Vieras

Lisäosien tekeminen

31 viestiä aiheessa

Osaisikos joku hieman selventää minua, että miten niitä omia sceneryita tai koneita oikeen voi tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esim erillaisilla maiseman/lentokoneiden tekoon tarkoitetuilla ohjelmilla.

Gmax taitaa olla se yleisin työkalu millä käy kätevästi sellaiset tekemiset.

Itse olen käyttänyt Abacus Scenery Apprenticea reilut 6 vuotta maisemien tekemiseen ja se jos mikä on helppo ohjelma, se on alunpitäen suunniteltu FS2002 mutta sillä tehdyt maisemat toimivat esim FSX:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs muuten tuo Abacus Scenery Apprentice . . . saako sitä vielä ostaa jostain? Eroaakohan se paljonkin tuosta uudemmasta Abacus Ez-scenerystä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs muuten tuo Abacus Scenery Apprentice . . . saako sitä vielä ostaa jostain? Eroaakohan se paljonkin tuosta uudemmasta Abacus Ez-scenerystä?

EZ-Sceneryllä et voi tehdä omia mallinnuksia vaan sijoittelet valmiiksi tehtyjä objecteja kuten rakennuksia, puita jne halutuille paikoilleen.

Abacus Scenery Apprentice on samantyylinen ohjelma kuin FSDS(FlightSimulator Design studio), paitti että FSDS tehdään lähinnä lentokoneita.

Kait sen Apprenticen vielä saa, mutta siinä siis kirjaimellisesti itse tehdään alusta asti mitä sitten haluaakin, vaikka oman talonsa missä asustelee :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja mistähän noita ohjelmia löytää? ???

Google on muuten osottautunut helekatin käteväksi hakukoneeksi :) Ei pidä olla liian avuton :thmbup:

Gmax tulee simulaattorin mukana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekin olis hyvä tietää mille simulaattorille olet tekemässä mitäkin?

Koska FS2004 ja FSX:n erot on kuitenkin suht huomattavat, esim FSX:ssä toimii tai ei toimi ne tietyt ominaisuudet esim mitä FS2004:ssa.

Tutoriaaleja kannattaa lukea huolellisesti läpi vaikka useampaan kertaan.

Kun kuitenkaan tuollaisten lentokoneiden ja maisemien teko ei ihan ole että se malli vaan väsätään, pitää osata tehdä tietysti teksturointia yms. Että on useampi asia joita joutuu tekemään.

Koneissa tietysti tuo paneelin teko, se vaatii omat taitonsa ja ohjelmansa, teksturointi on myös se oma juttunsa. Näistä on hyvä lähteä liikkeelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehdotan, että teet LDS tasoisen 757:n FS9:lle ihan vaan harjoitteluna. ;D LDS kun ei sitä tee, kuin FSX:lle. :thmbdn:

FSX on nykyaikaa, FS2004 vielä harvat tekee lisureita, mutta kyllä se FSX silti on päivän sana.

Kyllähän sitä itsekkin vielä viimevuona koitti vältellä tuota FSX:n siirtymistä, mutta nyt kun on tottunut siihen jo niin ei olis mielessäkään paluuta FS9:iin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla, mutta näillä nykypäivän keskiverto PC:llä ei saa toimimaan kunnolla(tai kunnon FPS:llä). Aika moni tuntuu silti vielä lentävän FS9:llä. Noh, onneksi sentään AirSimmer julkaisee oman Bussinsa ensin FS9:lle, kun muuta ainakaan minä en nyt tarvitse, kun tulee paljon bussilla lennettyä.

E: Ja kyllä FSX pyörii ihan hienoilla asetuksilla sellasilla 20-40frameilla (Esim. defu A321:llä, EFHK, AI 80% 1680x1050, VC:ssä 30-50fps(mutta ei all maxed)) mutta sceneryiden puute vain vaivaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi olla, mutta näillä nykypäivän keskiverto PC:llä ei saa toimimaan kunnolla(tai kunnon FPS:llä). Aika moni tuntuu silti vielä lentävän FS9:llä. Noh, onneksi AirSimmer julkaisee oman Bussinsa ensin FS9:lle, kun muuta ainakaan minä en nyt tarvitse, kun tulee paljon bussilla lennettyä.

Juuh, tuo on kieltämättä taivahan tosi. Keljuttavintahan se on että on niin pahasti jätetty kesken tuo homma ja tuntuu että ei edes ajureita saada optimoitua simulle suotavaksi.

Mutta lohdutuksen sanana voin sanoa, ettei taida sellaista prossuakaan vielä löytyä markkinoilta jotka tälläistä FSX:ää jaksaisi vedätellä AI 100% ja muutkin asetukset tapissa.

Itselläni on vieläkin AI liikenne 50%, koska epäilys on että se ei jaksa jauhaa tuo nykynen kokoonpano sitä painajaismaista trafiiccia esim KJFK:lla ongelmitta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sitä sceneryiden puutetta enää huomaa, kun äksällä on lennellyt.

Tuokin on totta. Eipä sitä jaksa enää valittaa ja tosiaankin tottunut siihen, kun sillä valituksella mitään yhtäkkistä parannusta saa. Antaa sitten tekijöiden rauhassa tehdä, kuin kokoajan olla kinumassa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse odottelen malttamattomana tuota FSD:n Aerostarin ja Piaggion julkaisua FSX:lle.

Kyllä toistaiseksi on mielestäni noita lisureita löytynyt ilmaisina ja maksullisina FSX:lle sopivasti.

Itse tykästyin tuohon Cloud9 Orlandon kenttään ja FSDT tuotoksiin. FSDT:llä on tuloillaan McCarran field, eli Las Vegasiin pääsee kohta ihastelemaan parempana versiona.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan muuten Captain Simin B757 koneelle tehty Finskin textuureja?

Jos ei, niin löytyisiköhän joku innokas tekemän sille tuon Finnairin värit? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkohan muuten Captain Simin B757 koneelle tehty Finskin textuureja?

Siinähän tulee mukana Finnairin livery...(?)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinähän tulee mukana Finnairin livery...(?)

Ompi muuten wanha livery... Ja avsimistä löytyy Koljosen Jonin tekemät tekstuurit. Uusi livery ja wingletit. Taitaapi olla paras maalaus finnairille CS:n tekeleeseen.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gmax tulee simulaattorin mukana.

Tuleekos tuo Gmax myöskin äksän mukana?

Ja tarkotini juuri tuota liveryä Osku.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään