Guest Janne

FinlandX 1.0 on lähetetty tiedostokirjastoon

143 viestiä aiheessa

Tämä oli upea ylläri, suurkiitokset siitä!  :thmbup:

Yksi asia kaipaisi mielestäni korjausta, nimittäin puusto. FS9:lle oli olemassa hienot ja kevyemmät "suomipuut", mutta FSX -versioon en ole samankaltaisia löytänyt  mistään.

Defaultpuut ovat aivan luonnottoman suuria ja eipä se metsätyyppi näytä muutenkaan kovin pohjoiselle.

Onko teillä antaa hyviä vinkkejä jotta puuston saisi sopivammaksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps. UTX E:n päälle, jonka vielä napsaisin pois päältä huomattuani puut. Finland X:n päällä ovat sitten muut Suomen photosceneryt ja kentät.

Käykääpä Finland X:n asentaneet Nummelan kentällä katsomassa näkyykö puita. Siis kentällä  ;D.

Testasin vielä tänään. Default FSX:n kanssa maisema oli varsin aneeminen, mutta eipä ollut puita. Finland X:n myötä puut ilmestyivät. Muut lisäosamaisemat pois päältä. Eli ainakin minun koneessa täytyy puita varoa Nummelan kentällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin paketin tänään. Ehdin vasta nopeasti kokeilla, mutta hyvätä näyttää! Kiitokset molemmille tekijöille suuresta vaivannäöstä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi.

Onko kenelläkään muulla ongelmia maantieliikenteen kanssa. Minulla liikenne loppuu kokonaan, kun FinlandX on käytössä. Heti, kun poistan FinlandX:n scenery librarystä, niin liikenne palaa normaaliksi. Vaikka asetuksen laittaa 100 % niin liikennettä ei ole. Mitähän kannattaisi yrittää tehdä, kun maisemat on FinlandX:n kanssa kuitenkin niin paljon paremmat

T. Jorma

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään muulla ongelmia maantieliikenteen kanssa. Minulla liikenne loppuu kokonaan, kun FinlandX on käytössä. Heti, kun poistan FinlandX:n scenery librarystä, niin liikenne palaa normaaliksi. Vaikka asetuksen laittaa 100 % niin liikennettä ei ole. Mitähän kannattaisi yrittää tehdä, kun maisemat on FinlandX:n kanssa kuitenkin niin paljon paremmat

Liikenne on sen verran vaikea temppu tehdä, että päätettiin jättää se pois tästä versiosta. Asia on tiedossa ja oletan että liikenne lisätään kyllä jossain vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein korjausasennuksen simulaattorille että voisin asentaa tämän FinlandX:n.  Nyt kun käynnistän simun, niin se valittaa tämmöistä SCENERY.CFG file error. Local scenery directory (Addon scenery\SCENERY) in scenery Area.115 not found.

Mitä tämä tarkoitttaa? Olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa minua. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, nyt voi kaivaa pienkoneet ulos hangaarista myös FSX:n puolella ja lentää tosissaan VFR:ää, kun maasto vastaa VFR-karttaa! Mahtava juttu  :thmbup:

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Liikenne on sen verran vaikea temppu tehdä, että päätettiin jättää se pois tästä versiosta. Asia on tiedossa ja oletan että liikenne lisätään kyllä jossain vaiheessa.

Auts! Eikö FSX:n maantieliikenne seuraakaan teitä riippumatta siitä missä ne kulkevat, ikäänkuin toisiinsa sisottuina objekteina? Ainakin olin kuvitellut niin.

Kuulostaa käsittämättömän hankalalta jos niiden reittejä pitää alkaa käsin korjailemaan..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein korjausasennuksen simulaattorille että voisin asentaa tämän FinlandX:n.  Nyt kun käynnistän simun, niin se valittaa tämmöistä SCENERY.CFG file error. Local scenery directory (Addon scenery\SCENERY) in scenery Area.115 not found.

Mitä tämä tarkoitttaa? Olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa minua. ::)

Varmaan yhteenkin aiheeseen laittaminen olisi riittänyt? Mutta, avaat sen scenery.cfg tiedoston, haet sieltä tuon area.115 ja (kait) poistat sen sieltä. esim mulla area.115 on tällainen:

[Area.115]

Title=Reno

Local=Scenery\Cities\Reno

Layer=115

Active=TRUE

Required=TRUE

niin ton pätkän poistaa sieltä, niin sen pitäisi poistaa ongelman. Tai toinen on jos tekee sinne addon sceneryyn tuon scenery tiedoston, vaikka siellä pitäisi yleensä jo valmiiksi olla sellainen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta siis miten tuon CFG tiedoston voi avata? Ja otin sen CFG tiedoston talteen korjausasennusta varten. Ja minulla ei ole muuten siellä Scenery Libraryssa sitä simun oma asentamaa Addon  Sceneryä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve.

Olin tuossa Ranuan suunnalla lentelemässä, kun huomasin pari outoa juttua.

1. Puskat. Näitä näkyy olevan paljon joka suunnalla, onko ihan normaalia??

[ attachment removed / expired ]

2. Puut. Ihan sekasin kaikkia "savanni" ja muita puita. Siis Lapissa?! Osassa puista lumet, osassa ei.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tulee puihin, niin ei siellä kyllä pitäisi olla mitään savanneja/talvisin vihreitä lehtipuita enää Suomen alueella. Vanha FinnClass FSX:ään asennettuna aiheutti tuollaista, eihän sitä varmasti ole asennettuna?

Puskia on paljon, en nyt muista ulkoa onko juuri Heikin kuvan mukaisia, mutta seassa on sellainen maankäyttöluokka kuin "harvapuustoiset alueet" ja niitä todella on paljon. Tosin ei niidenkään pitäisi kyllä näyttää pelkältä pensikolta simussa.

Liikenne ei automaattisesti seuraa teitä, tai ylipäänsä mitään. Reitit pitää jotenkin tehdä itse. Miten? Siihen en osaa vastata, tämä on Jannen aluetta. Sen tiedän, että liikenne on sen verran työläs juttu, että FinlandX julkaisu olisi siirtynyt reilusti eteenpäin jos sitä liikennettä olisi nyt tässä vaiheessa alettu väsäämään.

Kimille simun herjauksesta AREA.115 not found.... Se tarkoittaa sitä mitä siinä lukee. Addon Scenery/Scenery puuttuu FSX asennuksesta.

Sen voi itse lisätä sinne, teet FSX hakemistoon uuden kansion nimeltä Addon Scenery ja lisäät juuri luomaasi kansioon Scenery ja Texture alikansiot.

FSX

Addon Scenery

Scenery

Texture

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai siis teenkö sen Addon Scenery kansion sinne samaan paikkaan jossa minulla on kaikki asennetut sceneryt. Jätänkö mä vai ne Scenery ja Texture alikansiot tyhjäksi? Voisitko näyttää miten se on sinulla siellä tietokoneella?  Ja kun löysin täältä minun koneelta toisen Scenery.cfg:n, niin siellä oli se Addon Scenery, mutta ei mitään minun asentamia sceneryjä, mutta siinä toisessa ei ollut sitä Addon Sceneryä ja siinä oli ne minun asentamat sceneryt. Elikkä mitä minun pitää tehdä noiden CFG tiedostojen kanssa? Pitääkö sinne CFG tiedostoon minun lisätä se Addon Scenery?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tietenkin muokkaat siihen nykyiseen, vaikuttavaan scenery.cfg tiedostoon, etkä siihen jonka muistaakseni olit ottanut turvaan ennen korjausasennusta. Eli siihen joka on siellä samassa kansiossa fsx.cfg tiedoston kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai siis teenkö sen Addon Scenery kansion sinne samaan paikkaan jossa minulla on kaikki asennetut sceneryt. Jätänkö mä vai ne Scenery ja Texture alikansiot tyhjäksi?

Luitko tuon Tatun viestin viimeisen lauseen? Scenery- ja texture-kansiot voi jättää tyhjiksi.

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tietenkin muokkaat siihen nykyiseen, vaikuttavaan scenery.cfg tiedostoon, etkä siihen jonka muistaakseni olit ottanut turvaan ennen korjausasennusta. Eli siihen joka on siellä samassa kansiossa fsx.cfg tiedoston kanssa.

Mutta kun siinä kansiossa on jo se Addon Scenery ja simu herjaa että ei olisi. Mutta minusta tuntuu että tämä minkä olen ottanut talteen vaikutttaa edelleen. Se kansio mikä on siellä fsx.cfg tiedoston kanssa samassa, niin siellä ei ole noita minun asentamia sceneryjä. Mutta siis voisitko TATU vielä varmistaa että voiko sen Addon Scenery kansion tehdä sinne Addon Scenery kansioon jossa minulla on kaikki minun asentamat sceneryt. Vai siis minne se pitää tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Neuvottelut käyntiin Destian kanssa? ;D

Olis aika näppärä liikennevisualisointityökalu muuten niillekin...

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jajamen!

Kyllä oli kiva lennellä tolla lepakko räpsyttimellä Malmin kentältä ja kieppua vähän pääkaupungilla ja sitten körötellä Vantaan kentälle.

Laitan kuitenkin tähän pienen toiveajattelu kuvan kunnasta, josta olen tänne lahden tälle puolelle lähtenyt vuonna 1965.

Kivoja lentokelejä sinnekin päin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta siis voisitko TATU vielä varmistaa että voiko sen Addon Scenery kansion tehdä sinne Addon Scenery kansioon jossa minulla on kaikki minun asentamat sceneryt. Vai siis minne se pitää tehdä?

Ei kun riittää, että sinulla on siellä FSX:n kansiossa Addon Scenery -kansio, ja siellä vähintään Scenery- ja Texture-alikansiot, niin pitäisi toimia.... Tuolla Addon Scenery -kansiossa voi olla myös niitä itseasennettuja maisemia.

Eli vaikka näin:

FSX

Addon Scenery

Scenery

Texture

EFHK

EFTU

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis teen vaan sinne kansioon ne Texture ja Scenery alikansiot. Ja minä olen ennenkin asentanut siihen Addon Scenery kansioon kaikki sceneryt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis teen vaan sinne kansioon ne Texture ja Scenery alikansiot.

Jos ne sieltä puuttuu niin sitten lisäät.

Ja minä olen ennenkin asentanut siihen Addon Scenery kansioon kaikki sceneryt.

Ei ole mitään väliä mihin scenet asentaa. Voi olla ihan eri kovalevylläkin kuin simu jos haluaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mitä ne kansiot vaikuttavat, jos ne ovat tyhjiä? Kun nehän ovat ihan tavallisia kansioita, joissa ei ole mitään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sydämmelliset kiitokset!

Talvi on todella talvista.

Ja metsät!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään