakusessa... ??? Piitääpä muuten heti ruveta tarkistelemaan niitä frasuja...

 

En kertakaikkiaan ymmärrä miten voi tällä lailla haukkua verkkoa suohon ja eritoten lennonjohtajia? Onko itsetunto niin vituillaan, että pitää pelleksi ryhtyä? Myöskin esim. Jeromelle kuittailu jostain nukkumaanmenoajoista alkaa olla niin huoh-touhua kun olla ja voi, Jerome kun on yksi parhaita näkemiäni lennonjohtajia. Mitä sitten kun SB4 joskus vuonna 2025 toimii FSX:llä? Menet sinne tyhjään verkkoon lentämään lentoja Suomesta? Pointti tässä oli mikä?

Eikä tässä mitään verkkoa olla suohon haukkumassa, eikä kait lennonjohtajiakaan. Kuten sekin sanottu että kun noi ohjelmat toimis niin verkkohan ois ihan hyvä. Ja johtajista, Lehtonen ainakin oli loistava(kuten varmaan moni muukin), eikä itkenyt siitä että vedin tekstillä, kuten muut, vaan sain hyvää ja osaavaa palvelua.

 

Ja sitten kun se SB4 vuonna 2025 toimii FSX:llä niin menen sinne Suomen osalta tyhjään verkkoon ja saan edes sitten muualla Euroopassa palvelua ilman tollasta haistavittumeininkiä. Eikä tarttis enää kuunnella tota itkua tekstin käytöstä :P Sopii mulle oikein hyvin. Tosin tuohon 2025 asti täytyy koittaa tolla IVAO:lla/offlinella pärjätä ::)

 

Joo ja näyttää se Jerome tietävän sen itekkin kun on näköjään noin noussut kusi huppuun että pitää alkaa avautua tolla tavalla. Ensin hän vastas suht asiallisesti mun postaukseen, johon minä taas vastasin asiallisesti(?) kunnes pojalla palo käpy eikä keksinyt enää mitään järkevää niin piti ruveta näitä lapsellisuuksia huutelemaan:

IMO voisit kävellä peilin eteen ja verrata sitä sun virtuaalimoloas siihen oikeeseen.

Ja tuohon vastasin vaan että eikös pitäs mennä jo nukkumaan. ::) Noh, toisilla ne on vaan molot mielessä.

 

 

Mutta mun osalta tää vääntäminen jää tähän. Ei tää mihinkään etene kuitenkaan, kuten on jo nähtykin. Ja ei sovi unohtaa että kyseessä on edelleen vaan peli.... ei sen vakavampaa.... kai ::)

 

Lähdenpä tästä lentämään... offlainissa 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mun nähdäkseni ole kyse tästä. Kai Risto itsekin huomasit mitä Petri kävi laukomaan lennonjohtajista ja heidän koulutuksesta? Mä näen ihan järkeväksi sanoa moisesta, ettei joku ala täällä luulla että se olisi totta :) melko iso mainosvihko tämä FSN nääs.

 

Juu, en sinua tarkoittanutkaan osoittaa sormella vaan kaikkia osallistuvia yleisesti. Kirjoitusvuoroa ei vaan meinaa löytyä niin osui tohon väliin kirjoitukseni :)

 

Mutta joo, kaipa se kuuluu tämäkin verkkolentokiinnostukseen jos luullaan, että kaikki muu on paskaa paitsi paska itse... Erikoisia kokemuksia kaiken kaikkiaan omaan kokemukseen perustuen, etten sanoisi. Ensinnäkään en tajua, missä tollaista palvelua voi olla (onko itsessä vikaa?). En tajua lisäksi, miten yhdestä tai kahdesta negaatiosta saadaan tollainen haloo enkä sitä, miten ja millä tyylillä asia esitetään.

 

Jatkakaa, haen limun ja sipsit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielummin tökeröä englantia kun tekstiä. Vaikka se englanti olisi kuinka huonoa tai fraseologia ei aivan oikein, niin mielummin kuuntelen sitä voicena, kun katson typerää tekstinauhaa. Ja voihan sitä aina aluksi harjoitella suomeksi, jos se tuntuu helpommalta.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen Petrin kanssa samaa mieltä siitä, että Oulun lennolla saamasi palvelu oli huonoa ja out-of-line, jos se todellakin noin meni. Sitten asiasta pitäisi ilmoittaa IVAO-FI:n staffille tietoineen niin asia hoituu OIKEALLA tavalla :) tämä kun ei ole se kaikesta päätellen :)

 

Kuitenkin mietityttää että jos ey sanomasi mukaan halua yleistää niin miksi teit monta pitkää vuodatusta missä jatkuvasti yleistit ja moitit kyllä verkkoa ja koulutusta :) myöskin jatkuvat puheet "haistavittuverkosta" on kovin jänniä, jos myonnat että et yleistä ja että puuttuu kokemusta... :)

 

No, ehkäpä nyt kuitenkin huomasit oleellisen tässä topicissa, että miksi toimintasi/puheesi aiheuttivat moisen reaktion lennonjohtajien parissa. Tuu toki verkkoon ja tee lennonjohtoyynto niin voin tulla antamaan palvelua siten kun se on tarkoitettu ;)

Ei, nyt ymmärsit taas väärin.  :D Oulussa saamani palvelu oli siis loistavaa. Sitten nyt eilen vaimilloinseoli kun olin lähdössä Roomaan niin se palvelu oli vähän niinjanäin, juurikin noin kuten tuolla jo sanoinkin. Mutta ei siinä sen kummempaa... ehkä tuo ko. LJ nyt jatkossa sitten hoitaa hommat paremmin... 8)

 

 

Nyt semmonen ihan rehellinen kymysys tähän, että onko tuo LJ:n kuormittaminen tekstillä(ja siitä valitus) tulkittava niin että olette sitämieltä että se on joko voicella tai sitten ei tartte tulla? :P Vähän semmonen viilis on kyllä edelleen että vaikka on se mahdollisuus vetää tekstillä, niin näitä lentäjiä ei millään ymmärretä vaan "pakotetaan" vetämään voicella, tai sitten muuten palvellaan melko vastahakoisen oloisesti? :P

 

En kyllä tosiaan tiedä mitään noista LJ:n hommista niin paha sanoa mitään mutta veikkaan ettei se yks kone tosiaankaan siellä kovinkaan paljoa voi kuormittaa. Olen muutaman kerran ollut aikoinaan Thomsonin eventeissä VATSIMissa ja noissa oli kyllä mukavasti ruuhkaa ja silti varmaan puolet veti tekstillä eikä kukaan LJ valittanut... eikä muutenkaan siltä näyttänyt että se hirveen vaikeeta olis ollu. Tiedä sitten miten siellä ruudun takana on kaverilla korvista noussut savua ja kirosanat lentäny mutta hyvin silti noi hoidettiin... Ja niinkin isolla kentällä kun Manchester... toinen olikin sitten East Midlands ja sielläkin oli varmaan 10 konetta samaan aikaan joista varmaan 8 veti tekstillä ja silti hyvin hoitui... ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt semmonen ihan rehellinen kymysys tähän, että onko tuo LJ:n kuormittaminen tekstillä(ja siitä valitus) tulkittava niin että olette sitämieltä että se on joko voicella tai sitten ei tartte tulla? :P Vähän semmonen viilis on kyllä edelleen että vaikka on se mahdollisuus vetää tekstillä, niin näitä lentäjiä ei millään ymmärretä vaan "pakotetaan" vetämään voicella, tai sitten muuten palvellaan melko vastahakoisen oloisesti? :P

 

Juuri näin se menee  :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juuri näin se menee  :thmbup:

Osuin siis oikeaan ;)

 

Mutta täytyy katella jos joskus lähtis sillä voice+textillä koittamaan alkuun, jos sitä joskus uskaltaa vaikka ihan kokonaan voicelle... ;D Kunhan nyt alkuun tulee ensin uus tietokone ja sitten toi ASn bussi ja sitten ku sais vielä sen IvApin toimimaan fullscreenissä ilman kaatuiluja... :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä. Verkossa ollaan simuloimassa oikeaa ilmailua, siihen ei teksti kuulu  :thmbdn:

Voivoi, niinku se teksti nyt olis siellä ainoa mikä ei oikeaan ilmailuun kuulu........

 

.... aina pitää tulla joku tällänen tr00 pr00 pilaamaan ne vähäisetkin hyvät fiilikset koko verkosta .... tuosta kommentista taas pääsee siihen että kun ei IVAOon teksti kuulu niin ei kuulu ne lentäjätkään jotka tekstillä vetää.. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielummin tökeröä englantia kun tekstiä. Vaikka se englanti olisi kuinka huonoa tai fraseologia ei aivan oikein, niin mielummin kuuntelen sitä voicena, kun katson typerää tekstinauhaa. Ja voihan sitä aina aluksi harjoitella suomeksi, jos se tuntuu helpommalta.  :thmbup:

 

Olen jo n. 25h lentänyt suomi-voicella IVAO:ssa (-unicom-tunnit ja alussa mikin toimimattomuudesta johtuneet pari lentoa), eikä minulle ole kukaan ikinä valittanut, ei suomesta, eikä tekstistä.

 

Ja vielä kerran, jos muutaman kerran sattuu olemaan ns. "huonompi", johtaja, ei se tietääkseni tarkoita sitä, että aina on sellainen? Vai? Ja jos (jopa) kerran olet saanut hyvää lj-palvelua, eikö se tarkoita, että jos joskus toisella kerralla ns. "parempi" johtaja sattuu olemaan online, et saisi siltä sitä hyvää palvelua?

 

Ja nyt, älkää ketkään lj:t vetäkö hernettä nenään noista ns huonompi johtaja puheista. Kiitos!

 

Toivottavasti ymmärrätte epäselvät 2. ja 4. lauseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Nyt semmonen ihan rehellinen kymysys tähän, että onko tuo LJ:n kuormittaminen tekstillä(ja siitä valitus) tulkittava niin että olette sitämieltä että se on joko voicella tai sitten ei tartte tulla? :P Vähän semmonen viilis on kyllä edelleen että vaikka on se mahdollisuus vetää tekstillä, niin näitä lentäjiä ei millään ymmärretä vaan "pakotetaan" vetämään voicella, tai sitten muuten palvellaan melko vastahakoisen oloisesti? :P

 

Tuskin kukaan sitä mieltä on ettei tarvi tulla. Ainahan on ihmisiä jotka olosuhteiden pakosta joutuu joskus vetämään tekstillä(lapset, vaimo, joku tais mainitakin jo). Voicella kaikki kommunikointi vaan yksinkertaisesti on nopeampaa, oli huono lontoo tai ei. Siinä kun pystyy höpiseen ja suorittamaan LJ:n ohjeet samaan aikaan, tekstillä ei. Kyse ei varmaankaan ole tekstipilotin syrjinnästä vaan siitä että se ohjeiden näppäily kestää kauemmin kuin mitä sanomalla. Sen takia myös moni LJ lyhentelee minkä vaan pystyy että siitä kommunikoinnista tulisi ylipäätään nopeampaa. Ja tämähän on siis aivan yleistä ympäri euroopan ja kaiken lisäksi ei mitään merkitystä kummassa verkossa. Molemmissa tulee lyhenteillä selvityksiä samaan malliin.

Tässä mä en ymmärräkään mikä se ongelma oikeen on? Mitä väliä sillä on kuinka paljon kaikkea lyhennetään? Ja varmaan oot kuullu ja nähny pb su jne joskus ennenkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas taas pojilla ollut sessiot täällä.. Lukkoa toistaiseksi ja katsotaan mitä jaetaan myöhemmin kunhan ehtii tutustua aiheeseen.

 

Ja luulisi nyt jessus sentään, kun vihdoin porukka samassa paikassa ajaa, ymmärtää jo lopettaa nämä nahistelutkin. Turhaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.