Guest Mikk0

Työ harjoittelua Lentokentällä?

46 viestiä aiheessa

Laitoin tänne vapaan keskusteluun tälläisen aiheen niin asun Helsingissä ja haluaisi mennä Vantaan lentokentälle töihin tiedän että sinne on tiukat säännöt ja kulku lupa jns... mutta se joka on ollut siellä tetissä niin missä siellä olit ja puhelin numerokin olisi paikallaan  ;) . voin kyllä ite sen etsiä kyllä.... Voisinpa mennä siivoojaksi  RTK tai lentomuseoon (by the way) onkos siellä vielä sitä simua  :P .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olin kymmenen vuotta sitten TET:ssä EFHK:lla. Olin postinjakajan apulaisena, eli pakettiautolla kierrettiin päivät pitkät kenttäaluetta jakaen postia. Päivittäisiin kohteisiin kuului mm. 7-halli, rahtiterminaali, platalla ollut "postitoimisto" yms. Pääsi oikeinkin kivasti näkemään kenttää "kulissien takaa". Paikan sain kävelemällä itse pääkonttoriin jonkun henkilöstövastaavan pakeille. Valitettavasti mitään nimiä tai puhelinnumeroita en enää kyllä muista. Onnea yritykseen!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitoin tänne vapaan keskusteluun tälläisen aiheen niin asun Helsingissä ja haluaisi mennä Vantaan lentokentälle töihin tiedän että sinne on tiukat säännöt ja kulku lupa jns... mutta se joka on ollut siellä tetissä niin missä siellä olit ja puhelin numerokin olisi paikallaan  ;) . voin kyllä ite sen etsiä kyllä.... Voisinpa mennä siivoojaksi  RTK tai lentomuseoon (by the way) onkos siellä vielä sitä simua  :P .

Ei lentoasemalla mitenkään erityisen tiukat säännöt moneen muuhun työpaikkaan verrattuna ole. Toki hakijoista tehdään turvallisuusselvitys ja lentoasema on jaettu "vyöhykkeisiin", joihin vain asialliset pääset kulkuluvillaan, mutta ei siitä kannata stressata mitenkään. McDonald'sissakin saatat joutua nykyään käyttämään kulkukorttia. Työharjoittelupaikkaa voi kysellä esimerkiksi Ilmailulaitokselta, Catering-palveluista tai siivousyrityksiltä.

Itse olin aikoinaan Ilmailulaitoksella Duty Free -myymälässä sekä Materiaalipalvelussa.

Puhelinnumeroita ja muita yhteystietoja voi etsiä esimerkiksi yritysten/laitosten omilta kotisivuilta tai puhelinluettelosta.

Ennen työhakemuksen rustaamista kannattaa kerrata yhdyssana- ja välimerkkisääntöjä äidinkielen oppikirjasta tai opettajan kanssa harjoitellen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ennen työhakemuksen rustaamista kannattaa kerrata yhdyssana- ja välimerkkisääntöjä äidinkielen oppikirjasta tai opettajan kanssa harjoitellen.

niinpä, tuosta sinun tekstistä ei meinaa aina  saada selvää. ;) Minulla on 2 viikon TET jakso lokakuussa ja yritän myös päästä kentälle duuniin. onko mahdollista päästä lentokone-siivoojaksi vai joutuuko jynssäämään tuloaulaa! ;D ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niinpä, tuosta sinun tekstistä ei meinaa aina  saada selvää. ;) Minulla on 2 viikon TET jakso lokakuussa ja yritän myös päästä kentälle duuniin. onko mahdollista päästä lentokone-siivoojaksi vai joutuuko jynssäämään tuloaulaa! ;D ???

Sama täällä, minäki haluaisin mennä lentokoneen siivoojaksi pitääkö ottaa yhteyttä RTK:hon?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sellaista muuten vielä, että hoitaako finnair itse koneiden siivouksen vai joku muu yritys? Ja mites näiden muiden yhtiöiden koneiden siivous toimii hookoolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja sellaista muuten vielä, että hoitaako finnair itse koneiden siivouksen vai joku muu yritys? Ja mites näiden muiden yhtiöiden koneiden siivous toimii hookoolla?

Sellaiset firmat, kuin ISS ja SOL hoitaa konesiivouksia ja kai Lassila&Tikanojakin jonkin verran...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vantaalle ei kyllä lentokoneitten lähelle TET:ti hommiin päästetä, sen sain monta kertaa todeta. Itse olin tetissä sillon Malmilla. Sinne ei kovinkaan vaikeaa ollut päästä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vantaalle ei kyllä lentokoneitten lähelle TET:ti hommiin päästetä, sen sain monta kertaa todeta. Itse olin tetissä sillon Malmilla. Sinne ei kovinkaan vaikeaa ollut päästä :)

Jos ajat ovat muuttuneet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hah.. Viitsisköhän ne siellä ilmailulaitoksella myöntää mulle kulkuluvan.. ??? Toisaalta en kyllä keksi miksi ei myöntäis  ;D

Joulukuu-Helmikuu todennäkösesti työharjottelussa Hookoolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olin TET:ssä Finnairin Cateringissa (taitaa muuten olla ainoa paikka finskillä mihin ottavat tettiin ilman suhteita). Pistin vaan sähköpostia osoitteeseen rekry@finnair.fi missä selitin asiani. Kuukauden tai parin päästä soittivat sitten minulle ja siitä se sitten lähti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Itse olin vuonna 2000 TET:ssä Finnairin Tekniikassa. Sain paikan soittamalla suoraan tekniikan työvoimatoimistoon. Ainakin tuolloin tekniikkaan pääsi myös ilman suhteita. Tein tuolloin erilaisia varastohommia ja olin apumiehenä tekniikan sisäisessä kuljetuksessa.

Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en asioista mitään tiedä, mutta ainakin Finnairin sivuilla sanotaan seuraavaa:

"Työelämään tutustuminen (TET)

Tällä hetkellä emme valitettavasti voi ottaa vastaan työelämään tutustujia."

Vaikka kyllähän tuonne suhteilla saattaa päästä... Ja onhan niitä toki muitakin firmoja kuin se pelkkä Finnairi, mutta epäilen että alle 18-vuotias tuskin ainakaan lentokoneiden välittömään läheisyyteen hommiin pääsee..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäpä sitä kiertelemään! Kannattaa ottaa suora kontakti asianomaisiin: esim. ISS hakee lentokonesiivoojia jatkuvalla syötöllä. Aiemmissa ketjun viesteissä on jo paljon yhteyksiä. Ota vaan rohkeesti aloite, ja soita ja koeta saada henkilökohtainen tapaaminen aikaan. Henkilökohtainen kontakti on äärettömän tärkeä. Jos lähetät viestin, niin dahdollisuudet pienevät heti ja paljon.

Ja: mikäli sinulla on kielitaitoa, voit aina yrittää kansainvälisiin yhtiöihin! Se pakkoruotsi voi olla ehkä se Mahdollisuus. Ja kannattaa pitää mielessä, että on olemassa paljon lentoyhtiöitä @EFHK alkaen Finnairista ja jopa Puolustusvoimista jatkuen päättyen liikelentoyhtiöihin Jetflitestä Scanwingsiin, jne. 

Tsemppiä TETtiin!

Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

systeri sanoi, että jos haluat lentokentälle joudut käymään jonkun turvallisuuskoulutuksen joka kestää ainaskin viikon. onko mitään perää? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

systeri sanoi, että jos haluat lentokentälle joudut käymään jonkun turvallisuuskoulutuksen joka kestää ainaskin viikon. onko mitään perää? ???

Eipä ainakaan aikasemmin ole joutunut käymään ja tuskin nykyäänkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hyvä, se väitti, että, kun sillä oli ollut TET niin sen kaverit oli mennyt hookoolle duuniin, mutta joutunut käymään jonkun ihme koulutuksen. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Firmasta riippuen voi hyvinkin jonkunlaisen yritysturvallisuuskurssin joutua käymään +  monia muita, riippuen taas työtehtävästä. Yritysturvallisuuteen tuskin koko viikkoa menee..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämäpä onkin hyvä kun tuli täällä puheeksi. Keväällä olisi koulun kautta tiedossa 2 kk työssäoppimisjakso ja mikä olisikaan parempaa kun päästä kentälle töihin. Liekköhän Joensuussa olisi mitään kummempia töitä kentällä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellaiset firmat, kuin ISS ja SOL hoitaa konesiivouksia ja kai Lassila&Tikanojakin jonkin verran...

Lassila&Tikanoja tuskin vastaa suurimpia toiveuniasi  ;)

Jos työnantajaan haluaa tehdä vaikutuksen, niin marssii ovesta sisään ja esittää määrätietoisesti asiansa. Näin itse uskoisin. Finnairin isoistaherroista en kyllä tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon ite tällä hetkellä Finnairin Tekniikassa työharjoittelussa. Ainakin minä jouduin suorittamaan kulkulupaani varten tutkinnon. Tosin se nyt ei kovin kummoinen ollut (tehtiin muuten netin kautta). Kulkuluvan saanti kestää käsittääkseni noin kuukauden, joten ajoissa kannattaa olla liikkeellä.

Niin ja siivouksista vielä, huolloissa koneita siivoaa semmonen pulju kuin Ai&Ri tai joku sen tapainen. Sieltäkin voi varmaan kysästä TET-paikkoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuvittelisinpa ongelmia olevan lähinnä siinä, että turvallisuusselvitys ja kulkuluvat vaativat rahaa, joka menee työllistävän yrityksen pussista. Näinpä firmat eivät varmaan kovin mielellään lähde tällaiseen hommaan viikon tai kahden takia. Pidempi aika tai palkallinen työsuhde on sitten eri asia. TET:ssä ihmisiä on kyllä ollut Finskilläkin jonkun verran, mutta lähinnä sitten toimistohommissa tms. Platalle ei välttämättä kuitenkaan ihan helpolla pääse.

Mitä tulee siivousfirmoihin, ISS ymmärtääkseni hoitaa nykyään L&T:n entiset hommat, SOL taitaa tehdä joillekin firmoille ja AI&RI taas hoitaa lähinnä D-pesuja raskashuolloissa yms. Se voisi olla sinällään varteenotettavin vaihtoehto, koska homma tehdään hallissa eikä asematasolla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään