Guest lento

Ostin uuden Tietokoneen toimiiko FS 2004 nyt?

15 viestiä aiheessa

No nyt se on vihdoin tapahtunut!!!!, Eli vanha lähti kaatopaikalle ;D. Tälläinen tuli tilalle Hp Pavilion A1120: AMD Sepron 3200+ (2GHz). 512MT DDR Keskusmuisti 160GT Kiintolevy. ATI REDEON X600 Näytönohjain 256MT Tai Ge Forxe FX 5200 PCI 128MB.

Eli nyt kertokaas että pyöriisikö FS2004 nyt ilman pätkimisiä?. Sitten toinen kysymys tuosta Keskusmuistista. kun mulla oli vanhassa koneessa kiinni 512MT kampa niin se ei jostan syystä mahtanut kiinni tai ei sopinut paikkaansa eli siinä on kaksi sellasta aukkoa ja tässä uudesssa on vaan yksi keskellä. Onko tämä sitten liian vanhaa mustia tähän koneeseen?. Tiedän ainakin sen että tuota keskus muistia saanyt laitettua 2G asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muisti on väärää tyyppiä. En nyt lunttaamatta muista, miten kolot oli missäkin tyypissä.

Näyttökorttisi on melko heppoinen FS-käyttöön. Prosessorikaan ei ole niitä tehokkaimpi (Käsittääkseni Sempron on vähän sama kuin Intelillä Celeron), mutta ihan ok. Täysillä asetuksilla ei pysty pyörittämään, mutta pyörii kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli siis jos laitan tuota järjestelmä mustia 2GT ja laitan tuon Ge Forxe FX5200 PCI:n niin sitten pitäisi pyöriä ainakin jotenkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö siinä ole näyttökortille parempaa väylää kuin PCI? Siis AGP tai PCI-E? Niihin sopivia näyttökortteja saa muutamalla kympillä paljon nopeampia kuin tuo 5200. Tuo on enemmänkin tekstinkäsittelykoneeseen. Muistin lisäys ei tee ihmeitä. 512 MB -> 1 GB on vielä ihan selvä muutos, mutta 2 GB muisti muuten kevyehkössä koneessa on yliampuvaa. Pane ne rahat mieluummin johonkin muuhun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

älä hyvä mies otta GF FX5200 aivan tehoton ja vänhä kun taivas....  jos lompako vaan veny otta GF6600GT toki toi muisti saisi olla 1gb mutta toi näytöohjain tappa sinun FS nautintoa ensimaisenna päivännä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, suosittelen myös parempaa näytönohjainta!  Mulla on nVidia Geforce 6800 GT AGP, ja sillä alkaa pärjäillä FS2004:n kanssa.  Usko pois, vähempi ei riitä, jos haluat katsella myös maisemia "nupit kaakossa" !!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuppien pitäminen kaakossa vaatii tehokasta prosessoria vielä enemmän kuin näyttökorttia. Epäilenpä, ettei Sempronilla vielä kestä ajaa täysillä, olipa näyttökortti kuinka hirmuinen hyvänsä. GF6800GT sitä paitsi maksaa enemmän kuin tuo muu kone yhteensä, eli joku tolkku. GF6600GT on vielä ihan järkevä, mutta ei 256 MB muistilla ihan halpa sekään. Perus 6600 (ilman GT:tä) alkaa jo olla halpa. Niiden väliltä minä valitsisin. Atilta löytyy sitten vastaavia vastaavaan hintaan, mutta niitä en tunne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se pyörii täysin pelattavasti tuolla sinun konepaketilla.

T. GeForce 4 mies

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on GeForce 5500 ja hiukan nykii, joten luulen 5200 on liian pieni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kuuten kenelläkään tietoa, kuinka paljon n. suunnilleen GeForce 6600 maksaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman omatoimisuutta....  ..minkä tahansa tietokoneliikkeen nettisivut. Tai esim.  www.mbnet.fi/hintaseuranta on loistava hintojen etsintään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samilta eritain hyvä nevoo :)  Mutta kun olin satumalta kauppassa ja kysyyn plajonko 660GT maksa voin sen toki kertoa.  GAINWARDin kortit olivat AGP 170 ja PCI-E 176  niin jo 256mb mallit olivat siiten AGP 223 ja PCI-E 243.

Toki muut valmistajat ja kauppat myyvat eri hinnoilla eli mbnetin hintaseurantan  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman omatoimisuutta? :)

Minä kun en niin hirveän paljon hinkkaa näitä tietokoneita, niin en tuolla lailla hatusta pysty löytämään vastauksia. Vuorotyössä käyvillä ihmisillä ei välttämättä ole kauhean paljon aikaa juosta pitkin stadia ihmettelemässä hintoja... Siksi toiseksi jotenkin kuvittelin tämän sivuston olevan hyvä paikka vasta-aloittaneelle kysellä "tyhmiä kysymyksiä"...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman omatoimisuutta? :)

Minä kun en niin hirveän paljon hinkkaa näitä tietokoneita, niin en tuolla lailla hatusta pysty löytämään vastauksia. Vuorotyössä käyvillä ihmisillä ei välttämättä ole kauhean paljon aikaa juosta pitkin stadia ihmettelemässä hintoja... Siksi toiseksi jotenkin kuvittelin tämän sivuston olevan hyvä paikka vasta-aloittaneelle kysellä "tyhmiä kysymyksiä"...

Avuksi "tyhmiin" kysymyksiin, www.google.com  ja hakuun "GeForce 6600 hinta".

Ylipäätänsä, jos haluat löytää jonkun tuotteen hintoja, niin Google on yllättävän hyvä löytämään noita hintoja. Usein sieltä vielä löytyy jopa alhaisemmat hinnat kuin jostain MB-netin hintavertailusta, tai tässä tapauksessa ensimmäisenä tuo hintavertailu, josta poimittuna 149 €. Enempää ei siis kannata maksaa, varsinkaan kun tuo sattuu vielä olemaan GT.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään