Timo Koponen

Ilmailu headseteistä?

20 viestiä aiheessa

Moro,,,

Ensinnäkin siirtäkää jonnekkin muualle jos sattuu olemaan väärässä paikassa!

Haluaisin tietää teidän käyttö kokemuksianne/suosituksia eri valmistajien eri headsetti malleista ja tietenkin suomen hinnat kiinnostaa.

Ennen kaikkea kiinnostaa nuo noice attenuating/canceling mallit!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kato www.gps.co.uk, sieltä ostin omat Sennheiserini - tosin eivät ole aktiiviset, mutta ihan riittävän hyvin vaimentaa Cessnassa, varsinkin tuossa Dieselissä..

Noi on puntia ja taisi olla alvi 17% päälle. Toinen on www.transair.co.uk - EU:n sisällä noista ei mene tulleja, joten jommasta kummasta tuolta ainakin itse tilaisin. Suomessa en tiedä onko noita missään - SIL-shopissa oli David Clarkeja pari boksia mutten muista hintaa. Veikkaisin että ovat kalliimpia tosin kun nuo webikaupat myyvät niitä varmaan enemmän.

David Clarkin "10-13.4" on mun mielestä erittäin hyvät, CAU:ssa on semmoiset ja on erittäin mukavat päässä ja vaimentavat passiiviluureiksi hyvin. Aktiiveja en ole käyttänyt, varmaan sitten jos lentäisi ammatikseen olisi ainakin ihan hyvä hankkia moiset. Ne vaan on monta kertaa kalliimpia.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanki Bose X. Unohda muut. Ero on valovuoden mittainen.

Juu, vaikka en hirveästi ole pörisevillä koneilla lennellyt, niin kyllä nuo Boset vakuuttivat ainakin minut Aero 05:ssä. Kun vastaäänet pistää päälle, niin vaimennusta ei voi kuin ihmetellä... 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo noi Boset kiinnostaa...

Testeissä/muutenkin ovat saaneet aika paljon kehuja, no kyllä niitä on myös moitittu (lähinnä voluumi säädin/patteri pidin).

Mutta kuten aina, ensin olisi kiva kokeilla. Tyy katsella jos jostakin (filsuilta) löytäisi jonkun putiikin joka noita myy!

Kiitos kommenteista!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen itse vannoutunut Peltorien käyttäjä. Sopii tuollaisiin koneisiin, jotka päästävät cockpitiin kovan ääneen. Kunnon lentotukialusmalliset kuupat ja volumet kummassakin korvassa. Negatiivista valkoinen väri, johon tarttuu kaikki lika. Mikkipuomi on hyvä. Pojallani on siitä isosta kuuppamallista junioriversiot. Valkoinen väri voi olla jollekin myös plussaa ainakin kesäisin, sillä sen värisiinhän ei auringon lämpö niin kovasti tartu...

Sennheiserit ovat vakiona mm. Gulfstream-koneissa. Ne ovat sellaiset korvalappustereomallit, koska ääntä ei juuri ohjaamoon kuulu...  :)

Copterlinen uusiin EC-135-koptereihin tuli "mukana" kaamean kokoiset valkoiset kuupat, jotka saavat isopäisenkin pilotin muistuttamaan kuuluisaa Mikki Hiirtä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen itse vannoutunut Peltorien käyttäjä. Sopii tuollaisiin koneisiin, jotka päästävät cockpitiin kovan ääneen. Kunnon lentotukialusmalliset kuupat ja volumet kummassakin korvassa. Negatiivista valkoinen väri, johon tarttuu kaikki lika. Mikkipuomi on hyvä. Pojallani on siitä isosta kuuppamallista junioriversiot. Valkoinen väri voi olla jollekin myös plussaa ainakin kesäisin, sillä sen värisiinhän ei auringon lämpö niin kovasti tartu...

Sennheiserit ovat vakiona mm. Gulfstream-koneissa. Ne ovat sellaiset korvalappustereomallit, koska ääntä ei juuri ohjaamoon kuulu...  :)

Joo siis ne mun Sennheiserit on ne HME-100:t mitkä on kanssa vastaavat kuupat, eli siniset, passiivinen malli, kopat taisi olla nimenomaan Peltorin tekemät ja elektroniikasta vastasi Sennheiser, jos en väärin muista. Edulliseen hintaansa nähden varsin mainiot. Vaimentaa enemmän kuin Peltorit (tai sitten omat vaan istuu paremmin päähän kun ovat vähemmällä käytöllä) - ja mikrofonin varsi on semmoinen hyvä taipuisa systeemi. Peltoreissa se mikin pidin löystyy ainakin kerhokäytössä, omissa toki kestää kauan. Noissa on myös stereo/mono -kytkin joten saa käytettyä simu/musiikkikäytössä. Ovat muuten Skype-puheluihin aivan ehdottomat luurit... ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samoin - vannoutunut Peltor käyttäjä. Itse ostin mm. Peltorin 7004:set vuonna 1992 ja lennän niillä vesikonehommissa edelleen, eli kestää myös pitkään. Testasin aikoinaan Dave Clarkkia ja Peltoria lentämällä kummallakin 6 h matkalennon C-172:ssa ja valinta oli testien jälkeen täysin selvä - peltor - enkä ole katunut. Toki makuasioista ei kiistellä mutta itse ottaisin uudet peltorit jos nyt ostaisin hedareita itselleni.

Perttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö/muistaako joku, mitä mallia SIL-shopissa myytävät Peltorit ovat? Sil-shopin sivuilla kun sanotaan että "Peltor-kuulokkeet" Olen aloittamassa PPL-kurssin lento-osaa ens keväänä, ja ajattelin hommata oman head-setin ennen sitä..

//Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun, päivittäin käyttämät, David Clarkit täyttävät pian 18 vuotta.

Ei vian vikaa. Kiilloitus Pledillä ja voisin myydä ne uutena.

Kuulokkeiden pehmusteet uusittu kerran ja mikrofonin päällä olevia " Mikkihiiren kortsuja" on mennyt tusinan verran.

Parasta A-luokkaa.

Muissa head-seteissä liian metallinen ääni

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muissa head-seteissä liian metallinen ääni

Heh, metallikin on toisten mieleen.

Mutta, jos asianosaisia kiinnostaa niin tulkaa koekuuntelemaan PMI:n Boset milloin vain bongaatte koneen jossakin päin.

Luulisin että monet ns. tavalliset headsetit on optimoitu lähinnä puheen taajuusalueelle, siis kaikkeen muuhuun kuin musiikin kuunteluun.  Nämä Boset taas taitavat toistaa 15 ... 15000 Hz alueen aika suoraviivaisesti.  Jos siis tarkoituksesi on vain vähentää melua niin kaipa jopa aktiivi-DC:tkin siihen sopivat. Mekaanisesti lujia vehkeitähän ne ovat ja varmaan kestävät Jaskalla vielä toisen mokoman.

Itse muistan erään viikonlopputurneen koneella jossa oli DC headsetit joista toinen tyyny vuoti käyttäjänsä niskaan koko sen viikonlopun ajan varsi tahmeata smegmaa (tms) .... :P

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo noi Boset kiinnostaa...

Testeissä/muutenkin ovat saaneet aika paljon kehuja, no kyllä niitä on myös moitittu (lähinnä voluumi säädin/patteri pidin).

Mutta kuten aina, ensin olisi kiva kokeilla. Tyy katsella jos jostakin (filsuilta) löytäisi jonkun putiikin joka noita myy!

Kiitos kommenteista!

Saab Nyge Aero lienee lähin, Skavstassa.  Soita +46 155 77100 ja kysy.

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielipiteeni, ei siis absoluuttinen totuus: David Clarkit, kuten useimmat muutkin headsetit on liian painavia jos niitä joutuu pitämään päässä 6-8 tuntia joka päivä ja jos hommassa päätä pitää vielä käännellä paljon. Erityisesti vanhanmalliset (en muista tyyppimerkkejä) Clarkit oli ihan hirveitä katiskoja, geeli kun kuivui vaimentimista niin pää meinasi hajota. Itse pidän kovasti uudenmallisista Peltoreista, ovat kevyet ja sopivat ainakin meikäläisen päähän hyvin. Mikkipuomi on lyhyttä ja kevyttä mallia eikä ole tiellä vaikka vetelisi välillä kessua (en minä mutta kaverit 8)). Jotkut Bosen mallitkin on ihan hyviä, mutta hinta/laatu-suhde Peltoreissa on kyllä parempi.

Kyllä paljon headsetti valinnassa homma on kiinni siitä, minkälaiseen käyttöön ja mihin laitteeseen niitä on hommaamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo toki. Mitkä tahansa hajoaa kovassa käytössä, esim. vuokra- tai kerhokoneessa..

Noi mun Sennheiserit on ihan kivat ekoiksi luureiksi, ovat suhteellisen kevyet ja ihan OK päässä. Varmasti on parempia. Mutta hinta on aika edullinen, joten varsinkin budjettirajoitteiselle kuten minä ihan varteenotettava vaihtoehto. Varmasti tykkäisin Boseista vielä enemmän.. Ja miettisin toki erilailla jos lentäisin täyden työpäivän, mutta tämä on mulle harrastus, joten noita siinä mielessä "sietää" paljon paremmin.

Noissa on kanssa ihan kiva äänentoisto stereona.. CAU:ssa kyllä on poppi-inputti mutta pitää kyllä todeta että kuuntelen MC Hannaa ja moottorin murinaa ihan mielelläni ainakin toistaiseksi ;D

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo toki. Mitkä tahansa hajoaa kovassa käytössä, esim. vuokra- tai kerhokoneessa..

Noi mun Sennheiserit on ihan kivat ekoiksi luureiksi, ovat suhteellisen kevyet ja ihan OK päässä. Varmasti on parempia. Mutta hinta on aika edullinen, joten varsinkin budjettirajoitteiselle kuten minä ihan varteenotettava vaihtoehto. Varmasti tykkäisin Boseista vielä enemmän.. Ja miettisin toki erilailla jos lentäisin täyden työpäivän, mutta tämä on mulle harrastus, joten noita siinä mielessä "sietää" paljon paremmin.

Noissa on kanssa ihan kiva äänentoisto stereona.. CAU:ssa kyllä on poppi-inputti mutta pitää kyllä todeta että kuuntelen MC Hannaa ja moottorin murinaa ihan mielelläni ainakin toistaiseksi ;D

//Tuomas

Hanna on kaunis ääneltään ja ulkomuodoltaan, mutta se on jo toinen juttu.......Häntä kuuntelis  vaikka muovimukit korvissa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hanna on kaunis ääneltään ja ulkomuodoltaan, mutta se on jo toinen juttu.......Häntä kuuntelis  vaikka muovimukit korvissa

Hanna kuulostaa juuri oikealta kaikilla erilaisilla kuunteluvälineillä. Vaikka sellaisella naru- ja peltipurkkiyhdistelmällä...  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mc Hanna... :P

Onko DC:llä tai Peltorilla suomalaista maahantuojaa/jälleenmyyjää?

//Mika

Konekorhonen ainaski myy Daavittia ja myös huoltaa.

Hanna huoltaa ja hoitaa ihan itsensä, ihania lapsukaisia joskus mukanaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään