Guest Mikk0

Työ harjoittelua Lentokentällä?

46 viestiä aiheessa

No entäs kun minun faijani on Finnairin mekaanikko (ihan oikeasti).Mutta nytten se on siinä lentokentän terminaalin lähellä, Korkeimpia rakennuksia  siinä paikassa ja se on tumman sininen ja siinä tien toisella puolella on parkki halli tietääkö kukaan mitä homma se voisi siellä tehä?

(en "uskalla" kysyä)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No entäs kun minun faijani on Finnairin mekaanikko (ihan oikeasti).Mutta nytten se on siinä lentokentän terminaalin lähellä, Korkeimpia rakennuksia  siinä paikassa ja se on tumman sininen ja siinä tien toisella puolella on parkki halli tietääkö kukaan mitä homma se voisi siellä tehä?

(en "uskalla" kysyä)

Eiköhän se isukki kuitenkin osaisi parhaiten tuohon vastata... ja hän varmasti tietäisi keltä kannattaisi työharjoittelupaikkojakin kysellä, ihan aikuisten oikeesti.

Se korkea sininen rakennus on toimistotorni eli tuttavallisemmin ToTo ja viereinen matalampi saman tyylinen rakennus on toimintakeskus eli ToKe. ToTosta löytyy mm. Ilmailulaitoksen pääkonttori ja Finnairin markkinointiosasto.

PS. Yritäs tätä yhdyssanoissa:

parkkiKIN halli (ei kuulosta hyvältä) -> parkkihalliKIN (nyt kuulostaa hyvältä, eli sana on yhdyssana)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika hassua, miten on ajat muuttuneet. Tuolloin alkuvuodesta -96, kun olin siis itse Finskillä TET:ssä, niin mitään kulkulupia tai turvallisuuskoulutuksia ei todellakaan meikäläiselle annettu. Silti joka päivä käytiin viemässä ja hakemassa postisäkki platalta. Toimisto tais olla siinä nykyisen putki-31:n kohdalla.

Itse postinjakajalla oli autossaan luvat, mutta tuttu mies kun oli, niin eipä meitä ikinä kontrolleerattu millään portilla.

Mitä rahaan tulee, niin muistaakseni firman piti tuolloin järjestää jonkinlainen ruokailu harjoittelijoille, joten sain Finskiltä ihan veronalaista tuloa muutamia kymmeniä markkoja päivältä, joiden tarkoitus oli kattaa syömisen kulut.  :)

Edit: Ai niin, lisäykseksi vielä, että ikinä ei ole mitään henkilösuhteita suureen sinivalkoiseen ollut, joten ihan aktiivisuuttani paikan tuolloin sain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan ajat ovat muuttuneet Syyskuun 11 päivän jälkeen iso siskoni joka haki RTK töihin siivoamaan koneita niin piti netissä täyttää ja siellä oli koekkin myös turvallisuudesta eli mitä pitää tehä yms.No minäpäs tein kompromissin ja hain Ilmailu museoon töihin eli samaa paikkaan missä pidetään kyseine Kotiohjaamo päivät ja onhan se kiva paikka,äsken vein paperit sinne johtaja pääsi livahtamaan enne kuin olin siellä eli ne postittaa minulle paperit ja niin pois päin ja työ päivä alkaa klo:9.00  ;).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TyöElämään Tutustuminen...

Se on sitä jokapäiväistä vinnairin meininkiä........Sori, oli pakko ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

systeri sanoi, että jos haluat lentokentälle joudut käymään jonkun turvallisuuskoulutuksen joka kestää ainaskin viikon. onko mitään perää? ???

Jos meinaat Helsinki-Vantaalle töihin on tälläinen turvallisuuskoulutus käytävä ennen kulkuluvan saamista. Tämä turvallisuuskoulutus tehdään netissä ja kestää noin 3 tuntia. Koulutuksen lopussa on pienimuotoinen koe (12 kysymystä), jonka läpäisemällä sitten saa kulkuluvan. Koe ei todellakaan ollut mikään vaikea. Pelkkää järkeä käyttämällä sai jo yli puolet oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tulee siivousfirmoihin, ISS ymmärtääkseni hoitaa nykyään L&T:n entiset hommat, SOL taitaa tehdä joillekin firmoille ja AI&RI taas hoitaa lähinnä D-pesuja raskashuolloissa yms. Se voisi olla sinällään varteenotettavin vaihtoehto, koska homma tehdään hallissa eikä asematasolla.

Engelin toiminnot ainakin siirtyivät ISS:le. Tuntuisi siltä, että SOL ja ISS siivoilevat kumpikin finskiä ja joitakin muita. Sitten tuli jokin Sodex Ho (tai jotain sinnepäin), joka siivoaa Blue1 ja SAS:n.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Engelin toiminnot ainakin siirtyivät ISS:le. Tuntuisi siltä, että SOL ja ISS siivoilevat kumpikin finskiä ja joitakin muita. Sitten tuli jokin Sodex Ho (tai jotain sinnepäin), joka siivoaa Blue1 ja SAS:n.

No joo, Engelhän tosiaan oli siinä välissä L&T:n jälkeen, joka puolestaan oli aiemmin Säkkiväline...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei SOL mitään finskejä siivoa. Lievästi epäilen meille (ISS) pääsemisen mahkuja..(hyöty yritykselle nolla, kalliit luvat jne..)

T: Kohta 4v finskin puikulaa yössä väännellyt

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

juupa juu. iss:lle ei tosiaankaan päässyt! (syy: pitää olla yli 18-v) eli tuskin solikaan ottaa. pitänee kysyä jostain muualta EFHK:ta. :( onko mitään ehdotuksia mihin pääsisi alle 18-vuotiaatkin? ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juttelin tänään Hki-Vantaalla alihankintatöitä lentoyhtiöille tekevässä firmassa töissä olevan kaverini kanssa. Hänen viestinsä oli aika tyly: he eivät ota (eikä moni muukaan alihankkija kentällä) TET-harjoittelijoita koska harjoittelijoista saatava hyöty ei ole suhteessa kulkulupien yms. aiheuttamiin kustannuksiin...

Mutta kannattaa varmaan kysellä Finskiltä ja Ilmailulaitokselta. Ne on niin suuria taloja, että sieltä saattaa löytyä TET-harjoittelijoillekin sopivia hommia.

Juha. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lassila&Tikanoja tuskin vastaa suurimpia toiveuniasi  ;)

Jos työnantajaan haluaa tehdä vaikutuksen, niin marssii ovesta sisään ja esittää määrätietoisesti asiansa. Näin itse uskoisin. Finnairin isoistaherroista en kyllä tiedä.

Tuskin noista mainitsemistani firmoista mikään vastaa toive-uniani.

Mitä tulee tuohon "marssii ovesta sisään ja esittää määrätietoisesti asiansa", niin ainakaan Finnairilla et pääse isojen herrojen läheisyyteen. Jos pääsetkin, niin ovesta sisään lampsimalla on kohta stevarit ottamassa niskaperse -otteella sinua. Enkä kyllä usko tuon toimivan muutenkaan enää nykyään. Korkeintaan saat pellen maineen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä kävin tänään kirjoittamassa sopimuksen Ilmailulaitokselle TET-jaksoon. Odotettavissa lennonjohtoon, terminaaliin, lentotietokeskuksiin yms. tutustumista 2 viikkoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin on TET edessä, ja koska lentokentälle ei näy oikein pääsevän, siispä kysyn: voisiko siihen EFHK:n vieressä olevaan ilmailumuseoon päästä? Tai Malmin lentokentälle? Minun pitäisi saada työpaikka maanantaihin mennessä, joten minulla on kiire. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellänikin on TET edessä, ja koska lentokentälle ei näy oikein pääsevän, siispä kysyn: voisiko siihen EFHK:n vieressä olevaan ilmailumuseoon päästä? Tai Malmin lentokentälle? Minun pitäisi saada työpaikka maanantaihin mennessä, joten minulla on kiire. :-\

Kysymykseesi tiedetään parhaiten vastaus ko. paikoissa, joten kysy sieltä ;)

Vähän myöhään alat kyllä etsimään tuota paikkaa...

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on hakemus sisällä ilmailulaitokselle, mutta sieltä ei ole kuulunut viikkoon mitään. Onko kenelläkään tietoa kauan he (ilmailulaitos) käsittelee hakemuksia? jos ei ala kohta kuulumaan, niin taidan hurauttaa skopella helsinki-vantaan ovesta sisään kysymään.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edelleen, kannattaa itse kysyä sieltä. Viikko nyt ei ole tosin vielä aika eikä mikään..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän uppia  :laugh:

Eli kanssa TEt-paikkaa ettisin, ei nyt ihan lentokoneiden vieressä mutta EFHK alueella, kunhan siinä se lentokenttä on  ;)

Vähän noita vanhoja tekstejä selailin ja nyt sitten kyselisin tiedäterkös mitään mikä ottaisi tet-harjoittelijaa 2 viikoksi.

Tuskin Finnair Rekry pystyisi jopia antaa, kun enemmän tuohon ilmailuun on erikoistunut. Kyllä varmaan siltäkin vielä kyselen  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vähän uppia  :laugh:

Eli kanssa TEt-paikkaa ettisin, ei nyt ihan lentokoneiden vieressä mutta EFHK alueella, kunhan siinä se lentokenttä on   ;)

Vähän noita vanhoja tekstejä selailin ja nyt sitten kyselisin tiedäterkös mitään mikä ottaisi tet-harjoittelijaa 2 viikoksi.

Tuskin Finnair Rekry pystyisi jopia antaa, kun enemmän tuohon ilmailuun on erikoistunut. Kyllä varmaan siltäkin vielä kyselen  8)

Moikka,

Voipi olla aika hiljaista noiden huumeseulontojen sekä kulkulupien yms takia tuo 2 vkon työharjoittelupaikka.

Tosin ei varmaa tietoa. Soita finnairin rekryyn..Tai muihinkin firmoihin kentällä.

-jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään