Juha Klemettinen

Kuvaillasta

32 viestiä aiheessa

Kysymys luonteisena kyselynä kyselen minkälaisia kuvia haluaisitte nähdä kaikille avoimessa kuvaillassa.

Voi myös kommentoida haluaisiko itse tuoda kuvia näytteille.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin tuo "kuvia ennen vuotta 1995" olisi hyvä rajaus, koska silloin nähtäisiin enimmäkseen sellasia koneita ja maalauksia, joita nykyisin harvemmin näkee ja joista a.netissä ei välttämättä kovin paljon kuvia ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaisia ja mistäpäin maailmaa vaan. :D

Voin näyttää omianikin jos joku haluaa nähdä.

Kuva-Kalle

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin tuo "kuvia ennen vuotta 1995" olisi hyvä rajaus, koska silloin nähtäisiin enimmäkseen sellasia koneita ja maalauksia, joita nykyisin harvemmin näkee ja joista a.netissä ei välttämättä kovin paljon kuvia ole.

Totta puhut. Ja jos se olisi ennen vuotta 1985, niin silloin kuvamäärä SAATTAISI jäädä melko pieneksi, sillä kovin monelta ei välttämättä löydy kuvia kahdenkymmenen vuoden takaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikenlaisia ja mistäpäin maailmaa vaan. :D

Voin näyttää omianikin jos joku haluaa nähdä.

Kuva-Kalle

Kuin myös. Monipuolisuus on hyvästä..

Edit: Paitsi niin mun kuvissa ei oo kattomista niin niitä ei nähdä mutta mitä haluisin nähdä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässäkin asiassa kaikkiruokainen. Toki vanhemmat värikuvat kiinnostavat, koska niitä on niin huomattavasti vähemmän kuin näitä digikameroiden valtakaudella räpsittyjä nykyaikaisia otoksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kuvia keski-ikäisistä kalsareihin pukeutuneista Cessna-piloteista järvessä  :laugh:

Äänestyksen tulos tähän mennessä ei kylläkään enää yllätä.  Kun tuon tyyliset kuvat tuntuvat miellyttävän, niin eikö tämä asia ole helppo yhdistää eli sinne vaan äijät (ja naiset) kalsareillaan istumaan ja kuvia katsomaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kuvia keski-ikäisistä kalsareihin pukeutuneista Cessna-piloteista järvessä  :laugh:

Äänestyksen tulos tähän mennessä ei kylläkään enää yllätä.  Kun tuon tyyliset kuvat tuntuvat miellyttävän, niin eikö tämä asia ole helppo yhdistää eli sinne vaan äijät (ja naiset) kalsareillaan istumaan ja kuvia katsomaan.

En voinut olla siteeraamatta tätä mielenkiintoisessa ketjussa esiin noussutta aihetta  ::)

Olisi pitänyt pitäytyä vanhassa kunnon Känädä-vaihtoehdossa, nuo vastukset voinee jättää omaan arvoonsa.

Näyttää siltä, että ihmiset haluaisivat nähdä kuvia laajalta ajalta.

Pysykää kanavalla, jos kuvailta toteutuu löytyy täältä varmasti lisätietoja!

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei ikinä Turussa?

Siksi.

Kaikki kuvat menee, mutta kalsaripilotit rokkaa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos tätä kuvailtaa mihin ajankohtaan suunniteltu? Toivottavasti menee vaikka lokakuulle, kun itselläni ja varmaan muutamilla muillakin yo-kirjotukset sotkee syyskuun loppua :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei ikinä Turussa?

Näin oululaisen perspektiivistä Turkuun olisi vaikea päästä. PK-seutu on siitä paras että sinne pääsee about jokapaikasta.

Mutta mikäpä estää teitä turkulaisia järjestämästä omaa kuvailtaa. Itse ajattelin että täällä Oulussa pidettäis oma tässä joskus..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mikäpä estää teitä turkulaisia järjestämästä omaa kuvailtaa. Itse ajattelin että täällä Oulussa pidettäis oma tässä joskus..

Kyselin Oululaisten kiinnostusta kuvailtaan/vastaavaan aikaisemmin tällä palstalla ja sain peräti yhden vastauksen...........

Olen mukana heti jos kiinnostuneita löytyy.

Perttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei ikinä Turussa?

Eiköhän se vaan oo kylmä fakta, että Helsingissä asuu suurin osa porukasta, niin olisi vähän hassua että 95% matkustais about parin prossan luo turkuun, no sehän kyllä edistäis suomen taloutta, mutta jäisikö kuitenkin osaanottajamäärä pienemmäksi ;)

Ei siinä mitään paikkakuntaa tms syrjitä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselin Oululaisten kiinnostusta kuvailtaan/vastaavaan aikaisemmin tällä palstalla ja sain peräti yhden vastauksen...........

Olen mukana heti jos kiinnostuneita löytyy.

Olen tästä hieman kentän laidalla ihmisille maininnu ja ainakin siellä kiinnostusta löytyy, myös hieman pidempään kuvanneilta. :)

Tosin jos nyt tuommoisen järjestää niin uskalletaanko me reilu 2v kuvanneet tulla esittelemään omia otoksiamme kun siellä on niin paljon koneimpien tyyppien aivan mahtavaa matskua ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No jos Oulussa järjestettäisiin kuvailta, niin totta helkkarissa olisin mukana!

Vaikka ei mulla oikein ole kuvia joita näyttää.. :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja digikuvien kanssa on hieman ongelma vielä kuvailloissa kun ei ole tykkiä jonka resoluutio saataisiin niin isoksi että saisi kaikki hienoimmatkin detailit esiin kuvista. Tässä on yksi alue missä diat kunnon projektorin kanssa pesevät digiä 100-0.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä tässä ny ei ole tarkoitus vertailla linssien piirtoa vaan ihan oikeesti niitä vähän oleellisempia asioita siinä kuvassa? Surullista, jos kuvista ei voi nauttia ilman että syynää niitä virtuaalisella luupilla.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt ihan kyse oo siitäkään. Kun kattoo oikeasti dataprojektorilla kuvia niin ne on siis todella hirveetä laatua, ja kuvia on vaikee saada istumaan sille..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä tässä ny ei ole tarkoitus vertailla linssien piirtoa vaan ihan oikeesti niitä vähän oleellisempia asioita siinä kuvassa? Surullista, jos kuvista ei voi nauttia ilman että syynää niitä virtuaalisella luupilla.

Jos kattoo 1024x768 resoluutiolla tykillä jotain kuvaa niin kyllä näkyy jo aika pienellä koolla pikselit ikävästi. Se on sama kun leikkais sen dian keskeltä semmoisen 10%(jos niinkään iso) alueen ja kattelis sitä sille tehdyllä projektorilla. Jos niitä kattelee vierekkäin niin tajuaa mitä tarkoitan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//T

Mua on tämä sama pikseli- ja kilotavumäärään tuijottaminen huvittanut myös välillä. FSNordiciin voi laittaa isompia kuvia kuin esimerkiksi Aukeaan (800 pix/ 200 kt  versus  730 pix/ 128 kt).  Aukea on tarkoitettu ns. "taidekuville", täällä taiteellisuuteen törmää vähän harvemmin. Mutta arvatkaa kummassa valitetaan useammin sitä, kuinka pakkaus tai pieni koko "on pilannut" kuvan?

Mä olen aika vakuuttunut, että jos kuva on oikeasti hyvä tai siinä on hyvä idea, niin se välittyy myös pienemmässä koossa.  En silti kiistä, etteikö hyvä kuva olisi vieläkin näyttävämpi isokokoisena...

MikkO

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tarkoitus taas kerran vertailla putken piirtoa ja kameran kohinaa vai onko siinä kuvassa noin muutenkin jotain järkevää esitettävää? Ei mua ainakaan kiinnosta tulla kuvailtaan missä teemana on tutkia pikseleitä. Jos haluan verrata speksejä, mä voin sitten mennä dpreview.com:iin tms tutkimaan aihetta.

Jätän väliin jos tästä on tulossa taas yksi kameranörttien välinemasturbointikokous.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään