Guest Janne

FinlandX 1.0 on lähetetty tiedostokirjastoon

143 viestiä aiheessa

Minä sanoisin, että näytönohjaimessa. Minullakin oli taannoin ihmeellisiä palikoita kiitoradoilla, kun olin vähän viritellyt näyttistä. Tehdasasetusten palautus korjasi homman ja sen koommin ongelmia ei ole ollut. Voin tietysti olla väärässäkin  :-\.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ladattu on ja tässä muutama maistiainen. EFNU:lta lähdin ja Lohjanjärvellä kävin kääntymässä. Otin slew-toiminnolla muutaman kuvan Länsi-Uusmaalaisesta maisemasta. Varsinkin matkalentoa ajatellen tämä lisäosa tuo kyllä upeat maisemat pilottien ihailtaviksi.

Mutta kasvavatko nuo puut oikeastikin Nummelan kentällä noin lähellä kiitotietä? Otin vielä varmuudeksi UTX E:n pois päältä, mutta siellä jököttivät.

Onko FinlandX varmasti asennettuna kaikkien muiden Suomi-sceneryiden alle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan mahtava tuo, että vedet jäätyy. Enään ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa jumbolle ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps. UTX E:n päälle, jonka vielä napsaisin pois päältä huomattuani puut. Finland X:n päällä ovat sitten muut Suomen photosceneryt ja kentät.

Käykääpä Finland X:n asentaneet Nummelan kentällä katsomassa näkyykö puita. Siis kentällä  ;D.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä kaikkea sulla on asennettu simuun? Finnmesh/finnclass uninstalloituna? jos UTX europe niin UTX europen päällä?

Ei mulla ole mitään muuta asennettu kuin tämä FinlandX

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en oikein ymmärrä mitä tässä kohdassa pitää tehdä.    It should find your Flight Simulator directory and install the

necessary files to Addon Scenery\FinlandX folder. If the installer fails to find the FSX root

directory please locate it manually.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en oikein ymmärrä mitä tässä kohdassa pitää tehdä.     It should find your Flight Simulator directory and install the

necessary files to Addon Scenery\FinlandX folder. If the installer fails to find the FSX root

directory please locate it manually.

Tarkoittanee että asennusohjelman pitäisi löytää automaattisesti FSX:n päähakemisto, jos asennusohjelma ei löydä päähakemistoa niin sinun pitää kertoa se asennusohjelmalle.

Itselläni asennus meni vain seuraava nappia painamalla ja asennusohjelma löysi itse FSX:n päähakemiston.

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset kommenteista.  :)

Tarkoittanee että asennusohjelman pitäisi löytää automaattisesti FSX:n päähakemisto, jos asennusohjelma ei löydä päähakemistoa niin sinun pitää kertoa se asennusohjelmalle.

Itselläni asennus meni vain seuraava nappia painamalla ja asennusohjelma löysi itse FSX:n päähakemiston.

Näin juuri. Asennusohjelman pitäisi kyllä löytää FSX ihan automaattisesti.

Pertin ongelma on periaatteessa selvä, mutta toisaalta ei.  :P Se mitä siinä tapahtuu, on se, että vesien korkeus on jotain muuta kuin mitä niiden pitäisi olla ja vedet nostavat maan mukanaan sinänsä hauskan näköisiksi tolpiksi. Syyn löytäminen on ongelmallisempaa.... minusta FinlandX ei tätä tee, en ainakaan heti keksi miksi näin tekisi.

Sanoit Pertti että FinlandX on ainoa lisäosa... onhan asia varmasti näin? Ei esim. FinnMeshiä asennettuna? Eikä varsinkaan mitään FS9 maisemia?

Mille layerille olet asentanut FinlandX:n? Eli onko se heti Addon Sceneryn jälkeen Scenery library listassa vai millä kohtaa?

Oletko kokeillut uudelleenasentamista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro Pertti jos saat selville mikä tuon aiheutti, siis mikä lisäosa tai scenery lib järjestys tms. Kokeilen sitten joskus saada aikaan vastaavan . . . hauskan näköistä, arvaa vaan mitä kuvasarjoja jo rupesin tuosta suunnittelemaan.

Minulla oli tuollainen vastaava jokin aika sitten olikohan se Alaskassa . . . mutta en sitä silloin selvittänyt mistä johtui. Nyt ei ole ne sceneryt enään koneella kun on tämä moduulisimu ja tuppaa systeemit vaihtumaan vähän väliä.

Ai niin . . kiitokset FinlandX tekijöille, vaikken vielä voikaan sitä testata tällä antiikkisella tietokoneellani. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin...

Niinhän siinä nyt sitten kävi, että X:ä on asennettava jotta pääsee nauttimaan mahtavasta lisurista.

Kiitos  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä johtuuko tämä jostain omista asetuksista, mutta itselläni tulee puita pelloille ja taloja metsiin FinlandX:n kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Finclass toimii myös FSX:ssä....

[/Description: Complete terrain package for Finland. Contains accurate terrain, mesh and landclass for Finland. Note: Replaces FinnMesh and FinnClass for FSX.

For FSX

quote]

Finnmesh ja Finnclass pois ennen asennusta, ne tulee FinlandX:n mukana uudestaan ja paremmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettekös te ihmiset lue koskaan Readme-tiedostoja? No, en minäkään ole lukenut tälle FinlandX:lle koska mulla ei vielä ole edes FSX:ää, mutta jo tämän viestiketjun alussa sanotaan, että FinlandX sisältää sekä Suomen meshin että landclassin (ja on asiasta täällä ollut puhetta muuallakin).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri noin kuuluu olla, paitsi että FinnClass pois. Finnobjects ja FISD librarystä ei ole tietoa, saa pitää ihan oman mielen mukaan, mutta jos ei toimi niin poistakaa. Readmestä tuokin tieto FinnClassin poistamisesta olisi löytynyt, joo.  ::) Kivoja lentoja vaan kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt olen päässyt näin pitkälle että se sekamelska hävisi mutta se ruutu on jäljellä, minkä takia?

Mikä tämän on aiheuttanut en ole vielä saanut selville, mutta jokin scenery se on joka on kolari kurssissa FinlanX kanssa, nyt vain asentaa ne takaisin yksi kerrallaan niin kait se siitä ilmaantuu.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, niin, korjattu versio.

Nyt kokeileen:  Asettuuko Piper Cup Electrobitin katolle, eilen oli ihan hilkulla onnistua.

-8gj ähävä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt olen päässyt näin pitkälle että se sekamelska hävisi mutta se ruutu on jäljellä, minkä takia?

Mikä tämän on aiheuttanut en ole vielä saanut selville, mutta jokin scenery se on joka on kolari kurssissa FinlanX kanssa, nyt vain asentaa ne takaisin yksi kerrallaan niin kait se siitä ilmaantuu.

Toi ruutuhan meinaa sitä, että ton ruudun ulkopuolella maisema on sellaista "mössöä", että pyörisi paremmin. FS ei lataa koko maailmaa tarkaksi, vain pelkästään tuon alueen missä on.

Näin minä luulisin, tota ruutuahan ei saa millään pois. Mullakin se siellä on, ja FS9:ssa on myös.

E: jos tätä siis tarkoitat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä tuossa on vialla? Toi epätarkka alue kauempana tuosta keskialueesta? Nii, ei sitä saa tarkemmaksi mitenkään. Se on kaikkialla maailmassa tollasta, että jonkunverran kauempana simu ei piirrä juurikaan tarkemmaksi tota, jottei veisi paljoa koneelta. Nyt tuo näyttäs olevan kunnossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ettekös te ihmiset lue koskaan Readme-tiedostoja? No, en minäkään ole lukenut tälle FinlandX:lle koska mulla ei vielä ole edes FSX:ää, mutta jo tämän viestiketjun alussa sanotaan, että FinlandX sisältää sekä Suomen meshin että landclassin (ja on asiasta täällä ollut puhetta muuallakin).

Onko täällä joku sanonut että se ei muka sisältäisi. Tarkoitin tuolla minun viestilläni että kyllä Finnclass käy FSX:ään, mutta sitä ei enään tarvitse kun tuli tuo FinlandX.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaha, se on siis simun ominaisuus toimia helpoimmalla tavalla piirtämällä vain lähiympäristön. no selvisi sekin asia, kiitosta vain

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt se löyty missä se vika oli,

se oli tämä alla oleva syypää siihen

""FS X - Scandinavia 76 Version 2

New coverage version 2 for the Freeware Scandinavia terrain mesh -

This file replace version 1 of such scenery -

by Raimondo Taburet - J. De Ferranti

---------------------------------------

extract and move bgl file into an activated scenery folder -

as for example:

C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Addon Scenery\scenery

mapserver at fsproject com

mk, sähköposti hankalammaksi spämmiroboteille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko täällä joku sanonut että se ei muka sisältäisi. Tarkoitin tuolla minun viestilläni että kyllä Finnclass käy FSX:ään, mutta sitä ei enään tarvitse kun tuli tuo FinlandX.

No, enpä sinua sillä tuossa tarkoittanutkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensteex!

Erittäin ISO KITOS porukalle, joka on aikaansaanut tämän finessin tähän FSX:än.

Kylläpä nyt kelpaa seurata esim. "Pohjolan VOR" linjaa, tai jotakin tuttua tietä VFR lennolla.

Pirkkalan se uusi silta Nokiallepäin oli myös otettu mukaan.

Yksi asia oli ikäänkuin yllätys.

Ne kaikki muut rakennukset Tampereelta olivat kadonneet, paitsi:

Näsin neula.

Haulitorni.

Ilves hotelli

Pyynikin näkötorni.

Siis nämä finn objectit.

Kaikki muu oli ikäänkuin ruohikon varjossa ja latistettune tasamaassa.

Mistähän johtuneekaan moinen?

Muuten maisemat olivat tosi toden tuntuisia.

En ole vielä muuallapäin suomea ehtinyt lennellä.

Suur kiitokset tosiaan vielä kerran.

Nyt sitten varmaankin tulee suomen kentistäkin entistäkin suurempi kysyntä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään