Guest MikaelT

IVAO-FI: Radar Contact – Helsinki Spring RLE 25.4.2009

68 viestiä aiheessa

Nyt oli Elias hölmö kysymys, lueppa mun postaus vielä kerran.

 

Joo siis sitä vaan että eihän se kummassakaan lopu, vaan tuo oikea on FL245. Eli siis se ei varsinaisesti ollut kysymys vaikka se outo vänkkyrä siellä perässä olikin. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Tapahtumaan enää pari päivää! Nyt jokainen varaamaan vapaita lentoja ennen loppuviikon kansainvälistä varausruuhkaa! Jos tunnet piston sydämessäsi niin ei muuta kuin bookkaamaan ;)

 

Risto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekis mieli tulla, mutta en oo vielä saanu aikaseks opetella jotain konetta (=flythemaddog) tarpeeksi hyvin, jotta sillä uskaltaisin verkkoon, ja pitäisi fraseologiakin opetella. Jos ens tapahtumaan sitten tulen, vaikka tekis mieli tännekkin tulla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mika ja muut huomio!

 

- EFES_S:n vastuulla on selvittää INTOR:n kautta Helsingin lähestymisalueelle saapuva liikenne, ellei Tallinnan aluelennonjohto (EETT) ole paikalla.

 

Eli toisinsanoen, jos EETT_CTR ei ole paikalla otatte yhteyden EFES_S_CTR:n (121,300) joka selvittää teidät TMA:lle ja INTOR:n kohdilla antaa tutkalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatko Oulu ja Kajaani EFES_N_CTR:n vastuualueella, vai ulottuuko sen vastuualue lainkaan EFPS:n alueelle? Kysyn siksi, että tietää ottaa yhteyttä oikeaan johtajaan, kun aikoo käynnistää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatko Oulu ja Kajaani EFES_N_CTR:n vastuualueella, vai ulottuuko sen vastuualue lainkaan EFPS:n alueelle? Kysyn siksi, että tietää ottaa yhteyttä oikeaan johtajaan, kun aikoo käynnistää.

 

Oulu on ainakin EFPS:llä. Voin katsoa mitenkäs Kajaani.

 

Molemmat kuuluvat Sectoriin 6, elikkäs olettaisin, että Kajaanikin on EFPS:llä. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovatko Oulu ja Kajaani EFES_N_CTR:n vastuualueella

 

Ovat, kuten tavallisestikin verkossa. :) EFES_N vastaa kaikista muista sektoreista pl. 1 ja 2, ellei EFPS ole paikalla. Jos olet sektoreiden 1 ja 2 alueella (ts. lähdet Turusta tai Maarianhaminasta) otat yhteyttä EFES_S:iin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ovat, kuten tavallisestikin verkossa. :) EFES_N vastaa kaikista muista sektoreista pl. 1 ja 2, ellei EFPS ole paikalla. Jos olet sektoreiden 1 ja 2 alueella (ts. lähdet Turusta tai Maarianhaminasta) otat yhteyttä EFES_S:iin.

 

Mutta johtaako sektoria 6 siis EFES_N vai EFPS? Siis kun molemmat ovat paikalla? Nimittäin mainitsit, että EFES_N vastaa kaikista muista paitsi 1 ja 2 ELLEI EFPS ole paikalla. Vastaako EFPS sitten Sektoreista 6 ja 7?

 

EDIT: Alailmatilan kartassa lukee: Rovaniemi, 6 ja 7.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Elikkäs silloinhan Oulu ja Kajaani ovat EFPS:n vastuualueella eivätkä EFES_N:n. ???

 

Jos EFPS ei ole paikalla, EFES_N vastaa Oulun TMA:sta ja Kajaanin FIZ:sta. Jos taas EFPS on paikalla, EFPS vastaa Oulun TMA:sta ja Kajaanin FIZ:stä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mika ja muut huomio!

 

- EFES_S:n vastuulla on selvittää INTOR:n kautta Helsingin lähestymisalueelle saapuva liikenne, ellei Tallinnan aluelennonjohto (EETT) ole paikalla.

 

Eli toisinsanoen, jos EETT_CTR ei ole paikalla otatte yhteyden EFES_S_CTR:n (121,300) joka selvittää teidät TMA:lle ja INTOR:n kohdilla antaa tutkalle.

 

Selvä! Otetaanko yhteys EFES_S_CONTROLLIIN noin 10nm ennen INTOR:ia, jollei Tallinnassa ole johtoa?

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvä! Otetaanko yhteys EFES_S_CONTROLLIIN noin 10nm ennen INTOR:ia, jollei Tallinnassa ole johtoa?

 

T: Mika

 

20-30nm jopa on ihan hyvä, eli Tallinnan jälkeen jaksolle. Tuo 10nm on ihan liian vähän, jos lennonjohtaja on vaikka sillä hetkellä kiireinen jonkun toisen kanssa, niin ei mene säädöksi.

 

E: äh, siis EFES:n jaksolle kannattaa siirtyä jo hyvänä ennen Tallinnaa ja EFES sitten siirtää tutkalle. Ja kyllä sieltä EFES:ltä tulee force actia sitten kun sut jaksolle tahtoo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites nyt kun olen uhnohtanut salasanat tuolle sivulle enkä löydä mailia mistään? Voiko ketää lähettää mulle noita salasana passuja mitenkään?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites nyt kun olen uhnohtanut salasanat tuolle sivulle enkä löydä mailia mistään? Voiko ketää lähettää mulle noita salasana passuja mitenkään?

 

Moi

 

Voi varmasti noi meidän Web-miehet, hetki pieni..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei minnekkään mailiin ole mitään ilmoitusta tullu? Harmi sinänsä, kun ei tuon FIN863/864 porttia jne tiedä...  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei minnekkään mailiin ole mitään ilmoitusta tullu? Harmi sinänsä, kun ei tuon FIN863/864 porttia jne tiedä...  :P

 

Portin näkee kun klikkaa varauslistalta lennon numeroa. FIN863:lla stand 122 ja 864:llä sama. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huomenta Suomi

Viiden tunnin päästä starttaa IVAO Suomen osaston tämän vuoden toistaiseksi suurin tapahtuma ja porukkaa tulee piisaamaan! Lentoja on edelleen vapaana mutta IVAO-Kulttuurin perusteella ne poimitaan viime hetkellä! Hae omasi mikäli haluat kokea 99% realistisuuden; vain siivet puuttuu.. Lennonjohtoa tulee olemaan Suomessa ja Ruotsissa enemmän kuin lakisallii ja bookkaamattomatkin lennot saavat erinomaista palvelua!

 

Olet bookannut lentosi tai et ole, nähdään taivaalla Suomen aikaa kello 15:00! Muistakaa lentää puoleen yöhön saakka, jonne tapahtuma kestää. Nukkumaan kerkeää syksylläkin :thmbup:

 

Risto Partanen

IVAO Suomen osasto

 

P.s Lenonjohtajat, bookatkaa posarinne niin näyttää päivän ATC-tarjonta hitusen fiksummalta!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs Kajaanista lähdettäessä, kommunikoidaanko CTR:n kanssa oikeaoppisesti AFIS- vai "torni"fraseologialla (siis jos AFIS ei ole paikalla)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Centtereiden kanssa toimitaan oikeaoppisesti kuten toimittaisiin kentällä IRL (mukaanlukien väliaikaiset tornit (esim. Kittilässä talvisesongin aikana X aikaan päivittäin)), tosin erikseen voi sopia johtajan kanssa jos ei hallitse AFIS-menetelmiä, niin lennon voi lentää tornimenetelmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään